Не всі учні підуть до школи 1 вересня через воєнний стан в країні, тому продовжуємо інформувати про підходи і інструменти до дистанційки насамперед в початковій школі. Оксана Хомич, учителька початкових класів Новопечерської школи, поділилася своїми лайфхаками ефективного підходу до дистанційного навчання в початковій школі, зокрема про кодекс поведінки, онлайн-дошки, платформи та гейміфікацію.
У початковій школі як базову платформу для зв’язку з учнями зручно використовувати Google Meet. Сервіс простий у використанні. Можна скласти розклад наперед та закріпити єдине посилання до основних предметів, які викладає вчитель. Учні знатимуть: ваші уроки доступні за цим лінком і не потрібно шукати щоразу новий. Вчителі-предметники можуть створювати власні посилання та прикріплювати їх біля назв дисциплін, або ж використовувати вже наявні.
Також у початковій школі можна спробувати платформу Discord — вона мультифункціональна і зручна. Зверніть увагу: максимальну групу для відеозв’язку можна формувати до 10 осіб. Проте для аудіо — в необмеженій кількості.
У середній та старшій школі зручно використовувати ZOOM.
Важливо, щоб платформа була єдиною для класу — про це слід заздалегідь домовитися з іншими педагогами.
Погодьтеся: чудово, якби навіть через екрани гаджетів учні почувалися причетними до шкільної спільноти! У цьому допомагають чудові ритуали для всього класу, як от вже звичне для всіх ранкове коло. Та з появою «дистанційки» багато хто забув про це, дуже шкода. Я проводжу зустріч із дітьми в цьому форматі обов’язково двічі на тиждень. Ми виходимо на зв’язок трохи раніше в ці дні — о 09.15 замість 10.00. Кожен ділиться враженнями від вихідних або ж я пропоную кілька тем для обговорення.
Учні молодшої школи — особлива категорія дітей, яка сприймає навчання через гру. Тож вчителю потрібно буде продумати сценарій онлайн-уроку не лише з ігровими елементами, а й з обов’язковою комунікацією та співпрацею учнів одне з одним. Ваш урок мине намарно, якщо діти просто слухатимуть вас. Комбінуйте невеликі теоретичні блоки з цікавими завданнями.
Та як би дітям цього не хотілося — неможливо постійно використовувати інтерактив і гратися більшу частину часу. Основний навчальний матеріал можна подавати, створюючи презентації в Power Point, Key Note, Сanva та демонструвати коротенькі відео.
Онлайн-дошка. Для учнів початкових класів підійде дошка Lino. Учитель має можливість змінювати фони і кольори дошки, робити їх яскравими, щоб привернути увагу. На цю дошку педагог може завантажувати власні файли та зображення і виводити їх на екран. Дошка чудово працює для залучення дітей до дискусії. Вчитель пише на дошці запитання в режимі реального часу, а діти на віртуальних стікерах фіксують відповіді. Учні можуть одночасно відстежувати, хто що пише. А педагог розуміє, хто в цей момент активно залучений до уроку, хто друкує дуже повільно, а хто швидко висловлює думку. Також її можна застосовувати для створення ментальних карт, мозкового штурму тощо. За допомогою однієї з опцій дошки ваші учні можуть писати коментарі одне одному.
Тематичні аватарки. Змінюйте протягом тижня аватарки разом з дітьми: щотижня обирайте тему чи героїв, у яких кожен з вас буде «перевтілюватися».
Знайдіть собі помічника. Захопити увагу дітей може вигаданий вами супергерой-помічник у ваших презентаціях, який щоуроку вноситиме родзинку в подання тем своїми коментарями та зауваженнями. Або ж виходьте онлайн разом з яскравим іграшковим персонажем — оберіть йому ім’я, розкажіть, хто він та з якою метою буде на ваших заняттях.Це — чи не найскладніший виклик для вчителя, який запроваджує дистанційне навчання в початковій школі. На практиці будуть помічними такі прийоми:
Онлайн-квач. Діти дуже уважно слухають одне одного, щоб не пропустити свою чергу. Починає вчитель: дає вправу на обчислення будь-кому з класу. Учень озвучує відповідь і далі має «заквачувати» наступним запитанням-прикладом однокласника. Рефлексія за прочитаною книгою. Вчитель дає завдання дітям прочитати оповідання чи невелику книгу, озвучує дату презентації. У зазначений час учні обговорюють прочитане. Під час уроку кожному учню для мінівиступу надається регламент до трьох хвилин. За цей час школярі озвучують, які фрагменти їм сподобались і чому вони рекомендують (чи ні) прочитати цю книжку іншим. Веселі паузи-руханки та «гнучкі» уроки. Дитина, яка більшу частину дня проводить біля екрана, рухатися має обов’язково. Тож дозвольте учням самостійно обрати плейліст для динамічних пауз-руханок — список композицій ви отримуєте заздалегідь, а потім щодня вмикаєте певний трек.У мене діти на уроках час від часу отримували бонуси. Якщо вони виконували завдання, що були відведені на урок наперед, то для таких учнів урок міг тривати не 40 хвилин, а, до прикладу, 20 чи 25 хвилин. Після чого вони надсилали мені роботи та йшли відпочивати.
Перед початком дистанційного навчання варто хоча б коротко поспілкуватись із кожною родиною й дізнатися, чи мають вони можливість забезпечити дитині цей формат. Якщо є діти, які не зможуть відвідувати онлайн-уроки, треба буде продумати інший формат завдань для них.
Якщо помічаю, що дитина кілька разів поспіль ухиляється від онлайн-уроків і знаходить різні виправдання, щоб не виконувати завдання, після кількох моїх прохань використовую чарівну фразу: «Цього разу мені доведеться зробити «ало-ало» мамі?». Прикладаю два пальці до вуха, імітуючи телефонну слухавку. Цей чарівний метод спрацьовує одразу, і того ж дня я отримую всі завдання з пропущених занять.
У мене є правило: ніколи не коментувати факт нездачі робіт чи невчасне виконання завдань тим чи тим учнем під час онлайн-зв’язку з усім класом. Прошу під кінець заняття, до прикладу, кількох учнів залишитися, і вони по черзі мають зі мною кількахвилинну розмову. Ці питання слід вирішувати тет-а-тет.
{{read_more|Читайте також| 5523, 5501}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram