Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіа-порталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами.
Трохи передісторії.
Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.
Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці.
Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі школу BroBots.
Пилип Духлій – директор та співвласник школи #brobots.
Спочатку відкрили гурток із робототехніки у Броварах, а згодом переросли у 16 студій робототехніки для місцевих органів влади. Нам цього стало мало, захотіли навчати дітей комплексно, а не тільки в межах позашкільної освіти.
Школа працює у двох форматах: онлайн та офлайн у Києві.
Назва поєднує у собі два слова: bro – від Броварів, місто, де ми починали, а bots – роботи.
Ми – технічна школа з акцентом на робототехніці, програмуванні, математиці, фізиці, українській та англійській мовах. Ми дуже людиноцентрична школа, ретельно підбираємо, хто саме працюватиме з нами в колективі та буде навчатися в наших класах. Нам важлива групова динаміка та атмосфера. Ми маленький комфортний hub для наших учнів та вчителів, де вони можуть використовувати ресурси школи (матеріальні та людські (за згоди, звісно)) для створення власних проєктів. Також багато уваги приділяємо психологічному стану та розвитку емоційного інтелекту учнів
Максимальна кількість учнів у класі – 15. Більша кількість учнів значно ускладнює навчальний процес. Проте на практиці ми стараємося тримати класи наповненими до 10-12 учнів. Загалом школа розрахована на 100 учнів.
Насамперед хотілося підвищити мотивацію дітей до навчання, заохотити до актуальної технічної освіти. Давати менше, на наш погляд, безглуздого, а більше технічного, хардкорного. Більшості учнів хардкорного і не треба – дехто не витягне, а декому взагалі не підійде, тому наразі фокус на балансі.
Є декілька основних загальних :
– організувати сильну академічну частину для всебічного розвитку, але з нахилом на природничі науки;
– залучати вмотивованих і завзятих, переважно молодих викладачів, що здатні зацікавити у предметі передусім за допомогою власного інтересу до науки, і таким чином підвищувати мотивацію до навчання серед учнів;
– дати якомога більше інформації та навичок роботи з сучасними програмами та технологіями світу IT.
Ми не візьмемо людину, що погано розбирається у своєму предметі, не може зацікавити дітей, ставиться до них вороже, демонструє владу або, навпаки, провалює свої кордони. І головне – не горить власним предметом. Перевіряємо на співбесіді і на тестових уроках.
Відкрилися у 2019 році. Ми починали як альтернативна школа, але зрозуміли, що для нас це не працює, тому перейшли до більш класичного підходу з балансом фрустрації й підтримки для учнів.
Оцінювання у школі здійснюється за 100-бальною шкалою. Де 100 відповідає найвищому рівню засвоєння матеріалу та предмета, достатній рівень знань приймається вище 60. Для батьків та учнів існує індивідуальний електронний журнал, де з кожного предмета фіксується тема уроку, домашнє завдання, оцінка за урок, самостійну, контрольну тощо.
З класичного: ми не балуємо дітей і вимагаємо від учнів чітко дотримуватись правил школи й слідкуємо за їх виконанням. Ми викладаємо математику і українську мову за класичною навчальною програмою (для ЗНО). З альтернативного – ми дуже уважно відстежуємо особистий розвиток дитини та її психологічний стан нарівні з динамікою всередині класу, у результаті вносимо корективи. Ми використовуємо альтернативні програми для всіх інших предметів.
Наша програма із ключових загальноосвітніх предметів близька до державної програми, тому для складання ДПА в 4 та 9 класах додаткових та спеціалізованих занять не потребується. А в 11 класі ми фокусуємося на підготовці до ЗНО з мови, математики та фізики для тренування учнів на виконанні типових завдань ЗНО.
Не вимагати від дітей, аби вони проживали життя батьків і втілювали їхні мрії.
Є звичайні уроки англійської мови. Також є години у форматі speaking club із носієм мови. Окрім цього, у середній школі є предмет natural science, що викладається англійською.
Ми поєднуємо вивчення шкільних предметів з індивідуальними навчальними проєктами. Також ми відкриті до ініціативи зі сторони учнів. аступного навчального року одна із загальних навчальних цілей для всієї школи – наукова діяльність! У планах написання наукових робіт та творчі конкурси за інтересами. Робота над власними технічними проєктами відбувається за замовчування, є обладнана майстерня для роботи над ними, хіміко-фізична лабораторія. Також проводяться додаткові гуртки з різних предметів для учнів, що випереджають програму навчання.
Тлумачення усіх цих слів є достатньо розмитими, функції куратора можуть різнитися залежно від школи, яка про нього розповідає. У нашій школі присутня позиція тьютора - це людина, яка знає про вашу дитину 95% інформації й може допомогти їй майже з усіма викликами. Окрім індивідуальної роботи з дітьми та батьками, тьютор закріплений за класом, у якому навчаються його підопічні. Тож він слідкує також за середовищем, у якому перебуває дитина, та створює хорошу атмосферу в колективі.
Роль ментора в нашій школі може випасти будь-кому – від старшокласника до директора. Для вчителів ми створюємо такі умови, що мотивують їх бути проактивними, тож у процес менторства залучені майже всі!
Ми маємо загальний чат і канал з батьками в Телеграмі, де обговорюються загальні питання. Також є окремі чати з батьками для кожного класу. Зв’язок батьків зі школою здійснюється через тьютора класу. Це найшвидший спосіб отримати зворотний зв'язок, тьютор тримає всю інформацію про учня в одних руках та готовий відповісти на всі запитання, що хвилюють батьків: про поведінку, домашку, успішність, відчуття дитини в колективі тощо або організувати зустріч з іншим учасником нашої команди, який буде більш компетентним у тому чи іншому питанні, наприклад, стосовно психологічного стану дитини.
Щоб бути сучасним, треба просто гарно робити свою роботу і любити її. Зараз це в дефіциті. Ми працюємо другий рік: в перший рік ми «збирали раму» – уточнювали загальні підходи й формат школи, в другий рік добирали викладачів, а в третій рік впроваджуємо авторські програми.
Крім індивідуальних планів розвитку для дітей, плануємо впровадження інтегрованих курсів з проєктною роботою за напрямами:
– Natural Science (математика, фізика, хімія, біологія, географія),
– Human Science (історія, література, мистецтво, філософія, логіка, системне та критичне мислення),
– Life Science (профорієнтація, громадянська освіта, основи харчування, критичне мислення, сексуальна освіта, медіаграмотність).
Ми змінюватимемо все, що буде заважати нам якісно і ефективно навчати дітей. Проте ми ніколи не змінимо наш підхід, побудований на правилах, з однієї сторони, і повазі до особистості учня, з іншої. Тільки реальне оцінювання знань. Учень, що заважає іншим учням вчитись, проявляє булінг чи фізичне насильство, буде відрахований.
1. Якщо дитина має нахил до техніки.
2. Якщо потрібна хороша класична школа із ґрунтовним підходом до навчання.
3. Якщо потрібна школа, де будуть поважати дитину і враховувати її особливості розвитку.
4. Якщо потрібна школа для середнього класу без мажорів.
Ми не є школою, де комфорт дітей на першому місці. Ми вимагаємо навчатись і прагнути покращувати свої результати. Ми не застосовуємо демократичний підхід до навчання. Навчатись – це обов’язок учня, і ми вимагаємо його виконання, включаючи домашні завдання та самостійну роботу.
Зі свого боку ми забезпечуємо учня всім необхідним для кращого навчання. Проте ми застосовуємо демократію при спілкуванні з учнями. У кожного учасника процесу є право на свою думку, а також можливість розпочати дискусію та привернути увагу до своїх потреб. Ми не будуємо неприступну стіну між вчителями, адміністрацією школи, учнями та їхніми батьками, а працюємо як команда. Також ми не забезпечуємо індивідуальне навчання дітей, але застосовуємо індивідуальний підхід до потреб учня.
Ваша дитина не буде ображена на школу та отримає толерантне ставлення до будь-якого самовираження, яке не обмежує прав і свобод інших учнів чи вчителів. Ми розвиваємо в дітей цінність школи, їм подобається проводити час на території школи та перебувати в колективі. Як один зі способів покарання наша школа практикує відсторонення від навчання або перехід на дистанційну форму навчання.
Хоч раз доведіть реформу освіти до завершення!
Підписатись на оновлення школи про набір до класів та гуртків
Фото надані школою BroBots
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram