На уроці не нудно тоді, коли знаєш, що вчитель щось новеньке запропонує. А чому б не урізноманітнити конструктивну критику та оцінювання роботи учнів одним з креативних методів самооцінювання. Нижче добірка ідей, як учні можуть самі оцінити виконану роботу. І без оцінок.
Студенти повинні заповнити роздрукований робочий аркуш (або онлайн), окресливши один з запропонованих емоджи. Наприклад, щасливе обличчя – Я вмію, думаюче обличчя – Я не все розумію, плачущий смайлик – Мені потрібні додаткові роз'яснення.
На робочому аркуші заплануйте клітинку, яку учні мають розфарбувати. Обирати колір слід відповідно до того, як учень почувається щодо матеріалу уроку:
Зелений: Я розумію! Я можу це зробити сам і навіть пояснити іншим.
Жовтий: Мені потрібно трохи більше пояснень.
Червоний: Я не розумію.
Або видайте всім по три картки і проведіть оцінювання за допомогою карток. Так ви побачите, наприклад, яку тему слід пройти ще раз. Або з'ясуєте, яким учням в яких питаннях потрібна допомога.
Ще можна розподілити учнів на групи, на тих, хто повністю зрозумів нову тему, хто не зовсім і зовсім не зрозумів. Зеленій групі запропонуйте додаткові завдання з теми. Жовтій дайте завдання середньої складності, червоній поясніть тему ще раз і дайте прості завдання.
Ще одна ідея для інтерактиву на уроці – хай ті, хто зрозумів тему, пояснять її тим, хто її не опанував на достатньому рівні.
Складіть перелік питань для самооцінювання. Для молодших школярів їх можна повісити на стіну. Для середньої і старшої школи використайте QR-код.
Якщо вже учні так прив’язані до своїх телефонів, дозвольте їм використати гаджет як інструмент самооцінки. Хай на селфі вони покажуть таку емоцію, яка б відображала, як вони почуваються на уроці, чи все зрозуміли, чи ще мають якісь питання. Всі селфі надсилаються вчителеві, який виводить фото на проектор і надає кожному 10 секунд пояснити своє селфі. Далі вчитель вирішує, чи потрібне повторення, чи можна давати нову тему.
Дивлячись сторіз в Інстаграмі можна зробити висновки, як пройшов день у людини. Запропонуйте учням намалювати чи схематично записати сторіз уроку. Тобто зафіксувати основні моменти. Це і для вчителя буде дуже інформативно, подивитися, що саме запам'яталося з активностей на уроці.
Вміння стисло визначити основну ідею може знадобиться будь-де. Запропонуйте учням дати відповіді на ці питання в рамках 140 символів (як в Твітері). Хай також придумають хештеги.
Про що ви дізналися сьогодні? Що найбільше вразило? Що найбільтше зацікавило.За матеріалами Інтернету
Читай також 20 інтерактивних методів викладання
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram