27-28 жовтня відбулася надзвичайна подія і я можу впевнено сказати, що в ці дні разом зібралися однодумці, професіонали своєї справи. Тут були майже всі випускники школи тьюторів, яка готує спеціалістів за польсько-українською програмою вже три роки підряд, вчителі, психологи, адміністрація державних та приватних шкіл, засновники альтернативних шкіл, науковці з Педагогічного університету ім. М. Драгоманова, експерти Польщі та Ізраїлю. Конгрес зібрав близько двісті осіб, які прийшли, щоб обговорити можливості, діючи практики, а також перешкоди впровадження тьюторингу в українській освіті.
Кожен учасник не був лише пасивним спостерігачем доповідей експертів, а мав можливість висловити власну думку, задавати питання та отримувати на них відповіді. Шість практик, шість тьюторських моделей: КМДШ, DEC school life, Українький аграрний ліцей, Еколенд, Schooling, демократична школа Ізраїлю – були представлені на Конгресі: кожна має свої особливості, свої родзинки, з чимось можна погоджуватися, щось викликає захоплення, а щось питання.
Модель тьюторингу для професійного самовизначення старшокласників в Українському аграрному ліцеї викликала великий інтерес та одразу же народилась ідея освітньої подорожі до цього навчального закладу. Найбільш поширені питання: як розрізнити роботу тьютора та психолога, роботу тьютора та класного керівника, де межа між виховною роботою та тюторським супроводом, ким є, а ким не є тьютор: чи то «мама», чи «адвокат», чи «подружка», чи старший товариш. Це дійсно було жваве відкрите обговорення, кожен висловлював свої думки, інколи сперечалися, а інколи й погоджувалися.
Під час панельної дискусії учасники разом з експертами в освіті А. Кислинською та Л. Булигиною, шукали відповіді на питання: чи можлива індивідуалізація в класно-урочній системі, чи потрібно навчатися на тьютора, а якщо навчатися, то де й в кого? Обмін думками, пошуки, обговорення, створення нетворкінгу – це все стало візитівкою Другого міжнародного конгресу тьюторингу.
Під час Конгресу була можливість дізнатися про досвід тьюторського супроводу в демократичній школі Ізраїлю з вуст колишньої учениці, а нині фахівця у сфері тьюторської підтримки в інклюзії Марини Крісов. Польські експерти Гжегож Гжегорчик та Даміан Годлевські за відгуками учасників стали найулюбленішими спікерами Конгресу. Як розкривати таланти підопічного, як слухати та розуміти своїх учнів, як надавати дитині приклад позитивної комунікації, що є вродженим, а що набутим та як важливо це розуміти та враховувати тьютору під час своєї роботи – це лише малий перелік тих важливих питань, які розглядалися на Конгресі під час виступів та майстер-класів.
І вже сьогодні Другий міжнародний конгрес тьюторингу має своє продовження у подальших подіях: три освітні подорожі, якими опікується Міжнародна академія тьюторингу. У листопаді до Варшави їде група з 12 осіб з метою знайомства з тьюторськими практиками в школах Варшави. Наприкінці січня вже досягнуті домовленості та відбудеться поїздка до Українського аграрного ліцею м. Умань – знайомство з моделлю тьюторингу в старших класах для їх професійного самовизначення. За багатьма запитами 17-18 листопада розпочнеться курс Neuroeducation від партнерів Міжнародної академії тьторингу – Beehiveor.
А 8-10 лютого доктор філософії, викладач Гданського університету, тренер, тьютор і коуч Гжегож Гжегорчик приїде з дуже цікавими майстер-класами до Києва: як будувати комунікацію з учнями, як правильно задавати їм питання, як слухати учнів та студентів, щоб вони з вами розмовляли та багато чого ще. І, нарешті, у березні планується поїздка до Ізраїлю – знайомство з тьюторингом в інклюзії.
А Третій міжнародний конгрес тьюторингу, звичайно, буде! Тож, слідкуйте за новинами на сторінці Іnternationаl Academy of Tutoring, щоб не пропустити цікаві та важливі події для вашого професійного зростання.