Дослідникам непросто порівняти результативність онлайн-курсів в різних університетах: формати роботи, число студентів, метрики у всіх відрізняються. Як же в такому випадку виявити кращі практики? Команда вчених з Університету Флориди й Університету Північної Кароліни вирішила з'ясувати, чим відрізнялися кращі в США університетські онлайн-курси.
Дослідники вивчили списки нагород за найкращий дизайн онлайн-курсу і викладання онлайн, вручених професійними асоціаціями США, і зв'язалися з переможцями. На запит вчених відгукнулися вісім експертів з досвідом онлайн-викладання від п'яти років. З ними провели глибинні інтерв'ю.
Викладачі розповіли, через які елементи й складові їх курси отримали премії й відзнаки. І хоча вчені спілкувалися з кожним експертом окремо, ці шість ознак об'єднують найкращі онлайн-курси.
Матеріал ефективного онлайн-курсу не просто розкриває тему, вважають експерти. В ідеалі курс відповідає інтересам і майбутній професії студентів, а його матеріали автентичні, тобто не придумані в навчальних цілях, а взяті безпосередньо з практики.
Студенти повинні розвиватися не як слухачі лекцій з гіпотетичними прикладами, а як майбутні професіонали, здатні вирішувати реальні проблеми в своїй сфері. Експерти радять використовувати:
- нарізки зі свіжих радіопрограм за темами, близькими до досліджуваної, і їх обговорення на форумі курсу;
- інтерв'ю з представниками професії й документальні відеозаписи - наприклад, записи реальних судових засідань для студентів-юристів;
- подкасти з експертами за темами курсу, що демонструють стиль мислення професіоналів і містять актуальні приклади.
Хороша новина в тому, що викладачеві не обов'язково збирати всі матеріали самому. Іноді варто запропонувати студентам кейс і дати завдання відшукати по ньому максимум інформації.
Цей пункт випливає з попереднього. У більшості сфер професіонали обмінюються інформацією в різних форматах, і студентам її теж слід передавати в оригінальному вигляді.
Коли автор онлайн-курсу готує власний контент, не варто обмежуватися відеолекціями або текстовими інструкціями. Крім них є ще аудіоформат, зображення, різні інтерактивні презентації та ігри. Різноманітність допомагає підтримувати увагу до теми й інтерес студентів. Один з експертів-учасників дослідження розповів, що отримав «неймовірні» відгуки, коли почав записувати свої лекції в новому на той момент форматі подкастів.
{{read_more|Читайте також| 4868, 4607}}
Щоб зв'язати матеріал курсу зі своїм життям і інтересами, студентам важливо не тільки вивчати запропонований контент, але і створювати свої матеріали. Індивідуально або в команді, застосовуючи синхронні або асинхронні технології.
Ці приклади експерти привели як найкорисніші для навчання види студентських робіт:
історії в цифрових форматах (наприклад, презентації) на теми, пов'язані одночасно з програмою курсу та з особистим досвідом студентів; подкаст на дві-три хвилини з презентацією прочитаної статті; електронний навчальний посібник на тему курсу у вигляді вебсторінка; аудіовізуальні презентації, які комбінують навчальний матеріал і самостійно проведені інтерв'ю з експертами; регулярні пости на тему курсу в соціальних мережах – інформаційні, з виразом свого ставлення, з посиланнями на нові матеріали; онлайн-дебати.Всі експерти погодилися, що студентам необхідно оцінювати пройдений освітній шлях як за допомогою перевірочних завдань, так і самостійно. Їм це допомагає визначити значущість навчання для себе, а викладачеві – оцінити, чи досягнуті поставлені освітні результати.
У курсах експертів-учасників дослідження використовувалися різні види тестів, письмових і мультимедійних завдань, в яких студенти показували, чого вони навчилися. Але найголовніше – після тесту або здачі роботи (тобто після зовнішнього оцінювання) студенти самі повинні були поміркувати, що вони дізналися з теми, оцінити свою роботу і роботи однокурсників.
Експерти вважають, що премії їм принесла в тому числі й відкритість. Протягом всього курсу вони позначали, як програма в цілому і її окремі модулі пов'язані з професійною областю студентів. Також вони пояснювали мету кожної оцінюваної активності й причини вибору тієї чи іншої технології для курсу.
Шоста ознака крутого онлайн-курсу пов'язана не зі складовими онлайн-курсу, а з тим, як викладач використовує дані й чи займається постійним вдосконаленням курсу.
Всі експерти відзначили, що хорошим стає курс, над яким постійно працюють. Дізнатися, що потрібно поліпшити, можна з різних джерел:
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram