Я вважаю, що в епоху тотальної діджиталізації кожному вчителю школи варто (читайте – необхідно!) розвивати свій персональний бренд. 

Персональний бренд в загальному сенсі, не лише учительський, – це завжди більше про емоції, які люди отримують, та асоціації, які викликає певне ім’я та прізвище. Моя улюблена фраза: «Ми пам’ятаємо не людей, а емоції, які пережили разом з цією людиною». Хіба не здається неймовірним, коли доросла людина на своєму, приміром, 50-річному ювілеї десь між тостами згадує шкільні роки, називає ім’я своєї вчительки початкових класів, цитує її крилаті фрази з вогниками ностальгії в очах. 

Бренд учителя важливий саме в сучасному розумінні цього слова: хто такий педагог, що для нього важливо, як він виглядає, як спілкується з дітьми та батьками, які відгуки має від колег. Тобто вчитель не просто навчає, він несе в собі культуру знань, і тому персональним брендом виступає її харизма.

Вчительство пішло «в цифру» і тому стало нагальним питання, як передати харизму через екран.

Досвід вчительства в нашій онлайн-школі є певною мірою унікальним. Ми ніколи не були звичайною школою, тому нам немає з чим порівнювати свій шлях розвитку. SchoolToGo виникла як реакція на початок повномасштабної війни в Україні. Ми хотіли дати дітям, які втратили зв’язок зі своєю школою, навіть тимчасово, продовжити навчання рідною мовою, мати підтримку свого вчителя, знайти нових друзів та не відчувати себе самотніми. Коли в нас зареєструвались українські діти з різних куточків світу, в нас був лише онлайн-формат навчання. В цій «навчальній картині світу» і реалізують себе наші вчителі.

Популярність віртуальної освіти зростає щодня. Звичайно, онлайн-навчання має свої недоліки, як-то обмеженість живого спілкування, брак дисципліни чи самоконтролю або ж можлива неефективність через фізичну відсутність учня на уроках.

Але якраз ці ризики можуть дуже добре компенсуватись завдяки бренду учителя, його віртуальній харизмі.

На що ж звертати увагу вчителю онлайн-школи, який розбудовує свій персональний бренд:

Бренд учителя в онлайн-школі – це як профіль в соціальних мережах. Що важливо в соцмережах? Вподобайки. Але в соцмережах ми ставимо вподобайки не лише за експертизу, а й за манеру подачі. Гарна картинка, доступність матеріалу, зручність. Тому враховуйте це, дорогі педагоги.

Вчитель має стати людиною, до якої хочеться «заходити» на онлайн-уроки: він невимушений у спілкуванні, цікаво та доступно подає навчальний матеріал, на його уроках не сумно (не ігноруйте відеоконтент та інтерактиви на онлайн-уроках).

Вчитель завжди готовий сам навчатись, здатний спокійно усвідомлювати свої недоліки, приймати їх та знати, в якому напрямку хоче розвивати свою педагогічну майстерність.

Варто намагатись стати авторитетом для учня. Для цього важливо підтримувати атмосферу взаємної довіри та поваги, допомагати родині стимулювати інтереси та можливості дітей (це той самий принцип педагогіки партнерства в Новій українській школі).

Вчитель завжди чуйний до учня та готовий допомогти в питаннях, не пов’язаних напряму з предметом.

До навчання підходить комплексно (робить акценти не лише на предметній частині, а й на психологічній. Розповідає не лише що вчити, а і як це вчити).

Також не забувайте, що ваш бренд вчителя – це не тимчасовий образ на уроці. Створюйте його, шліфуйте та наповнюйте у своїх соціальних мережах, персональному блозі, на профільних заходах, в публічних та приватних комунікаціях, в публікаціях в медіа та участі в теле- і радіоефірах. Пам’ятайте, що формування персонального бренду – це довгостроковий динамічний процес, він не може стояти на одному місці та потребує чималої мотивації.

І наостанок риторичне запитання до вас, дорогі читачі (особливо до тих, хто хоче розвивати свій особистий бренд). Коли ви востаннє вводили своє ім’я та прізвище в Google?

{{read_more|Читайте також| 3350, 400}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

 

Поширити у соц. мережах: