Пропонуємо вашій увазі 5 форм квестів з наочними прикладами їх організації під час навчального процесу.
Любите залучати ігрові технології на уроках? Які найбільше до вподоби вашим учням? А чи проводили ви уроки у форматі квесту?
Квест (від англ. Quest – «пошук») – інтерактивна гра з сюжетною лінією, ceнс якої полягає у поетапному вирішенні різних головоломок і логічних завдань. Ця інтелектуальна розвага з кожним роком завойовує все більшу популярність у нашій країні. Її полюбляють і діти, і дорослі. Тому квест в межах уроку з будь-якого навчального предмету точно сподобається школярам, головне, вдало підібрати сюжет, який би відповідав віковим особливостям учнів.
Будь-який тип квесту можна провести як у класі, так і коридорами школи, чи на шкільному подвір'ї.
У чому сенс: На початку квесту є підказка, яка дозволяє знайти місце з наступною підказкою, і так далі, до фінальної мети. Все дуже просто! Така ігрова форма сподобається учням від молодшої до старшої школи. Єдине, при організації гри для школярів різних вікових груп обов'язково треба враховувати ступінь складності завдань.
Приклад проведення в межах кабінету: Запропонуйте учням квест, для проходження якого на швидкість треба виконати завдання, залучаючи підручник, написи на плакатах у кабінеті, матеріали письмових домашніх завдань за певні дати тощо.
Зміст завдання: Запропонуйте зібрати речення, кожне слово якого зашифроване, а для розшифровки треба скористатися певною сторінкою параграфу, інше віднайти у зошиті у домашній роботі за певне число тощо.
Приклад проведення коридорами школи чи на подвір'ї: Квест для учнів 9 та 10 класів до Міжнародного дня рідної мови (автор роботи: вчитель української мови, Петришина Оксана Василівна).
Зміст завдання: Під час проведення інтелектуальної гри учні отримують завдання в різних приміщеннях школи. Щоб дізнатися, в який саме кабінет слід завітати – попередньо треба розфишрувати за відповідним описом.
В чому сенс: Командам школярів видається мапою або лише її фрагмент. У першому випадку всі етапи квесту виконуються з використанням виключно вихідної карти. А у другому – в ході виконання завдання необхідно зібрати всі фрагменти карти.
Приклад проведення в межах кабінету: квест із географії для учнів 6-7 класу «Пошук скарбів пірата Френсіса Моргана» (автор розробки: вчитель географії, Наливайко Анастасія Юріївна).
Зміст завдання: За умовами завдання групі учнів видається мапа світу та лист пірата, в якому йдеться про зашифрований маршрут, що веде до місця схованки. Назву схованки треба відгадати, зібравши вказані букви відповідних географічних назв.
У чому сенс: Групам учнів надається вихідна світлина, яка або вказує на місцеположення схованки, в якій міститься наступна підказка, або і сама є тим самим завданням, вирішивши яке можна стати на крок ближче до фінальної розгадки.
Приклад проведення в межах кабінету: Рекомендуємо залучити сервіс Мapillary, в межах якого можна віртуально мандрувати дорогами будь-якого міста світу, або додавати власні світлини. Таким чином можна об'єднати 2 види цієї інтелектуальної гри – за світлинами і веб-квест.
Зміст завдання: Із залученням ресурсу Мapillary можна запропонувати знайти певний скарб, попередньо прихований вчителем, а підказки до нього надані на світлинах. Або використовувати місцеві орієнтири, які вже є на зображеннях, наявних у базі сайту.
Приклад проведення на подвір'ї чи коридорами школи: Квест з інформатики для учнів 5-8 класів «Інформленд» (автор розробки: вчитель інформатики, Руденко Анна Сергіївна).
Зміст завдання: Командам пропонується послідовно виконати 10 завдань, до кожного з яких надається ілюстрована підказка у вигляді ребусів.
В чому сенс: Напрямок до кожної наступної схованки позначається відповідними стрілочками, які можуть бути вказані за допомогою будь-яких засобів (викладені з гілочок, шишок, намальовані крейдою тощо). Таку форму гри якнайкраще проводити поза навчальним кабінетом.
Приклад проведення на подвір'ї чи коридорами школи: Запропонуйте учням молодших класів знайти скарб, відгадавши ряд загадок в межах певної навчальної дисципліни. Напрямок, де знаходиться наступна загадка, позначається стрілочкою з будь-якого підручного матеріалу: крейдою, викладена з канцтоварів тощо.
В чому сенс: Інтерактивна гра з вирішення головоломок проходить в межах інтернет-сайту. Такий формат квесту виконується не групою учнів, а індивідуально. Його можна використати в якості контрольної, підсумкової, семестрової, шкільної олімпіадної роботи тощо.
Приклад проведення: Веб-квест «Ключі від форду Боярд» (автор розробки: вчитель математики, Кейс Світлана Юріївна).
Зміст завдання: За умовами цього веб-квесту, ви потрапляєте у віртуальний середньовічний форт, а щоб відчинити браму з його скарбом, треба зібрати 7 ключів. Для того, щоб отримати кожен ключ, необхідно завітати до віртуальних кімнат, в кожній з яких треба вирішити всі запропоновані математичні завдання.
Веб-квести такого формату можна запропонувати виконувати на швидкість в межах уроку.
Використання квестів на уроках не тільки впливає на зростання мотивації учнів, а й забеспечує відмінне тренування логіки, пам'яті та кмітливості. Така командна форма роботи чудово згуртовує клас. Крім того, захоплюючий сюжет такого тренування-пригоди та динамічність забезпечуть гарний настрій і яскраві враження.
Джерело фото pexels
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram