Один за лайфхаків Вікторії Садкіної, зібраних у книжці "Маленькі секрети учительского успіху".
Відразу скажу, що інструмент, про який ідеться у відео, працює краще нотацій. Моя знайома може заспокоїти клас одним порухом пальця. І я навіть не пам’ятаю, щоб вона підвищувала голос. Діти поважають її і знають, чого вона очікує від них на уроці.
Ви пам’ятаєте, що головне правило роботи на уроці: «Учитель говорить — усі слухають». Покажіть, що ваші слова справді мають вагу: дочекайтеся повної тиші і тільки потім говоріть. Домігшись того, що ніхто не змагається з вами за увагу класу, ви демонструєте, що самі вирішуватимете, кого і коли учні повинні слухати. Для досягнення цієї мети, можливо, буде потрібно несподівано перервати розповідь, щоб у такий спосіб продемонструвати: ви не продовжуватимете, поки не оволодієте загальною увагою.
Цей прийом можна назвати ефектом перерваного речення. Приміром, ви збиралися сказати: «Діти, розгорніть щоденники і запишіть домашнє завдання». Чекайте 5 секунд. Якщо вас слухали неуважно, перервіть свою промову на півслові («Діти, розгорніть…») і, витримавши паузу, продовжуйте. Якщо гамір і надалі заважатиме роботі, скоротіть фразу до мінімуму: «Діти…» Під час промовляння цих фраз не змінюйте пози, тим самим даючи зрозуміти, що, доки не встановиться тиша, продовження не буде. Чекайте 5 секунд. Говоріть строго, чітко вимовляючи слова, але не дуже голосно (ви не повинні нікого перекрикувати). Спрямуйте свій погляд на порушників тиші.
Привчайте порушників дисципліни нести моральну відповідальність за такі вимушені зупинки в ході уроку. Поясніть, що, якщо вони створили незручності вчителю і класу, — доречно перепросити за це.