«Що ви від нас вимагаєте, був же онлайн?!», «Як взагалі можливо щось вивчити?».
Чули такі слова від учнів, батьків, а то й від самих учителів? Диджиталізація прийшла в освіту надто різко, але навчатися онлайн можна справді якісно, цікаво та зручно. На прикладі приватного київського ліцею «Main School» я розкажу, як навчитися переводити усю школу на нормальну дистанційку за 8 годин.
Підготовка. Ледь не найбільший тягар у разі локдауну лягає на вчителів. Їм потрібно в абсолютно нових умовах підготувати урок, допомогти школярам до нього доєднатися, вислухати нарікання батьків. Для того, аби всі процеси відбувалися без стресу, можна створити чек-лист та провести тренінг. У Main School ще в серпні усі вчителі зібралися на спеціальне навчання, де обговорили алгоритми переходу в онлайн, навчилися користуватися всіма програмами, поділилися досвідом.
Навчання. Час і технології змінюються ледь не щодня. Устигати за трендами дуже важко, тому ми запрошуємо кожної чверті експертку, яка показує вчителям способи запису відеоуроків, прості та креативні альтернативи PowerPoint, можливості смартфону. До речі, після таких уроків у нас з’явилися шкільні блогери та учасники Всеукраїнської школи онлайн. Усі поради можна знайти в YouTube. Створіть спільний документ у Google Docs, і нехай вчителі надсилають туди корисні відео, на які вони натрапили, наприклад, як створити опитування в Kahoot!
Інтерактив. До речі, про Kahoot! Знали про такий спосіб опитування? Наші вчителі видумують найрізноманітніші активності, щоб подати інформацію без допомоги підручника, але у форматі гри. Онлайн тільки сприяє креативу. Чому б не розіграти на уроці історії виставу? У конференції Zoom є можливість замінити фон вашого зображення та опинитися в стародавньому замку чи на полі битви. А як щодо вірша українською, який напише штучний інтелект? Чому це круто і не так енергозатратно, як здається? По-перше, на освоєння якоїсь програми йде в середньому 30-40 хвилин, але згодом ви зможете використовувати її ледь не в кожному уроці, витрачаючи на створення тесту чи теми до 15 хв. По-друге, діти значно краще засвоюють матеріал, якщо їм цікаво, очі горять, їм здається, що всі знання практичні, а не теоретичні, а це означає, що пояснювати кілька разів не доведеться.
Прогрес. Страх перед камерою: ця проблема нерідко зустрічалася і у Main School. Людям важко почуватися комфортно в незнайомих обставинах, і ми замість того, щоб змушувати вмикати камеру, спробувати невеликий експеримент. Для початку наш шкільний психолог провела тренінг про те, як справлятися у стресовій ситуації, заспокоїтися, зупинити напад паніки. Одразу ж після цього ми організували майстер-клас із користування камерою. Ми показали, у якому положенні, на якій висоті повинні бути вебкамера чи смартфон, пояснили, де і як краще розташовувати світло, аби у кадрі виглядати максимально виграшно. (Усі поради можна знайти в Google). Який результат? 100% вчителів без проблем та страху працюють з увімкненими камерами і передають знання учням, аби ті теж почувати себе впевнено.
Правила. «Їм так навіть подобається, встають за 5 хвилин до уроку, вмикають конференцію і йдуть досипати», – це точно не про школярів Main school. Наші куратори та тьютори (у державних школах класні керівники) постійно на зв’язку зі школярами, допомагають знайти необхідні посилання, розв'язують усі проблеми. Також в кожному класі є певні правила, яких мають дотримуватися всі: наприклад, зарядка всім класом чи фото ранкового сніданку. Такі прості моменти завжди дуже цікаві для школярів і одночасно це допомагає дотримуватися рутини та правил.
Можливість спілкування. Ми проводимо уроки з психологом, а також спільні класні години, де однокласники можуть просто поспілкуватися між собою. Чати точно не замінять посмішки, не покажуть емоції. Тепер ми знаємо, у кого який домашній улюбленець, які іграшки та книжки, хто живе з молодшим братиком в одній кімнаті.
Власні проєкти. Хто найперший помічає усі тенденції, технології та новинки? Звісно ж школярі. І онлайн якраз спосіб їм це продемонструвати. Запропонуйте школярам створити власні проєкти, зробіть великий форум школярів, де кожен розповідатиме про свій стартап, організуйте конкурс відео, фотографій, зробіть онлайн-постановку. Запропонуйте учням зняти фільм, створити блог Леся Курбаса в Інстаграмі чи Тік-Ток Лесі Українки. Головне: поєднувати речі, які, здається, не можуть поєднуватися.
Усі ці поради ми щодня використовуємо у Main School, тому впевнені, що вони працюють на 100%. Спробуйте і ви, обіцяємо, що ваша дистанційка усім сподобається та стане дуже продуктивною.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram