Однією з навчальних концепцій НУШ є інтерактивне навчання. І якщо у класах цю методику активно впроваджують і підтримують, то як бути з дистанційними уроками?
Проєкт “Дружня школа” пропонує розглянути квести як ефективну форму навчання вдома і підкажемо, як їх організувати без перевертання домівки догори дригом.
Квест – це гра, під час якої потрібно знайти вирішення для загадок і виконати низку завдань, щоб досягти мети. Цей формат занять дозволяє актуалізувати навчальний матеріал, потренувати логічне мислення, швидкість реакції та ввімкнути в дітях азарт дослідників і відкривачів.
Основні характеристики: обмежений час на виконання завдань різного типу і складності, чітка мета, визначена тематика, командна робота.
Якщо ваша дитина любить комп’ютерні ігри, то це слово “квест” для неї точно не нове.
Escape room – коли потрібно за певний час виконати низку завдань, щоб вийти з кімнати.
Квест у реальності – коли події розгортаються в реальному світі, немає просторових обмежень (або вони дуже умовні). Різновид – квест-перформанс, коли, крім гравців, є актори-персонажі, які допомагають краще зануритись в атмосферу та цікавіше відіграти сюжет і розкрити тематику.
WEB-квест – коли всі взаємодії між учасниками переносяться у віртуальний простір.
Як бачите, щоб організувати квест, не треба багато простору (хоч з біганиною куди веселіше). Досить однієї кімнати чи ноутбука і гарної підготовки.
Під час дистанційного навчання вчитель може організовувати вебквести. Він/вона може складати їх самостійно – ось перелік платформ, на яких це можна зробити: LearningApps (для дидактичних ігор), Kahoot, Socrative, ClassMarker, Plickers підійдуть для тестових квестів. Також можна скористатись квестами, які вже розробили інші колеги, їх легко знайти в мережі.
Якщо є час і бажання – можна в кооперації з батьками організувати квест у кімнаті/квартирі. Подумайте, яка тематика буде цікава зараз учням та який матеріал хочете через неї донести. Розробіть ряд завдань та вплетіть їх у невелику історію.
Наприклад, скористайтесь форматом Escape room і скажіть, що кімната навколо – загадкова фортеця. А її найбільше чудо (нехай це буде пакет смаколиків) – у скарбниці (тумбочці, яка закривається на ключ). Щоб знайти скарбницю, потрібно розв’язати ряд прикладів і виконати завдання.
Складність такого формату полягає у тісній взаємодії з батьками – приклади і завдання мають бути універсальними, щоб пасувати до різних приміщень. І досить простими для втілення – усе ж, у режимі карантину ресурси обмежені. Проте ігрова форма додасть мотивації до виконання навчальних завдань.
Використані джерела:
ТЕХНОЛОГІЯ “WEB-КВЕСТ” ЯК ФОРМА ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ НУШ, dspace.pnpu.edu.ua; webquest.org; Using Webquest to Support Learning with Technology in Higher Education, researchgate.net; The Learning Power of WebQuests, tommarch.com.Тетяна Павліченко, журналістка проєкту “Дружня школа”, спеціально для “Нової української школи”
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.