Як згуртувати учнів класу? Як навчити їх у певних випадках ставити спільні інтереси вище за власні? Над цими питаннями обов'язково замислюється кожен класний керівник.
Допоможуть у цьому командні ігри. Адже вони у невимушеній формі створюють умови для того, щоб діти дослухалися один до одного і діяли злагоджено для досягнення спільної мети – перемоги у змаганні.
Пропонуємо добірку веселих ігор, які допоможуть відчути учасникам будь-якого колективу себе не просто командою, а й єдиним механізмом. Учителю слід приготуватися до неймовірного галасу в класі, однак буде дійсно цікаво!
Гра «Вежа»
Що необхідно для гри: Для кожної команди підготуйте 10-15 пластикових або паперових склянок та кільце з гумової стрічки, до якого на рівній відстані мають бути прив'язані цупкі мотузки відповідно до кількості учасників команди.
Принцип гри: Об'єднайте клас у команди по 4-6 учасників та запропонуйте учням спільними зусиллями побудувати вежу зі склянок. Для цього необхідно мотузками разом розтягнути гумову кільце так, щоб його вдалося надягнути на склянку. Після цього потрібно, послабивши натяг, перенести по одній усі ємності, які є «будівельним» матеріалом для зведення вежі.
Чому навчає гра: Діти вчаться діяти злагоджено, проявляти терпіння один до одного, прогнозувати загальний результат і скеровувати власні дії, зважаючи на інших. Також учасники гри вчаться терпінню, зосередженості, а відтак шукають компроміси для досягнення загальної мети.
Гра «Скульптура»
Принцип гри: Об'єднайте клас у 2-3 команди по 10-15 учасників. Назвіть цифру, яку учні мають відтворити разом упродовж 1 хвилини, вишикувавшись відповідним чином.
Перемагає та команда, яка зробила це найшвидше і найбільш виразно. У подальшому можна ускладнювати гру, запропонувавши разом відтворити певну фігуру.
Чому навчає гра: Ця забавка вчить школярів швидко скоординовувати власні дії для досягнення спільної мети, домовлятися і самоорганізовуватись.
Гра «Хаос»
Принцип гри: Учні мають стати в коло. Учитель кидає мячик, який учні мають перекидати один одному в хаотичному порядку, але так, щоб він опинився у руках кожного учня лиш один раз.
Коли умову виконано, у гру додається ще 1 предмет, наприклад, іграшка. Учні мають передавати, додержуючись попередніх умов і зберігаючи темп, швидко перекидати один одному обидва предмети. Тепер у руках кожного учня має побувати як мяч, так й іграшка. Після цього гра ускладнюється – додається третій предмет.
Гра триває доки діти не зіб`ються з ритму, кількість предметів може бути й більшою.
Чому навчає гра: Ця вправа вчить концентрувати увагу на спільній меті.
Гра «Геометрія»
Що необхідно для гри: Для кожної команди підготуйте мотузку 3-4 метри зі зв'язаними кінцями. Цю гру також можна провести з використанням кільця з гумової стрічки, до якого на рівній відстані прив'язані цупкі мотузки відповідно до кількості учасників команди.
Принцип гри: Об'єднайте клас у 2-3 команди по 10-15 учасників у кожній з них. Усі учні мають узятися за спільну мотузку (або власну, якщо використовується гумове кільце), натягнути її та якнайшвидше разом утворити певну геометричну фігуру (квадрат, ромб, трикутник тощо), яку називає вчитель.
Щоб відтворити певну геометричну фігуру учні мають визначитися, хто має утворити вершину, а хто – рівні лінії. Виграє та команда, яка якнайшвидше впоралася із завданням.
Чому навчає гра: Під час гри учні вчаться діяти злагоджено і скорегувати власні дії відповідно до інших учасників команди.
Гра «Запакуй подарунок»
Що необхідно для гри: Коробки відповідно до кількості пар у класі, мотузки, ножиці, клей і яскравий папір.
Принцип гри: Об`єднайте школярів у пари та запропонуйте їм взятися за руки. Вільними руками (у коло права, у кого ліва) кожна пара має спочатку загорнути коробку в кольоровий папір, а після цього перев'язати її стрічкою.
Для перемоги учням потрібно не лише якнайшвидше виконати завдання, а й подбати про якість результату.
Чому навчає гра: У процесі гри учні кожної пари мають навчитися домовлятися і співпрацювати, скеровуючи власні дії відповідно до дій напарника.
Гра «Водогін»
Що необхідно для гри: Декілька маленьких м`ячиків, кілька ємностей-лунок, аркуші картону відповідно до кількості учасників гри.
Принцип гри: Об`єднайте учнів у команди по 5-10 осіб. Кожна команда має вишикуватись і за допомогою аркушів якнайшвидше, не впустивши, докотити свій м`ячик до лунки – ємності, що знаходиться на певній відстані.
Якщо певних блоків «водогону» не вистачає, школярі мають послідовно «добудовувати» його так, щоб була можливість докотити м`ячик до заповітної ємності.
Чому навчає гра: Ця забавка навчає згуртувуватись, бо досягнення спільної мети залежить від дій кожного учасника команди.