Osvitanova.com.ua

 

Раніше я розповідала про те, які складнощі бачу в традиційній освіті і чому вона не відповідає сучасним реаліям. Сьогодні хочу поділитися своїми роздумами про інноваційну школу, якою є Мірошкола (а точніше іНоваційну, але це вже інша історія).

Головна мета – допомогти дитині бути самостійною, проявляти ініціативу, робити вибір. Або іншими словами – бути автором свого життя. Мені дуже подобається цей вислів.

Як ми це реалізовуємо?


✅ Персональний освітній план. Для формування такого плану визначається точка А – де студент перебуває зараз. І точка В –чого він хоче добитися через семестр/рік. План включає як освітні цілі, так і розвиток особистісних якостей.

✅ Робота у власному темпі. Ми розуміємо, що у кожної людини є свій звичний темп роботи. Одній людині, наприклад, для вирішення завдання потрібно 10 хвилин, іншій – година. У наших студентів є така можливість завдяки розробленим методичним центром Мірошколи «динамічним підручникам. Вони налаштовуються індивідуально під учня. Власне череж це і називаються «динамічними».

✅ Моніторинг знань замість оцінок. Студент оцінює свій власний прогрес. Різницю між собою сьогодняшнім і собою вчорашнім. Таким чином ми зміщуємо акцент з того, що студента оцінює хтось інший і що його порівнюють з іншими студентами, на те, що у нього з'являється навик оцінювати самого себе.

✅ Різновікові групи. Учні різного віку навчаються в одній аудиторії. Це можливо завдяки тим же «динамічним підручникам», коли кожен працює за своєю програмою. Наприклад, Катя (6 років) вчить числа від 1 до 100, Рома (8 років) вчиться множити, а Ваня (7 років) вивчає українську.

 Заняття по 1,5 години. В рамках цього часу студент може досліджувати кілька предметів. Ми прибираємо обмеження в 45 хвилин. А в разі потреби робимо корисні переключення.

✅ Прикладне навчання. Дія і практика – це те, що допомагає знання перевести в розуміння. Знати як кататися на велосипеді –це не те ж саме, що вміти це робити. Але якщо ви вже спробували, падали, вставали, їхали знову, то ви вже не забудете, як це робити. Так і з'являється розуміння.

✅ Тьютор замість вчителя. Тьютор – це не джерело знань і не лектор. За часів, коли Гугл знає все, людині складно його «переплюнути». Але зате у людини є свої переваги, які неможливо замінити машиною. Тьютор – це чуйний дорослий, який супроводжує студента по його персональному освітньому маршруту, допомагає знайти джерела, де дитина зможе відшукати відповіді на свої питання. Тьютор дає багато зворотного зв'язку студенту. Працює з кожним індивідуально і з групою загалом.

Це лише частина тих принципів, які ми втілюємо в Мірошколі. Далі буде.

 

Поширити у соц. мережах: