В дитячій школі підприємництва MiniBoss Київ1 відбувся черговий Форум Стартапів. Розкажу, які проєкти народились і які продовжили життя через апгрейд, а також що мають спільного проєкти цьогоріч.
Цьогоріч багато проєктів були прямо чи опосередковано пов’язані з поточними подіями в Україні. Діти хочуть бути причетними до наближення перемоги, бачать багато проблем і прагнуть допомогти їх вирішити – підтримати ЗСУ, допомогти шпиталям, діткам-переселенцям, тваринам у зоопарках, що залишилися без відвідувачів і у скруті і т. д.
Більшість з представлених нашими учнями проєктів мають соціальний, гуманітарний характер. Звісно, є й бізнесові проєкти, де є продукт і мають бути продажі. Навіть в них діти прийняли рішення віддати майбутній прибуток чи його частину на підтримку ЗСУ. Тому тут точно можна стверджувати, що цьогоріч в тренді соціальне підприємництво з патріотичною складовою!
Нижче відео проєкту «Тута» – тимчасові патріотичні тату.
{{ facebook | 20 }}
Всі проєкти отримали необхідну підтримку і фінансування від Ради підприємців чи назбирали необхідні кошти краудфандингом. А декотрі отримали підтримку від бізнес-янгола. Це означає, що одна людина забезпечить матеріальну складову проєкту.
В нашій практиці траплялось так, що проєкт недоотримував фінансування. В такому випадку наші маленькі підприємці мали прийняти власне рішення, що робити. Хтось зменшував тираж продукції, хтось шукав шляхів зниження собівартості, часто приймали передплати, продаючи продукт, який ще не виготовили. Бувало навіть так, що мінібоси докладали власні кошти в проєкти. Одним словом, все як в дорослому бізнесі: є ситуація – шукаємо варіанти вирішення. Це досвід, саме він – найкращий вчитель.
Результати краудфандингу проєктів цього року можна переглянути за посиланням.
MINIBOSS – це навчальне середовище для підприємців. Ми допомагаємо дітям оцінити ДОСВІД, який вони отримують в результаті своїх дій чи бездіяльності. Не помилка, провал, невдача… а саме досвід!
Куратор команди виступає модератором і ментором проєкту, підтримуючи і направляючи команду на шляху реалізації задуму. І хоч алгоритм і план реалізації є практично універсальним, досвід кожна команда і кожна дитина отримує свій, унікальний. Тому майстерність куратора полягає в тому, щоб відчути індивідуальну потребу чи запит кожної дитини в команді – когось підбадьорити, комусь дати більше свободи, а комусь більше контролю, головне – дати можливість дитині прожити власний досвід і відкрити потенціал кожного!
Рухатись в провальному напрямку команда не може апріорі, оскільки етапи реалізації проєкту уніфіковані й прописані завчасно, а ось як їх пройдуть команди – це і буде їх ДОСВІДОМ, зрештою!
В нашій школі мінібоси навчаються 8 років, і кожного року представляють на захист проєкти. Вони є частиною навчальної програми і невіддільною складовою становлення підприємця. Проєкт має свій старт – ідею і фініш – результат у вигляді прибутку чи соціального ефекту, який команди демонструють на Чемпіонатах.
Наступного року мінібос може пробувати себе в іншій сфері, з новою командою і новою ідеєю. Діти шукають себе, пробують, відкривають для себе нові сфери, в цьому є навчальний ефект і потужна навчика не боятись нового старту, бути готовим до змін. Ми бачимо з практики, що інколи справді формуються сталі команди – діти регулярно працюють одним і тим самим складом.
Наші учні за бажанням можуть продовжувати проєкти і в наступному році, заборони на це не існує. Єдина умова – масштабування, апгрейд, оновлення. Та більшість прагне спробувати щось нове. Є лише декілька проєктів, які діти продовжували, розширювали чи відновлювали, відчуваючи в цьому потребу. Наприклад, цьогорічний проєкт Cookie puzzle 2.0 –яскравий тому приклад! Пряник-пазл у формі карти України став суперпопулярним!
Досвід, який ми отримали під час першого локдауну дозволив нам максимально утримати нашу аудиторію і під час воєнного стану, оскільки програма вже адаптована до дистанційного формату. Війна майже унеможливила наші живі зустрічі – діти роз‘їхались з Києва. Нижче наші лайфхаки для дистанційки:
живим онлайн робить тренер (куратор, ментор, вчитель), діти підхоплюють цю живість і енергію навіть з екрана; максимальний інтерактив: писати коментарі, виділяти щось на екрані, залучати інші предмети тощо мають всі учасники заняття. діджитал-етикет, привчаємо до взаємодії реакціями, запитуємо всіх, хто має і хоче щось сказати.У Мінібос засвоєння теорії відбувається через практику. Точніше, проєкт – це і є засвоєна теорія на рівні дій і досвіду. Наприклад, розглядаємо ми собівартість. Теоретична інформація з цієї теми стане лише тоді знанням, коли дитина сама порахує всі фактичні витрати й поділить на кількість продукції. Успішним ми вважаємо той проєкт, який отримав результат, а для цього, звісно, самої теорії недостатньо.
{{read_more|Читайте також| 5222, 4387}}
Джерело фото MiniBoss Київ1
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram