Влітку ми писали про проект "Школа очима підлітків - дослідницький проект", який очолює Олександра Сідько, учениця київської альтернативної школи Generation22. В рамках проекту було проведено опитування учнів зі всієї України щодо їх задоволення навчанням і наразі Олександра поділилася з "Освіта Нова" результатами.
Ми команда підлітків «Не Німі» останній рік займалися соціальним проектом по визначенню думок 5-11 класів про систему освіти в Україні через анкетування.
Під час реалізації ми усвідомили, що займатися такою діяльністю досить складно. Нам доводилося багато комунікувати з людьми, розподіляти між собою ролі і завдання, писати різним організаціям і укладати партнерство, ходити на різні конференції, писати пости на нашій сторінці в Фейсбуці для того, щоб тримати нашу ЦА в курсі подій... але ми навчились не здаватися! Йти до кінця! Боротися за свою думку!
Найцікавішою частиною нашої роботи був початок. Коли ми тільки розпочинали планувати. Постійно думали над тим, кого проанкетуємо далі, з якої сторони підійдемо для результату і багато чого іншого.
Були й проблеми: працювати як команда, йти по дедлайну, сидіти ночами та переводити анкети до Exсel…
Під час роботи ми кидали виклик власним страхам. Хтось боявся піти та домовитись зі школою про опитування, хтось – зробити помилку при переводі до таблиці, але ми це все долали, щоб змінити себе та інших. Коли все вдалося, було написане повідомлення не з страхом, а з гордістю «Ми це зробили! Круто!».
Ми вдячні школі Generation22 за підтримку наших ідей, без них ми не зайшли б так далеко. Мені було дуже приємно спостерігати за тим, як змінюється моя команда. Я пам’ятаю як вперше написала їм про проект та запропонувала залучитися до нього. Тоді я відчувала невпевненіть з їх сторони, але зараз, коли я даю певну задачу... знаю, что людина впорається і ми вже будемо ближчі до результату. Я пишаюсь ними, але завжди є куди йти.
Ми завжди прагнули дійти до кінця та опубліковати результати, якими би вони не були. Розуміли, що ми підлітки, не дорослі, тому була ймовірніть того, що нас не будуть сприймати серйозно.
Так і було. Коли вперше опублікували результати, посипались коментарі, які відштовхувались від того, що ми ще малі. Їх було не багато, але такі думки були.
Так, ми ще не повнолітні, але маємо свою точку зору, результати, історії до яких варто прислуховуватись. Почуйте нас!
На початку жовтня ми закінчили опитування на 449 учнів з різних шкіл по Києву, Броварах й Харкові та склали статистику і аналіз.
В одниму з перших питань ми виявили предмети, які на думку учнів «не приносять користь». Найбільшу кількість відсотків набрали мистецтво (16,4%), трудове навчання (10,8%), фізкультура (9,4%), музика (8,5%), інформатика (7,3%). На думку нашої команди це не означає, що ці предмети «марна трата часу», можливо, вони викладаються не достатньо грамотно.
Також ми поцікавилися які дисципліни актуальні для сучасного покоління: психологія (43 людей), кулінарія (24 людей), журналістика (16 людей), ІТ-технології (14 людей), економіка (13 людей). Вони частково входять у шкільну програму, але учням хотілось би вивчати їх більше. Можливо, варто оновити програму з більшим акцентом на знання, що учні вважають «потрібними».
Також понад 70% хотіли би клуби за захопленням. Непогано, було б зробити їх з дисциплін, які учні відмітили як ті «що потрібні».
Нове покоління активно голосувало за «машинізацію обладнання», тобто: подача матеріалу в електронному вигляді ( не з усіх предметів), створення автоматів з їжею для комфортного перекусу на перерві.
Не менш важливим було питання про домашнє завдання та заміна його на проектні роботи. Отже, 55% респондентів хотіли би змінити на такий формат, але прибизно 10% вважають, що це можливо не на всіх предметах.
Також ми порушили питання про шкільну форму. Близько 75% проти одноманітності. Для підлітків дуже важливо індивідуалізувати себе через одяг.
Приємно здивовані тим, що учнів влаштовує: рівень викладання в школі, вчителі, система оцінювання. Та чи влаштовує школярів освіта в Україні ?
49,9% відповіли «ні», хоча їх задовольняють попередні критерії, але це залежить не тільки від них.
Анкетування проводилося для того, щоб перед тим, як щось змінювати в системі освіти, потрібно спитати нас, так як навчатися в цій школі нам. Хоч ці результати не досить «деталізовані» та є ймовірність похибки, однак це характеризує загальний погляд підлітків, закликає звернути на це увагу та мотивує розглядати ці питання.
РЕАКЦІЯ РЕСПОНДЕНТІВ
Коли ми проводили анкетування, часто чули сміх, невіру в ідею... насправді підліткам дійсно рідко вдавалося щось змінювати в Україні, але ми вирішили спробувати. Отже, нам потрібні зміни! Учні повинні вірити в те, що можуть щось змінити в нашій країні, тоді, можливо, будуть мати мотивацію в навчанні.
Ми дуже сподіваємося, що цей час, який був виділений на проект, не буде марним.
Читайте також: Подростки проводят соцопрос среди подростков: Какой должна быть школа мечты