Письменницький конкурс #безпробілів оголосив цьогорічних переможців. Конкурс вперше (але точно не востаннє!) відзначив художні тексти письменників і письменниць 12-19 років і підліткову літературу, написану людьми будь-якого віку.
До участі в конкурсі долучилися 348 учасників й учасниць зі всієї країни. Учасників не обмежували ні у жанрі, ні у темі. Фантастичні й реалістичні оповідання, есе, поезія, п’єси й різноманітні жанрові експерименти приймалися у двох номінаціях:
#teenwrite — художні тексти, написані підлітками (12-19 років) та
#teenlit — художні тексти для підлітків. Вік авторів/авторок не обмежений.
Тексти від підлітків оцінювали письменниці Валя Вздульська й Оля Русіна, а тексти для підлітків — резидентки підліткової редакції Teenside онлайн-видання «Букмоль» Катерина Андрійчук, Соня Коптюх і Софія Туранська.
Переможці й переможниці конкурсу #безпробілів 2020:
Номінація # teenwrite
Стасюк Олександра, Олексій Тарасенко, Христина Скидан, Степан Пенкалюк, Уляна Робчинська, Анастасія Суворова, Шешурак Вікторія, Влада Друзд
Номінація #teenlit
Марійка Сновида, Денис Ратушний
Автори й авторки найкращих текстів отримають публікації в онлайн-виданні Букмоль, книжки видавництва Pabulum, річні абонементи на всі події Мистецького Арсеналу, а також візьмуть участь у цьогорічному Книжковому Арсеналі.
«Можна чесно сказати, що наш проєкт загалом вдався. Нас потішила велика кількість надісланих текстів, їхня «трушність», глибокі й несподівані рефлексії, мистецький рівень деяких текстів. Ми плануємо залучити до нашого конкурсу нових партнерів і провести ще один конкурсний сезон», — Микита Рижих, куратор і співзасновник конкурсу, письменник.
Валя Вздульська, дитяча письменниця, літературна оглядачка, яка оцінювала роботи від підлітків, зазначила, що «молоді люди стежать за літературними подіями, зацікавлені писати і хочуть випробовувати свої сили. Про це свідчить неочікувано велика кількість поданих робіт, а також те, що вони дуже різнопланові: від перших проб пера до текстів, у яких уже відчутне формування унікального голосу». Найслабшим місцем конкурсантів, на її думку, була техніка – вміння побудувати струткуру, розвинути конфлікт і розкрити образи. Але такими навичками легко оволодіти вивчаючи письменницьку майстерність.
Ще одним цікавим спостереженням подідилася Соня Коптюх, яка оцінювала тексти для підлітків: «Багато текстів було імітацією чогось популярного і написаного до них. Ми отримали безліч оповідань, що косили під тих же «Тореадорів з Васюківки». Деякі косили під типове підліткове фентезі. І ці імітації часто не були поганими — просто нічого нового вони нам не давали. Ще були оповідання, в яких можна було побачити дивне захоплення стражданням. Персонаж проходив через дуже важкі події, і це все описувалося в таких кривавих деталях, що, здавалося, авторові просто подобається такий садизм щодо своїх героїв. Насправді це дуже тонка межа. З одного боку, важка література часто наважується говорити про складні й важливі теми, а з іншого — є різниця між стражданням заради глибокої історії і стражданням просто заради страждання».
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram