Чому варто використовувати настільні ігри у навчальному процесі та як це зробити.
Кожен, хто бачив очі дитини, захопленої цікавою грою, переконаний – це робить малечу щасливою! Так, саме світ гри забезпечує розвиток юної особистості, задовольняє потребу в спілкуванні та дозволяє пережити яскраві емоції разом з іншими гравцями.
Настільні ігри можуть конкурувати з ґаджетами навіть у цифрові часи. На відміну від комп’ютерних, вони підключають до роботи не лише візуальний та слуховий канали сприйняття інформації, але й тактильний.
Переваги розвивального дозвілля
Настільні ігри згуртовують колектив та розвивають дитячі здібності. Навіть найпростіші з них удосконалюють пам'ять і мовлення, уяву та логічне мислення, увагу й посидючість учнів.
Коли мова заходить про користь настільних ігор, звертаємо увагу на такі беззаперечні переваги:
- Розвиток дрібної моторики – допоможе учню писати охайніше та створювати поробки на уроках праці.
- Зростання самооцінки дитини, особливо коли їй вдається виграти у товаришів чи дорослих, а отже, відчути себе переможцем. Але тренуються також і вміння співпереживати партнерам по грі, терпляче чекати своєї черги, підпорядковуватися правилам.
- Формування навичок імпровізації, уміння прорахувати власні дії на декілька кроків уперед, розробляти власні стратегії.
- Створення для дитини можливості спробувати себе у ролі організатора, якщо вона вже знає правила та умови, яких необхідно дотримуватися, здатна пояснити їх іншим учасникам та слідкувати за виконанням.
- Утвердження прагнення просуватися до поставленої мети, долаючи перешкоди.
- Формування уміння керувати власними емоціями.
Пошук гри: обираємо потрібну
Настільні ігри різняться за такими критеріями: вік і кількість гравців, характер та тривалість гри, рівень складності, розміри ігрового поля, кількість компонентів. Вони поділяються на:
- карткові, що містять набори карток із завданнями;
- блукалки – складаються з ігрового поля, фішок та кубика;
- ігри з ролями;
- лабіринти та головоломки.
За призначенням настільні ігри бувають розважальними, організаційно-навчальними, навчальними, діловими, стратегічними, змагальними. Щоб підняти настрій, застосовують механічні ігри, а ось жанрові (економічні – з елементами стратегії, детективні) дійсно можуть принести користь.
Використання настільних ігор у процесі навчання зробить шкільні предмети менш важкими. Така робота сприяє розширенню світогляду: молодші школярі зможуть вивчити алфавіт, цифри, а також покращити сенсорні, комунікативні та просторові навички. Наприклад, у грі «33 і 3 бобри» гравці набувають математичні знання, викладаючи у рядок певну кількість паличок. Для більш складних ігор, призначених для старших дітей, характерна певна свобода дій, що дозволяє підліткам проявити себе та вчить приймати рішення – як у відомій багатьом «Монополії».
Ваші учні швидше вивчатимуть іноземні мови, якщо використати гру «Ерудит», де треба скласти з фішок якомога більше іменників чи інших частин мови.А природничі науки стають захопливими квестами, де переможець відчує себе поважним першопрохідцем: так, гра «Мандрівка» дає змогу пройти маршрутом міста, де вказані реальні адреси об'єктів.
Граючи у коопераційні настільні ігри, ви створите атмосферу єдності, а змагальна родзинка ігор на спритність і увагу змотивує дітей на нові звершення.
Також пропонуємо вам добірки ігор від Вікторії Козумляк:
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.