Чому варто використовувати настільні ігри у навчальному процесі та як це зробити.
Кожен, хто бачив очі дитини, захопленої цікавою грою, переконаний – це робить малечу щасливою! Так, саме світ гри забезпечує розвиток юної особистості, задовольняє потребу в спілкуванні та дозволяє пережити яскраві емоції разом з іншими гравцями.
Настільні ігри можуть конкурувати з ґаджетами навіть у цифрові часи. На відміну від комп’ютерних, вони підключають до роботи не лише візуальний та слуховий канали сприйняття інформації, але й тактильний.
Настільні ігри згуртовують колектив та розвивають дитячі здібності. Навіть найпростіші з них удосконалюють пам'ять і мовлення, уяву та логічне мислення, увагу й посидючість учнів.
Коли мова заходить про користь настільних ігор, звертаємо увагу на такі беззаперечні переваги:
Розвиток дрібної моторики – допоможе учню писати охайніше та створювати поробки на уроках праці. Зростання самооцінки дитини, особливо коли їй вдається виграти у товаришів чи дорослих, а отже, відчути себе переможцем. Але тренуються також і вміння співпереживати партнерам по грі, терпляче чекати своєї черги, підпорядковуватися правилам. Формування навичок імпровізації, уміння прорахувати власні дії на декілька кроків уперед, розробляти власні стратегії. Створення для дитини можливості спробувати себе у ролі організатора, якщо вона вже знає правила та умови, яких необхідно дотримуватися, здатна пояснити їх іншим учасникам та слідкувати за виконанням. Утвердження прагнення просуватися до поставленої мети, долаючи перешкоди. Формування уміння керувати власними емоціями.Настільні ігри різняться за такими критеріями: вік і кількість гравців, характер та тривалість гри, рівень складності, розміри ігрового поля, кількість компонентів. Вони поділяються на:
карткові, що містять набори карток із завданнями; блукалки – складаються з ігрового поля, фішок та кубика; ігри з ролями; лабіринти та головоломки.За призначенням настільні ігри бувають розважальними, організаційно-навчальними, навчальними, діловими, стратегічними, змагальними. Щоб підняти настрій, застосовують механічні ігри, а ось жанрові (економічні – з елементами стратегії, детективні) дійсно можуть принести користь.
Використання настільних ігор у процесі навчання зробить шкільні предмети менш важкими. Така робота сприяє розширенню світогляду: молодші школярі зможуть вивчити алфавіт, цифри, а також покращити сенсорні, комунікативні та просторові навички. Наприклад, у грі «33 і 3 бобри» гравці набувають математичні знання, викладаючи у рядок певну кількість паличок. Для більш складних ігор, призначених для старших дітей, характерна певна свобода дій, що дозволяє підліткам проявити себе та вчить приймати рішення – як у відомій багатьом «Монополії».
Ваші учні швидше вивчатимуть іноземні мови, якщо використати гру «Ерудит», де треба скласти з фішок якомога більше іменників чи інших частин мови.А природничі науки стають захопливими квестами, де переможець відчує себе поважним першопрохідцем: так, гра «Мандрівка» дає змогу пройти маршрутом міста, де вказані реальні адреси об'єктів.
Граючи у коопераційні настільні ігри, ви створите атмосферу єдності, а змагальна родзинка ігор на спритність і увагу змотивує дітей на нові звершення.
Також пропонуємо вам добірки ігор від Вікторії Козумляк: