Osvitanova.com.ua

Одне із найважливіших умінь сучасної людини – уміння спілкуватися. Для побудови якісних партнерських стосунків існує нетвокінг – сила ділових зв’язків.

Тільки уяви: ти приїжджаєш на міжнародну конференцію, знайомишся з різними людьми з усього світу, а потім ви приїжджаєте одне до одного в гості й разом мандруєте країною. Реалізовуючи крутий проєкт, ти знаєш, до кого звернутися за підтримкою, адже якраз нещодавно в плацкартному вагоні ти познайомився(-лася) з громадською активісткою, яка за будь-який двіж – тільки подзвони. Твій товариш шукає менеджера з продажу, а твій давній знайомий у пошуках роботи – чому б тобі не допомогти їм знайти один одного? Сьогодні ти допоможеш їм, а завтра зможеш попросити їх про послугу. Мрієш про таке життя? Усе просто: нетворкінг працює – ти відпочиваєш.

Нічого особистого

Нічим принципово особливим від уміння якісно налагодити контакт з іншою людиною нетворкінг (з англійської net – мережа, work – працювати) не відрізняється.

Нетворкінг – це те саме мистецтво комунікації, тільки його основна мета – міцні ділові (або ж дружні) зв’язки, що ґрунтуються на взаємовигідній співпраці. Нетворкінг пропонує побудову довготривалих довірчих стосунків, орієнтованих на взаємодопомогу.

Net is working

Ми встановлюємо контакти, щоб у майбутньому використовувати їх у власних цілях, а інші люди роблять те саме з нами. У цій справі головне – сміливість і наполегливість! Прийшов(-ла) на форум – не бійся знайомитися, запитуй про враження від події та обмінюйся контактами. Працюючи за цією схемою, я розумію, що в моїх друзях у Facebook після кожного заходу з’являється ще один фотограф, декілька спікерів, з десяток активних студентів і просто цікавих особистостей.

Для того, щоб звернутися по допомогу й отримати її, потрібна щонайменше прихильність людини або хороше ставлення до тебе з боку друга чи знайомого.

Що для цього потрібно?

Кілька технік, що допоможуть тобі встановити контакт і побудувати власну мережу для нетворкінгу, який справді працює.

1. Цікався людьми. На будь-якому заході, за будь-яких обставин, навіть якщо це ситуація, коли ти застряг(-ла) в ліфті у власному будинку – просто спілкуйся. Пам’ятай, що важливий будь-який контакт.

Найвідоміший приклад якісного контакту, який тривав усього 30 секунд у ліфті офісного центру, стався в 1998 році, коли Сергій Брін і Ларрі Пейдж отримали 100 тисяч доларів від підприємця на розвиток своєї ще неіснуючої компанії, яка згодом отримала назву Google.

2. Уважно слухай співрозмовника. Ніщо так не викликає довіру, як уміння вислухати співрозмовника. Дай йому зрозуміти, що те, про що він говорить, має велике значення і є цікавим для тебе. Щоб бути переконливим(-ою) – злегка кивай під час розмови. Але не перегравай, бо деколи співрозмовники запитують мене чому я так часто кажу «угу». Твою уважність відмінно продемонструють короткі репліки, якими ти можеш доповнити розмову, і запитання до співрозмовника (цим ти покажеш, що «ти ще тут і досі слухаєш»).

3. Спостерігай і відзначай індивідуальні особливості кожної людини. Під час розмови тобі варто звернути увагу на те, до чого «в разі чого» можна буде апелювати і на які «важелі» тиснути. Це можуть бути захоплення, особливості характеру, сильні й слабкі сторони людини. ХХІ століття – час, коли про людину говорять соціальні мережі, тому не лінуйся перевіряти їх, якщо хочеш стати справжнім професіоналом нетворкінгу і налагодити якісний контакт.

Я часто впізнаю людей за їхніми основними фото в соціальних мережах, хоча до того ми ніколи не бачилися. У такі моменти я обов’язково підходжу до людини, хвалю її за якісну світлину і розповідаю, чому стежу за нею в мережі. Так зазвичай починаються корисні знайомства.

4. Будь креативним(-ою). Припини говорити шаблонні фрази й моделювати поведінку інших. Нестандартну поведінку слід використовувати під час знайомства з досить відомою особистістю, яка знайомиться з десятками різних людей протягом дня. Це той випадок, коли потрібно виділитися, щоб запам’ятатися. Постав цікаве, нестандартне запитання замість фрази «А можна зробити з вами фото?». Такий підхід здивує співрозмовника твоєю обізнаністю в близькій для нього темі.

Колись, після концерту, я підійшла до солістки, щоб просто потеревенити про її творчість. Після тієї розмови ми декілька разів випадково зустрічалися на вулиці. Вона не просто запам’ятала мене, а й не забула мого імені.

5. Нагадуй про своє існування. Підтримуй спілкування за допомогою соціальних мереж, зустрічайся особисто, якщо є така змога, але не будь нав’язливим(-ою). Підійдуть будь-які способи, але не згадуй про друга/подругу тільки тоді, коли тобі від нього/неї щось потрібно.

Справжні профі нетворкінгу одразу після зустрічі пишуть у приватні повідомлення короткий лист, у якому висловлюють вдячність за приємну розмову і ненароком, між рядками, згадують місце і час зустрічі, щоб у майбутньому пам’ятати за яких обставин ви познайомилися.

Net is not working

Не варто очікувати на дружню допомогу, якщо:

1. Ти очікуєш тільки на односторонню допомогу. Oтримати потрібне й голосно сказати «Усім спасибі! Усім до побачення!» – це не про нетворкінг. Його ключове правило – взаємність, на якій побудована ефективна мережа знайомств. Якщо не хочеш розгубити всіх своїх друзів – будь готовий(-а) допомогти у відповідь.

2. Ти обманюєш і приписуєш собі неправдиві заслуги. Рано чи пізно приховані факти стануть відомі, а ти ризикуватимеш втратити друзів і репутацію. Справити враження можна й іншим способом, тому краще не вдаватися до хитрощів, щоб не опинитися «за бортом».

3. Ти ігноруєш людей. Не відповідаєш на повідомлення в соціальних мережах і відмовляєш в особистих зустрічах? Можливо, краще визначитися, чи взагалі потрібне тобі спілкування з цією людиною? Якщо ж ні, то краще дати зрозуміти це одразу.

4. Ти одразу щось вимагаєш. Тільки-но познайомився(-лася) з людиною і вже одразу про щось її просиш? Це некрасиво, неприємно й марно, як і у випадку, коли людина не знає міри у своїх проханнях.

Нетворкінг – це про інвестицію твого часу в стосунки з людьми. Сила ділових зв’язків допомагає у різних ситуаціях, дає змогу знайомитися з людьми різного статусу і знаходити партнерів для власних проєктів. Втрачені можливості й контакти – це неприємно, тому не проґав свого шансу.

Поширити у соц. мережах: