Osvitanova.com.ua

Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова запустили спеціальний проєкт «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинні інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини наш аналітичний відділ шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю. 

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв’ю з представниками шкільних закладів України. Ми раді представити вашій увазі Orange School.

Для знайомства представтеся та вкажіть свою посаду/роль.

Ірина Бурякова – фундаторка, директор школи Orange School.

Розкажіть про себе декілька важливих речей.

Закінчила КІМО, юрист міжнародного права, з 22 років займала управлінські посади зі штатом понад 200 людей.

Що вас спонукало відкрити власну школу?

Школа органічно виросла разом із дітьми з дитячого садка Orange Kids Space. А після емоційного травмування власної дитини в дитячому садку вирішила привнести якісні зміни в освітній простір своїми силами, тому що в жодній школі не знайшла відповідей на внутрішні запити.

Яку саме проблему шкільного навчання ви хотіли вирішити відкриттям цієї школи?

Я прагну створити простір, який буде навчати в комфортній формі, не пригнічуючи, розкриваючи природний потенціал дітей. Мені важливо, щоб діти навчались як академічно, так і компетентнісно в зоні власних інтересів. Врешті-решт – питання спілкування з батьками та пошук задоволення їхніх запитів.

У якому форматі працює школа та у якому місті розташована?

Orange School працює в офлайн-форматі у Києві.

Розкажіть про вибір назви для школи: її ідея, яка історія з цим пов'язана, що символізує для вас, для шкільної освіти?

Orange School стала похідною назвою від садочка Orange Kids Space. Ми довго шукали таку, яка зможе влучно відобразити наші настрої: апельсин має багато дольок, кожна долька – це певний напрям від точних наук до емоційного розвитку. У психології помаранчевий колір спонукає до руху, самопізнання, підвищує продуктивність, збільшує концентрацію уваги, він заряджає життєвими силами. Сам апельсин округлої форми, тобто не має початку та кінця, асоціюється із нескінченністю і водночас із завершеністю. Ми дійсно дуже багато всього створюємо, і всі напрями настільки різні, що назва Orange, як ніяка інша, найкраще нам відповідає і за настроєм, і за сутністю.

Чим специфічна ваша школа та чому?

По-перше, метод планування і керування проєктами Agile, який допомагає нам гнучко адаптуватись під запити групи дітей чи обставин, можемо змінювати розклад без втрати змісту. У контексті дитячого навчання Agile відіграє роль інструменту для втілення проєктів, організації ігор та побудови взаємодії між дітьми в навчальних і ігрових цілях.

По-друге, збалансований курикулум. Ми навчаємось за програмою проєкту «Інтелект України». Це ліцензована програма МОН, що має гарні показники. Зважаючи на велике навантаження і достатню складність, програма збалансована візуалізацією і гейміфікацією, має власне видання навчальних матеріалів. Серед усіх ліцензованих програм вона максимально відповідає моєму запиту на контент для шкільної освіти. Додатково застосовуємо програму «Росток», що спрямована на поглиблене вивчення математики.

По-третє, це тьюторська служба – команда педагогів, що відслідковують особисті тенденції дитини й допомагають усвідомити пережитий досвід, підсвічують найближчі зони розвитку дитини, керуючись інструментами фасилітації і евристичними методами. У взаємодії дорослого і дитини в школі переважає діалог, а не насильницьке верховенство системних чи суб'єктивних рішень.

У якому році ви відкрили двері школи та почали набирати учнів? Яким був ваш перший рік роботи?

Садок відкрився у 2017 році, а школа в 2020. Перший рік у школі видався дуже насиченим. Щодня ми з педагогами проводили ретроспективи: що вийшло, що не вийшло, якою була реакція дітей. Рік був адаптаційним із зануренням у відчуття з метою зрозуміти, яким чином організувати день, щоб дітям дійсно хотілося відвідувати школу, навчатися.Тримати баланс – це важке завдання для першого року, але ми до цього йшли й наразі маємо умови, коли діти хочуть приходити в школу, хоча навантаження реально велике. Це свідчить про комфортні умови. 

Чи велика сама школа, на яку кількість дітей вона розрахована? Яка максимальна кількість учнів у ваших класах та чому? 

Приміщення школи становить 750 м2, розраховуємо на 64 дитини. У класах до 16 учнів, тому що невеликі групи дітей інтенсивніше розвиваються, і є можливість відслідковувати індивідуальні тенденції. Така кількість зручна для роботи педагогів і не обмежує комунікації дітей.

Школи є більш класичні та більш альтернативні. Що у вашій школі є класичним, а що вважається альтернативним?

З класичного у нас навчання за ліцензованими програмами. Адже ми за зрозумілу систему з певною кількістю годин по предметах, самостійними й контрольними роботами. З альтернативного – це подача інформації, гейміфікація, робота із психологічними аспектами навчання та нейропсихологом, створення комфортного ігрового середовища.

Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються? Яка особливість ролей, що є у вашій школі?

Роль куратора частково виконує викладач класу. Цей педагог має загальну картину групи дітей, знає про групові та індивідуальні особливості. Роль ментора втілюється у дитячих проєктах, і виконувати її може будь-хто з педагогів, зважаючи на інтереси й запити команди дітей.

Роль тьютора – функціональна. Ми маємо професійну тьюторську службу (далі ТС), виокремлену в команду. ТС має свої цілі, інструменти, підготовку, планування. Тьютор допомагає дитині усвідомити досвід через рефлексію і, на відміну від куратора і ментора, працює більш індивідуально і сприяє особистісному розвитку. У багатьох випадках, відстоюючи інтереси процесу навчання чи інституту школи, дорослі забувають, що діти – такі ж люди з власними почуттями, обставинами, які іноді здаються неважливими, але тільки здаються. Наслідок такого ставлення – пасивна покора дітей (а потім і багатьох дорослих) зовнішнім обставинам. 

Один із засновників гуманістичної психології Карл Роджерс у своїй книжці «Свобода вчитися» порівнює таку пасивну позицію із групою туристів, що проходять повз музейні експонати й біля кожного чують від гіда стислі загальні факти про предмет старовини, і не мають ні шансу, ні наміру не те щоб заглибитись, а подекуди навіть поцікавитись хоча б чимось. Народжуються такі «туристичні» стосунки з навколишнім світом ще в дитинстві, коли дітям лише наказують що робити та карають за «неслухняність» (непокору). Саме тому сучасна приватна якісна освіта має на озброєнні клієнтоцентрований тьюторинг. 

Окрім академічної успішності, ТС звертає увагу на емоційний стан дитини, індивідуальні особливості, спілкування і взаємодії, контекст ситуації, доречність. Важлива функція тьютора – підтримка та прийняття. Допомога у вирішенні конфліктів інтересів без бійки й взаємних ображань – це теж велика частина роботи ТС.

Які підходи ви використовуєте для засвоєння матеріалу та розвитку талантів дитини? 

Найкраще дитина засвоює матеріал, коли готова, але не завжди готовність стоїть на першому місці. Тому ми включаємо заняття, що фізично готують організм до тривалого сидіння за партами, сприяють розвитку витривалості та уважності. Вивчаємо всі аспекти, допомагаємо конкретній групі дітей з конкретними запитами. 

Наприклад, у нас з'явився нейропсихолог, що спочатку вивчає всю групу і досліджує запит на роботу. Спеціаліст працює над емоційним розвитком, роботою в команді, умінням вислуховувати й чути один одного. Також упровадили великий теніс, щоб покращити роботу зони мозку, що відповідає за окомір і допомагає при читанні та письмі. Окрім цього, великий теніс – це фізична робота у просторі, розвиток кінестезії. Важливо: за весь навчальний рік, незважаючи на дуже інтенсивну програму, адаптацію, діти хворіли мало – лише три дитини.

Як діти мають можливість розвивати у собі наукові та творчі здібності? 

Ми співпрацюємо з творчими студіями образотворчого мистецтва, хореографії, викладачами музики й співу. Творчі заняття відбуваються щодня. Частково втілена STEM-освіта в гуртках і майстернях, також співпрацюємо із FIZO – Академією цікавих наук.

Розкажіть про засвоєння англійської мови: як це у вас відбувається?

Спочатку була класична англійська за Cambridge двічі на тиждень. Коли діти звикли до школи і до навантажень, ми стали впроваджувати ігри, прогулянки, мультфільми англійською на задані теми. У наступному навчальному році всі викладачі англійської проходитимуть сертифікацію за «Інтелектом України», щоб максимально розуміти програму, методологію, стилістику. Наше завдання: викладати математику 50/50 англійською й українською. «Світ навколо тебе» вже викладається англійською.

Як ви розвиваєте фізичну культуру у школі? 

Фізичній культурі й спорту загалом приділяємо багато уваги, адже ми на фізичному рівні допомагаємо дітям адаптуватись до школи. Маємо гуртки з футболу, тенісу, сучасної хореографії, балету, тхеквондо, джиу-джитсу, клас гамаків, постійно актуалізуємо і доповнюємо цей список. Деякі з гуртків оплачуються окремо. Маємо свій спортзал у приміщенні школи. 

Як організовано розклад дитини початкової/середньої/старшої школи та вільний час

Перша половина дня відведена для академічних занять, а друга – для гуртків, майстерень, додаткових занять із запрошеними майстрами, тьюторами, психологами. Середа – це неакадемічний день із прогулянками, екскурсіями. Заняття починаються у два етапи:
– перший з 9.00 для дітей, що мають звичку до ранкової активності і прокидаються раніше;
– другий з 10.00 для дітей, яким зранку треба час налаштуватися.

Обід о 13.00, підвечірок о 16.00. Кожен клас поділений на академічну частину й ігрову, спільні перерви, учні мають доступ до окремої ділянки на вулиці, спортмайданчик. Вільна гра виділена в окрему годину в розкладі. Моніторинг вільної гри – це частина роботи психологів і тьюторської служби, тож її важливість не менша за академічне навчання.

Отримати особисту консультацію  

Щоб бути сучасним, потрібно постійно змінюватись. Які ключові зміни ви робили щороку, щоб вдосконалюватись, а що ви не змінювали й не зміните, навіть якщо будуть просити?

Ми змінювали розклад, дивлячись на завантаженість дітей, їхню можливість засвоювати матеріал. Аналізували всі прояви й від чогось могли відмовитись або значно змістити в термінах. Так, наприклад, вийшло з курсом архітектури.

Ми не змінимо  програму «Інтелект України», за якою навчаємось, бо бачимо по дітях її дієвість і результати. А також вектори цінностей і власні кордони.

З яким запитом до вас варто звертатись батькам, щоб його точно було задоволено?

Це обговорення і вибір курсів іноземних мов та пропозиції по команді. Якщо хтось рекомендує крутого професіонала – обома руками за.

З яким запитом батькам краще до вас не звертатись? Тому що все одно це суперечить вашим цінностям, і втілити його ви не в змозі.

Питання особистих кордонів педагогів і школи в цілому. Була ситуація, коли мама була проти прийняття конкретної дитини до класу. Їй було жорстко відмовлено.

Які у вас є побажання до батьків? Будь-які, навіть найсміливіші.

Не лякатись змін, фрустрацій. Іноді дітям буває нелегко, але вчитись треба навчитись. Докладати зусилля, якщо прагнете зростати, і не здаватись після першої спроби. Зміни без зусиль навряд чи можливі. Якщо ми в одному човні й взаємодіємо з метою допомогти дитині – ми всі будемо приємно здивовані результатом. Ми готові зростати. А ви?

Записатися на презентацію школи

Назва

Orange School

Формат офлайн Адреса вул. Старокиївська, 10-А Наявні класи 1-3 Програма навчання «Інтелект України» Рік відкриття 2020 Макс. кількість дітей у класі: 16 Загальна кількість дітей у школі: 64 Вступний внесок: 20 000 грн/разово Вартість навчання: від 195 000 до 250 000 грн/рік Сайт https://orangeschool.info/


Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

Фото надані Orange School
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: