Британський експерт з питань освіти Ентоні Селдон прогнозує, що в розвинених країнах роботи замінять учителів уже до 2027 року. Він першим встановив дедлайн повній автоматизації освіти, але Селдон не єдиний, хто припустив, що штучний інтелект замінить людину на цій посаді. Багато вчених впевнені, що людиноподібним машинам ніколи не вдасться стати повноцінною заміною людині. І в скептиків є тому підтвердження.
Як працює університетський голосовий помічник
«Знайди мені додаткові матеріали до уроку! Які в мене є борги? Яка наступна пара? Як дістатися до аудиторії? Де я можу знайти викладача з цього предмету? Хто мені може допомогти з домашнім завданням?» На всі ці прохання й питання цілодобово відповідає персональний помічник Deakin Genie.
Замість того, щоб думати, як найкраще організувати своє навчання, студенти можуть просто навчатися. Організацією займається штучний інтелект.
Австралійський університет створив персонального помічника Genie, який доступний студенту 24/7, 365 днів на рік. Deakin Genie – розумний персоналізований цифровий асистент, що опирається на штучний інтелект й аналітику. Він функціонує як усім нам знайомий інтерфейс чату на мобільному телефоні у користувача або ж як голосовий помічник. Діджиталізований асистент відповідає на будь-яке питання щодо освітнього процесу. Це як Siri, тільки для студентів Університету Дікен.
Найважливішою функцією Genie є те, що він постійно навчається і що більше його використовують, то розумнішим він стає. А користуються ним справді часто. За словами віцепрезидента Університету Дікен Беверлі Олівера, його використовують у навчанні 75% студентів закладу. Іноді Genie веде по 12 000 чатів на день.
Найважливішою функцією Genie є те, що він постійно навчається і що більше його використовують, то розумнішим він стає.
Студенти університету можуть отримувати всю освітню інформацію, не відриваючись від своїх справ. Якщо ти користувач Genie, то під час приготування вечері можеш попросити систему відіграти тобі лекцію, яку ти пропустив. Якщо потрібно зробити нотатки, то Genie і це за тебе зробить. Замість того, щоб думати, як найкраще організувати своє навчання, студенти можуть просто навчатися. Організацією займається штучний інтелект.
Як штучний інтелект спробував замінити педагогів і чому з цього нічого не вийшло
Довести, що освіта майбутнього не потребує викладачів, спробувала чартерна школа Electronic Classroom of Tomorrow (ECOT) в Огайо. ECOT стала найбільшою віртуальною школою у США, що була створена на основі нових технологій з дистанційною формою навчання. Учні цієї школи навчалися за вказівками штучного інтелекту без взаємодії з вчителями.
Виявилося, що більшість учнів закинули навчання, а інша частина студентів навчалася у віртуальній школі менше однієї години на день.
У 2016 році експеримент визнали невдалим. Виявилося, що більшість учнів закинули навчання, а інша частина студентів навчалася у віртуальній школі менше однієї години на день. Провал пов’язують з відсутністю людського фактора у процесі навчання.
Поки все, що можуть запропонувати нам нові технології, – це передача сухого матеріалу. Але у навчанні цього недостатньо. Нас мають хвалити за досягнення, заохочувати і мотивувати вчитися саме люди, а не машини.
Як штучний інтелект шукає «слабкі місця» у навчанні
У групі з 30 людей одному викладачу важко приділити увагу кожному. Тому багато студентів і школярів мусять звертатися до репетиторів для того, аби надолужити втрачене. Цю проблему намагається вирішити стартап Enlearn. Засновник системи Enlearn Зоран Попович вірить, що майбутнє освіти – за персоналізованим навчанням.
Платформа ділить навчальний процес на дрібні етапи, а потім відстежує, як користувач їх проходить. Після цього штучний інтелект аналізує роботу студента щодо «слабких місць». На основі отриманих результатів Enlearn складає індивідуальну програму, яка допомагає підтягнути студента у темах, у яких він погано орієнтується.
Ось, як це відбувається. Наприклад, студент намагається вирішити складне завдання з математики. Поки він крок за кроком розв’язує математичні рівняння, система помічає, які помилки він робить систематично. Після цього на екрані студента з’являється попередній урок і правила, які він погано засвоїв.
Платформа ділить навчальний процес на дрібні етапи, а потім відстежує, як користувач їх проходить. Після цього штучний інтелект аналізує роботу студента щодо «слабких місць».
Пілотні результати тестування показали, що учні у чотири рази частіше почали успішно вирішували завдання без допомоги вчителя.
Як це – навчатися за характером і темпераментом
Отримати статус найсучаснішої системи освіти у світі прагне Бельгія. Цього року уряд бельгійського регіону Фландрії контракт з британською платформою Century Tech. Система, що працює на основі технології штучного інтелекту, буде використовуватися у 700 муніципальних школах й університетах цього регіону. Це перша в історії урядова угода, що передбачає впровадження штучного інтелекту в таких масштабах.
Century Tech – це комп’ютерна програма, яка на основі характеру й інтересів дитини, складає її індивідуальний план навчання. Згідно з результатами тестування програми, використовуючи Century Tech, учителі отримують до 6 вільних годин роботи на тиждень.
Перед початком роботи в програмі учні проходять тести, що визначають їхні темперамент, характер, інтереси, найзручніший формат роботи й прогалини у знаннях. Після цього програма встановлює їхні слабкі й сильні сторони, а також рекомендує індивідуальні завдання.