Меню
Вхід і реєстрація
Визначення пріоритетів і критичне осмислення завдань безпосередньо впливає на нашу ефективність. У цьому переконана менеджерка освітніх і соціальних проєктів Ганна Дерев’янко, яка у своїй статті для HappyMonday радить, як вийти з замкненого кола «Я нічого не встигаю».
У цій ментальній пастці нам здається, що якщо уповільнитися й витратити час на роздуми над завданнями, а не на їх фактичне виконання, то ми нічого не встигнемо. У короткостроковій перспективі (у рамках одного дня чи тижня) ми, можливо, дійсно встигнемо менше. Але скільки часу можна зекономити в майбутньому, якщо правильно визначити пріоритети, автоматизувати певні дії, відсіяти або делегувати зайві завдання?
Наведу приклад рішення, яке зекономило мені купу часу. Я мала відправити учасникам одного проєкту лист-привітання — однаковий, але зі звертанням на ім’я до кожного. Раніше я створювала потрібну кількість чернеток, копіювала туди однаковий текст, а потім по черзі вставляла імена й email-адреси та надсилала листи один за одним. Я розуміла, що напевно існує рішення, як автоматично відправляти листи з індивідуальним звертанням. Але не мала часу на його пошуки. Мені потрібно було виконати завдання тут і зараз, тож я продовжувала використовувати перевірений спосіб.
Зрештою, я вирішила вийти з замкненого кола та виділила час на пошук рішення з автоматизації. Так я дізналась про функцію Mail Merge, яка поєднує текст листа зі списком адресатів і робить масові розсилки з індивідуальними елементами (як-то ім’я в моєму випадку). Деякий час я присвятила оглядам і тренуванню, зате відтоді я більше не відправляю листи вручну, оптимізувавши час на це завдання, ще й знизивши ймовірність фактору людської помилки до нуля.
Якщо раніше на співбесідах я часто запитувала, який ритм роботи в компанії та чи вистачає там часу, щоб подумати, то зараз розумію, що це лише питання моєї власної пріоритезації, і свідомо присвячую час прокачуванню цієї навички.
У цій ментальній пастці ми пишемо довгі переліки справ на день, а якщо не вдається виконати всі, то розчаровуємось і критикуємо себе. Але ж ми працюємо не у вакуумі, тому наш ідеальний план на день можуть скорегувати термінові завдання від керівника, незаплановані зустрічі тощо. Аби попри все ви були задоволеними виконаною роботою, маю кілька рекомендацій.
У вас бувало таке, що немає часу навіть пообідати, але коли з’являються нові завдання, ви продовжуєте брати їх на себе? Ваш рівень стресу зростає, а якість роботи починає знижуватись. Потрібно зупинитись, але як сказати «ні»? У цій ментальній пастці вам здається, що у разі відмови керівник чи колеги подумають, що ви поганий співробітник: невмотивований, повільний, неефективний, конфліктний, некомандний гравець — підставте свій варіант.
А що як змінити фокус і розглянути ваше «ні» не як відмову, а як управління своїм робочим навантаженням, головна мета якого — висока продуктивність і фокус на тому, що в пріоритеті? Нижче наведу декілька прикладів, як сказати «ні», не кажучи «ні», в різних ситуаціях.
Якщо ваш керівник просить вас взяти на себе новий проєкт / завдання. Покажіть йому таймлайн ваших проєктів або складіть список поточних завдань з оцінкою часових витрат на кожну та попросіть керівника допомогти вам розставити пріоритети й перерозподілити завдання, щоб мати змогу взятися за нове. Це дасть змогу показати ваше робоче навантаження, адже керівник може не усвідомлювати його повною мірою.
Якщо запит надходить від когось вищого за вас за посадою. Якщо це не ваш безпосередній керівник, поясніть, що вам потрібно обговорити список пріоритетних проєктів / завдань із вашим керівником, перш ніж погодитись. Надайте чіткі терміни, коли ви повернетеся з відповіддю, і зверніться до свого керівника за допомогою (див. попередній абзац).
Якщо вас просить про послугу колега, а ви не хочете псувати стосунки. Можна висловити зацікавленість, але пояснити, що зараз ви максимально залучені в інші проєкти й не хотіли б іти на компроміси щодо якості вашої роботи. Тому з радістю допоможете, якщо зміняться параметри проєкту (терміни чи обсяг завдань, глибина вашої в них участі тощо).
Якщо на вас тиснуть терміновістю і просять взяти завдання «на вчора». Висловіть розуміння важливості та пріоритетності проєкту для людини, від якої надходить запит, але поясніть, що вона працює над ним певний час, а ви почули про деталі 5 хвилин тому. Тож вам потрібен час (зазначайте, скільки конкретно), щоб ознайомитися з інформацією, перевірити своє робоче навантаження й повернутися з власним баченням термінів та обсягу роботи.
У будь-якому разі це точно не поради, як змусити всіх у компанії вас ненавидіти.
Якщо методично й регулярно ігнорувати інтереси й прохання колег, ваші цілі теж перестануть бути пріоритетними для інших. Тому важливо знайти баланс і дотримуватись його. Головне — не забувайте піклуватися про себе та своє ментальне й фізичне здоров’я, щоб мати енергію і ресурс на проєкти та залишатися продуктивними.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Теги: ефективність роботи , корисні поради , тайм-менеджмент