Меню
Вхід і реєстрація
Креативні люди керують світом. Завдяки креативності у нас є всі блага цивілізації від телефону до космічних станцій. Майкл Мікалко в своїй книзі «Зламування креативу» розповідає про стратегії мислення гігантів творчої думки в царині науки, мистецтва і промисловості. З цієї статті від svitoch ви дізнаєтеся, як генерувати ідеї та креативні рішення, які стануть в нагоді вам в бізнесі і житті.
Гра з дієсловами й іменниками дозволяє подумати про ті перспективи, спадають на думку не відразу. Спробуйте в умовах вашого завдання поміняти іменники на дієслова, а дієслова на іменники. Питання «Як поліпшити відносини зі споживачем?» стає питанням «Як використати відносні поліпшення?». Це породжує нову перспективу і змушує думати про застосування товарів і послуг покупцями, про використання всіх важливих аспектів діяльності клієнтської підтримки та інші подібні речі.
Ще один спосіб зміни погляду на проблему — заміна іменника його антонімом. Якщо питання сформульоване словами «Як можна збільшити продажі?», вставте замість продажів антонім — «витрати». Новий порядок денний буде пов'язана з роздумами про те, як витрачати більше, щоб більше заробляти:
І так далі.
Ось кілька прикладів:
Читайте також Маріанна Луців: «Ми готуємо власників бізнесу і творців свого життя»
Корисно приміряти на себе іншу роль, щоб з'явився інший погляд на речі. Зігмунд Фройд одного разу порівняв свій метод вислуховування «вільних асоціацій» пацієнтів з поглядом у вікно потяга. Спробуйте зіграти іншу роль, щоб відкрити для себе інший кут зору на проблему. Спочатку зафіксуйте формулювання завдання з вашої точки зору. Потім запишіть її ще в декількох варіантах, наприклад, як записав би її лідер вашої галузі, професор університету, вундеркінд, євангеліст, політик, фізик, психолог, суддя?
Поміркуйте, як до проблеми підійшов би кожен персонаж. Як би він став шукати рішення? У чому між ними подібності та відмінності? А тепер перевірте, чи змінився ваш первісний погляд на проблему?
Ейнштейн часто поводився як допитлива дитина. Він регулярно ставив очевидні на перший погляд запитання про Бога, простір і час. Він вважав, що будь-яка пересічна людина може легко розібратися з усією фізикою, якби тільки зрозуміла, як мислить дитина.
Заплющіть очі й уявіть, що вам, припустимо, 12 років. Максимально докладно згадайте себе в цьому віці: як ви зустрічали Новий рік і Різдво, дні народження, що відчували під час канікул і за шкільною партою. Максимально пориньте в дитячий досвід. Пригадайте, як веселилися з кращими друзями. А тепер подивіться на вашу проблему очима дванадцятирічного: які запитання поставив би він?
Задавайте ігрові запитання, щоб увійти самому або в складі групи мозкового штурму в дитячий, ігровий стан.
Обробляти ідеї можна за допомогою списку з дев'яти принципів творчого мислення, який був вперше формально запропонований Алексом Осборном, а потім перероблений Бобом Еберле в наступне мнемонічне поєднання:
SCAMPER-метод ґрунтується на тому, що нове — це доповнення або видозміна чогось вже наявного. Ви берете предмет і робите з нього щось інше. Наприклад, видобута при бурінні нафта стає нафтохімічною сировиною, яка стає синтетичним каучуком, який стає автомобільними шинами. Природний газ стає поліетиленом, а той — посудиною для молока. Видобута руда перетворюється на метал, той стає дротом, який стає запчастинами для автомобіля.
Визначте предмет, про який хочете подумати, і складіть список запитань, які покликані стимулювати появу нових думок та ідей. Візьміть будь-якій предмет — від звичайної скріпки для паперів до реорганізації своєї корпорації. До всього можна прикласти список питань SCAMPER. Ви виявите, що ідеї почнуть вискакувати майже мимоволі, головне — поставити потрібні запитання:
Читайте також Как развивать в ребенке креативность
Виберіть 20 випадкових об'єктів. Вони можуть бути звідки завгодно: з дому, з роботи, з вулиці. Запишіть їх у дві колонки по десять об'єктів. Візьміть об'єкт ліворуч і поєднуйте його з об'єктом праворуч. Коли виявиться цікава багатообіцяюча пара, обробіть її, щоб вийшов винахід. Можна спробувати і зворотню евристику — придумувати ідеї, які передбачають, що якщо об'єкт виконує одну функцію, то можна придумати новий артефакт шляхом поєднання цього об'єкта з тим, який виконує протилежну функцію. Хороший приклад — молоток-обценьки або олівець з гумкою.
Поєднання двох несхожих предметів, що створюють свого роду уявний сплав, часом приводить до цікавої ідеї або здогаду. Ньютон, за його словами, задумався про ідею всесвітнього тяжіння, коли побачив яблуко, що падало, і Місяць в небі. Одночасно помічені образи наштовхнули його на думку про те, що тяжінням яблука і Місяця до Землі можуть управляти одні й ті ж закони. Це, в свою чергу, призвело вченого до розробки законів механіки і зведення математичного аналізу і моделювання на чільне місце в науці і техніці.
Джерело фото pexels
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Теги: вправи для розвитку , ігри для розвитку , креативність , лайфхаки
Коментарі
Олег
Артем
Скмен