Osvitanova.com.ua

Існує маса простих і корисних інструментів для онлайн-освіти. Ось кілька з них

Задовго до настання карантину, пов'язаного з пандемією Covid-19, у світі стали успішно використовувати сучасні технологія в системі онлайн-освіти. Вперше освітня онлайн-програма була створена і застосована викладачем інформатики Стенфордського університету Ендрю Ином. У 2011 році Ин виклав в YouTube перше відео з власним курсом лекцій з машинного навчання. Курс Coursera виявився настільки популярним, що через кілька місяців Ин і його стенфордська колега Дафна Коллер вирішили створити стартап у галузі онлайн-навчання. Натепер кількість учнів Coursera, які слухають 3 200 курсів від провідних світових університетів, перевищила 40 млн. 

Загалом, за оцінками EdTechXGlobal і Global Market Insights швидкість зростання ринку онлайн-освіти становить у різних нішах від 5% до 30% на рік.

Крім зростання ринку спеціальних програм для студентів вишів і фахівців, що підвищують свою професійну кваліфікацію, у світі спостерігається інтенсивний розвиток ринку дошкільної та шкільної освіти. Лідерську позицію в цьому сегменті займає програма K-12. Ця програма створена в США і успішно застосовується в інших країнах. К-12 включає в себе державні віртуальні школи, онлайн-школи, які залучають учнів інших країн, і програми, надані окремим школам. У процесі вивчення учні можуть пройти один базовий курс, а потім розширити знання іншими дисциплінами, обраними на свій смак. 

В Україні і до карантину функціонувало кілька приватних онлайн-шкіл, які проводять заняття для учнів у змішаному форматі: синхронному (спілкування, в якому учасники взаємодіють у реальному часі, наприклад, у відеоконференціях) або асинхронному (зв'язок, який поділяється за часом, наприклад, по електронній пошті або по онлайн-дискусійних форумах). Серед них, дистанційна школа «Джерело», онлайн-школа «Альтернатива», дистанційна школа 977, навчально-виховний комплект «Ерудит». 

Сьогодні, крім «Всеукраїнської школи онлайн», багато навчальних закладів перевели свої освітні програми для школярів в онлайн-режим. Зараз і ми організували віртуальну школу з безкоштовними уроками для учнів і віртуальними педради для вчителів. Школа, уроки в якій ведуть педагоги-волонтери, працюватиме до кінця карантину. Хочу поділитися інформацією про інструменти, які ми використовуємо.

Zoom 

Для проведення лекційних занять, уроків і семінарів ми вибрали платформу Zoom. Платформа не тільки забезпечує відеоконференцзв'язок, але й дозволяє вести запис уроку, тривалістю до 45 хвилин. Кількість відеозаписів не обмежена. Сервіс у безкоштовній версії забезпечує відеозв'язок з 50-ма учасниками. Керуючи програмою, користувач може увімкнути або вимкнути звук. У разі потреби можна збільшити екран одного з учасників-слухачів уроку. Під час відеотрансляції можна користуватися чатом (текстовихповідомлень і зображень). Функції сервісу дозволяють використовувати для відеоконференцій мобільні пристрої: смартфони, планшети, iPhone і IPad. До того ж з цих пристроїв ви можете повністю керувати відеоконференцією так само, як з персонального комп'ютера.

ManаgeBac 

Більш просунута і складна платформа, яку можна використовувати для середньої і старшої школи — це платформа ManаgeBac. Вона дозволяє ефективно планувати навчальні плани, оцінювати і складати звіти, усуваючи водночас паперову роботу і покращуючи спілкування з батьками та учнями. Всі батьки учнів, зареєстрованих у системі, отримують інформацію про обліковий запис ManageBac і можуть стежити за успішністю своїх дітей. Адміністрація школи та вчителі також використовують ManageBac для спілкування в школі через групу батьків SIS на ManageBac. Адміністрація школи може розсилати батькам інформацію через групу «Parents of SIS». Платформа дозволяє давати завдання, ставити оцінки, перевіряти роботи.

GoogleClassroom 

Швидкість зростання ринку онлайн-освіти становить у різних нішах від 5% до 30% на рік

Застосунок об'єднує корисні сервіси Google, організовані спеціально для навчання. На платформі є такі можливості: створити свій клас/курс; організувати запис учнів на курс; ділитися з учнями необхідним матеріалом; пропонувати завдання для учнів; оцінювати завдання і стежити за їхнім прогресом; організувати спілкування учнів. Основні вкладки платформи: стрічка і користувачі. До них доповнюються завдання. У стрічці збирається і відображається відповідна інформація предмета, який вивчають: навчальні матеріали, оголошення, завдання, видно коментарі учнів та їхні питання. Вкладка «Завдання» дає можливість додати навчальні матеріали в курс і розподілити завдання за темами, в необхідній послідовності. У розділі «Користувачі» складається список учнів, які приєдналися до уроку.

Google Hangouts 

Hangouts — це сервіс обміну повідомленнями, спосіб організації SMS-листування і прямих відеотрансляцій, які можна використовувати у віртуальній школі. Система надає відразу два сервіси. Перший — Hangouts Meet — сервіс відеоконференцій, який дозволяє створювати безкоштовні відеодзвінки на 30 учасників. Другий — Hangouts Chat — груповий чат, який передбачає створення окремих кабінетів з ботами й інтеграціями. Застосунок дає можливість обмінюватися фото, ставити емодзі.

Erudito Class 

Платформа Erudito Class дозволяє полегшити процес навчання протягом карантину. Учні (2–9 класів) можуть виконувати на платформі різнорівневі тестові завдання. Вчителі мають можливість організовувати на платформі клас (класи), здійснювати менеджмент класів (створення, видалення, редагування учасників), пропонувати учням і ученицям для виконання готові тестові завдання з основних предметів, вести статистику успішності класу.

Для тестування знань учнів можна користуватися такими застосунками:

Kahoot 

Kahoot — сервіс, що дозволяє створювати онлайн-вікторини, тести та опитування. Учні можуть відповідати на створені вчителем тести з будь-якого пристрою, який має доступ в інтернет. Створені в Kahoot завдання можуть включати фотографії, відеофрагменти. Темп виконання вікторин, тестів регулюється шляхом введення часової межі для кожного питання. За бажанням вчитель може ввести бали за відповіді на поставлені запитання: за правильні відповіді і за швидкість. Табло відображається на моніторі комп'ютера вчителя. Для участі в тестуванні учні просто мають відкрити сервіс і ввести PIN-код, який надсилає вчитель зі свого комп'ютера.

Mentimeter 

За допомогою Mentimeter можна створювати інтерактивні презентації. Зручність Mentimeter полягає в тому, що промовець може чергувати слайди для показу і слайди для взаємодії, проводячи опитування, збираючи думки, організовуючи голосування.

Padlet 

Padlet — це універсальна онлайн-дошка (онлайн-стіна) з інтуїтивним інтерфейсом, яку нескладно освоїти і легко застосовувати в навчальному процесі. Її можна використовувати для проектної роботи, пірингової взаємодії, індивідуальних завдань або як інструмент збору інформації від всіх учасників процесу в одному місці.

Learningapps 

Learningapps — це застосунок для інтерактивних завдань (вікторин,кросвордів) різних рівнів складності. У застосунку можна працювати самостійно, створюючи завдання, а можна виконувати завдання, підготовлені вчителем. Результати відображаються в акаунті вчителя. Він може давати посилання і просити виконувати завдання в парах/групах. Діти можуть транслювати свої екрани і виконувати завдання разом. У безкоштовну версію входять три інтерактивні дошки і необмежена кількість учасників.

Загалом, крім різноманітних застосунків і всіляких платформ, вчителю під час проведення онлайн-уроків слід не забувати про основні і незамінні електронними фішками інструменти. Дуже важливо пам'ятати про людські емоції, жарти, меми, відволікаючі маневри, які розряджають напруження. Ми навіть використовуємо онлайн-гімнастику. Педагоги самі можуть реалізовувати масу цікавих, креативних ідей, які допоможуть провести віртуальний урок для дітей максимально ефективно в нинішніх умовах.

Поширити у соц. мережах: