Колонка вчителя, який побажав залишитися інкогніто, для The Guardian про наслідки зниження середнього віку вчителів.
Якість викладання страждатиме, якщо ми продовжуватимемо втрачати досвідчених викладачів, які допомагають молодим вчителям, таким як я, розвивати нашу справу.
Викладання – це навчання протягом усього життя. Досвід викладання передається від досвідчених колег до початківців.
У моїй школі є викладач, якого обожнюють як студенти, так і колеги. Це кваліфікований та відданий педагог з багаторічним досвідом, який колись викладав батькам наших учнів. Він з легкістю ладнає як зі складним матеріалом, так і з непростою поведінкою школярів. Його досвід та щоденна праця приносить величезну користь усій школі. Майже в усьому він є незамінним.
Та на жаль, ми втрачаємо його, бо він змушений викладати учням матеріал, який раніше не вивчався, а його заняття тепер мають бути спрямовані на заучування предмета. Таке викладання не є цікавим для учнів, воно не надихає і не мотивує їх. Педагог відчуває себе безсилим та нездатним виконувати справу, якою займається багато років.
Він є одним з тих досвідчених викладачів, які залишають професію.
Середній вік вчителів знижується. У 2013 році, згідно міжнародному опитуванню ОЕСР з викладання та навчання, було виявлено, що середній вік вчителів загальноосвітніх шкіл Англії становив 39 років – майже на чотири роки менше ніж середні показники в усьому світі. Дані уряду показують, що кількість досвідчених вчителів значно скоротилася починаючи з 2010 року.
Вплив заміни старших, досвідчених викладачів молодшими, недосвідченими, важко виміряти. Цілком очевидно, що студенти, молоді вчителі та викладання в цілому будуть мати неабиякі зміни.
Через кілька років я буду викладачем, чий вік буде вищий за середній в Англії, з відповідним стажем роботи. Але я відчуваю себе не готовою стати новою «старою гвардією». Моїм учням подобаються їх уроки і вони роблять усе доволі добре, але я все ще покладаюся на поради старших колег у своїй справі.
Мистецтво викладання – це про те, як зацікавити мою аудиторію в перший день занять, а потім налаштувати її на робочий лад, або про рівень деталізації, необхідний при викладанні певних тем – це дуже відрізнялося від того, як працювала я. Саме досвід старших викладачів допоміг мені зробити мої заняття більш значущими для студентів.
У наших школах створюється вакуум, що позбавляє молодших вчителів зразків для наслідування, які їм потрібні для самовдосконалення. Підготовка вчителів це теж саме, як коли вам розповідають, як працює ваш парашут, перш ніж вийти з літака на висоті 12 000 футів. Бути вчителем – значить навчатися протягом усього життя та передавати передовий досвід від досвідчених колег початківцям.
Нові кваліфіковані викладачі мають багато сильних сторін, серед яких енергійність та адаптивність, але вони не є фахівцями в мистецтві викладання – і цього не потрібно від них очікувати. Я боюся, що, втративши досвідчених фахівців, загальна якість викладання знизиться.
Єдиний спосіб зупинити зниження середнього віку вчителів – це зміна професійної культури та стимулювання людей залишатися на роботі. Але будь-який реальний зсув до змін може статися занадто пізно для вчителів, як я, яким все ж таки пощастило працювали у присутності колег з багаторічним досвідом. Без їхнього керівництва, підтримки та досвіду ми матимемо пробіли в мистецтві викладання, а це величезна проблема.
За переклад статті Secret Teacher: the exodus of older teachers is draining schools of expertise in the Classroom редакція дякує школі англійскої мови Green Country English School.