Меню
Вхід і реєстрація
Коронавірус – найгучніший інфопривід цього року. Про нього багато говорять, але при цьому про нього мало знають, а нестача інформації закономірно призводить до паніки. Захистити шкільну родину від страхів та хвороб цілком реально: необхідно говорити з учнями про COVID-19 та пояснювати, як себе вберегти.
Ця стаття допоможе розплутати клубок складних запитань: навіщо та як саме розказувати дітям про епідемію коронавірусу? Використовуючи наукові дані та практичні вправи!
Говорити з дітьми на серйозні теми не завжди просто. Утім, уникати їх теж не варто, інакше діти залишаться зі своїми страхами віч-на-віч. І це може перетворитися на справжню катастрофу! Саме тому єдиний вихід – почати говорити!
Аби не поширювати фейкову інформацію, варто довіряти лише перевіреним джерелам, одне з яких – Всесвітня організація охорони здоров’я.
Що таке «коронавірус COVID-19»?
«Коронавірус» є збірною назвою для різних вірусів, але кожен штам (популяція схожих мікроорганізмів) має окрему назву. Назву отримав завдяки своїй будові - шипи та відростки вірусу візуально схожі на «корону».
Які симптоми зараження коронавірусом COVID-19?
За симптоматикою коронавірус схожий на грип: у хворих спостерігається підвищення температури та кашель Украй рідко: задишка чи пневмонія.
Наскільки небезпечним COVID-19 є для дітей?
«Випадки захворювання у дітей – украй рідкісні», – повідомляє доктор медичних наук Х. Коді Мейсснер, начальник відділу дитячих інфекційних хвороб Медичної школи університету Тафтс.
Чи можуть домашні тварини бути носями коронавірусу COVID-19?
ВООЗ повідомляє, що досі не зафіксовано жодного випадку інфікування домашніх тварин коронавірусом COVID-19.
Як розповсюджується COVID-19 у світі?
1. Повідомляйте просту інформацію, оперуючи фактами. Зосереджуйтеся на позитивних повідомленнях: в абсолютній більшості випадків хворі одужують, багато хто має легкі симптоми хвороби, в Україні на 5 березня зафіксовано лише один випадок захворювання тощо.
2. Опишіть основні симптоми та заохотьте школярів одразу повідомляти про погане самопочуття. А якщо захворіли – краще залишитися вдома.
3. Запропонуйте дітям розглядати епідемію коронавірусу як привід виробити корисні звички: гігієна рук, правильна поведінка при кашлі, «рукостискання» ліктями замість долонь, часте провітрювання та вологе прибирання приміщення тощо.
4. Наголошуйте на тому, що весь світ працює над створенням вакцини та шукає нові методи лікування. А лікарі готові допомогти. Якщо учні турбуються про бабусь, дідусів чи інших людей, сфокусуйте їхню увагу на тому, якими люблячими та турботливими дітьми вони є, та продовжуйте транслювати позитивні повідомлення про кваліфіковану медичну допомогу і світову підтримку.
5. Використайте дискусію як можливість разом дізнатись і вивчити нове: як наш організм проистоїть вірусам; як різні симптоми захворювання є ознакою того, що наш організм працює над одужанням та «загартовується»; як віруси змушують науоквців шукати нові методи лікування.
6. Поясніть дітям, що цей вірус не характерний для однієї країни чи групи людей, тож їхня задача – бути пильними супергероями та одразу припиняти будь-які расистські забобони.
Розкажіть дітям про профілактику інфікування та поширення коронавірусу, запропоновану Міністерством охорони здоров’я України. Постери можна роздрукувати та повісити у класі.
Повідомте дітям, що миття рук – один із найголовніших способів убезпечити себе від коронавірусу та інших хвороб. Критично важливим є дотримання наведених нижче інструкцій (їх можна роздрукувати та повісити в туалеті, їдальні, біля входу у клас тощо).
Періодичність миття рук:
Інструкція з тривалості миття рук та дотримання правильної процедури:
Кмітливість дітей часто недооцінюють, умисно чи несвідомо обмежуючи їх в інформації. Гра з м’ячиком «передай роль інформатора іншому» – не діє в надважливих питаннях здоров’я. Говоріть із дітьми про коронавірус та піклуйтесь одне про одного!
Теги: коронавірус , поради батькам , сім'я