Osvitanova.com.ua

Людмила Ющенко, вчителька онлайн-шкколи SchoolToGo, доцента кафедри дошкільної освіти та професійного розвитку педагогів КНЗ «ЧОІПОПП Черкаської обласної ради», кандидатка філологічних наук, про те, як налагодити партнерські стосунки в онлайн-школі.

 

Головним орієнтиром сучасної успішної школи є фокусування на дитині. Важливою складовою цього є тісна співпраця педагогів, учнів і батьків. А це, як відомо, неабияк сприяє мотивації учнів та учениць до навчання та їхньому особистісному розвитку.  

Насправді педагогіка партнерства – це мегаефективно!

По-перше, шляхом тісної взаємодії вчителів, учнів і батьків можна створити безпечне, комфортне та привабливе освітнє середовище. Це надихає, зацікавлює й активізує як дітей, так і дорослих.

По-друге, співпраця з досвідченими людьми дає змогу здобувачам освіти розвивати власний інтелектуальний і творчий потенціал та мимохідь набувати життєвої практики, особливо в умінні самостійно ухвалювати рішення та брати на себе відповідальність (а цього якраз варто вчитися з дитинства).    

Чи ж можливо налагодити партнерські стосунки в умовах онлайн-школи?

Це реально, діляться своїми спостереженнями менеджери SchoolToGo, якщо напрацювати дієвий кейс форм і методів організації освітнього процесу. Ось деякі з них.

Домовленість з усіма учасниками освітнього процесу (вчителями, дітьми й батьками) про взаємодію одне з одним на партнерських засадах. Нерідко укладання загальних правил взаємодії – це спільна робота дорослих і дітей. Та найскладніше – дотримання цих домовленостей. Водночас це і є потужна робота кожного над собою. Саме вона допомагає  досягати успіху.
  Організація форм зворотного зв’язку для педагогів, дітей і батьків  (анкетування, зібрання, консультації, листування тощо). Мета організаторів таких заходів – почути й урахувати думки всіх трьох сторін, разом знайти способи вирішення проблемних питань. Таке партнерство потребує окремих майданчиків для спілкування онлайн і офлайн: дистанційні платформи, електронні скриньки, мобільні додатки, сайти, чати та ін. Завдяки цьому кожен учасник освітнього процесу може швидко знайти актуальну інформацію щодо організації роботи закладу чи розмістити свої запитання, відповіді, пропозиції.
  Використання онлайн-інструментів. Відомо, що під час дистанційного навчання надважливими є своєчасна поінформованість усіх учасників процесу та прозорість у їхніх стосунках, особливо під час оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Ефективним інструментом тут є єдина шкільна цифрова платформа (система). Вона дає змогу зареєстрованим педагогам, дітям і їхнім батькам:

- працювати з електронними щоденниками й класними журналами;

- використовувати навчальні ресурси (аудіо- й відеоматеріали, презентації РРТ, фотографії, ігри тощо);

- долучатися до навчальних занять (онлайн-уроків, онлайн-факультативів) чи інших форм взаємодії (онлайн-зборів, онлайн-консультацій) для вирішення нагальних проблем: успішність, потреби дитини тощо.   

Обмін ідеями й ресурсами – ще одна яскрава ознака партнерства в онлайн-школі. Заходи, відкриті й доступні для педагогів, учнів і батьків, найчастіше сприяють продуктивному навчанню й зростанню  кожного. Це можуть бути:  

- щоденні навчальні заняття, доступні для відвідування будь-ким з учасників освітнього процесу (звісно, з урахуванням їхніх побажань і домовленостей, а подеколи й конфіденційності та приватності);  

- зустрічі, організовані за бажанням і потребою дорослих і/чи дітей.

Водночас до вільного відвідування навчальних занять батьками й педагогами слід підходити зважено.

На початковому етапі присутність інших осіб під час онлайн-уроків чи онлайн-факультативів може викликати в учнів дискомфорт. Та, якщо такий формат співпраці стає звичним, він має свої переваги. Батьки і вчителі частіше спілкуються між собою, більше поінформовані про особливості організації освітнього процесу в онлайн-школі, про інтереси й потреби дітей. Відповідно ‒ знають, у чому слід надати підтримку учням, а як це зробити ‒ вирішують разом. Пам’ятаємо, що завдання дорослих ‒ залучити ефективні ресурси виховного впливу на дітей.

Окрім того, взаємовідвідування навчальних занять сприяє професійному розвитку педагогів. Вони спостерігають за тим, як  колеги подають матеріал та взаємодіють із учнями, і водночас удосконалюють свою методику викладання та збагачують власний фаховий досвід.

Перевагою, наприклад, факультативного заняття, яке одночасно об’єднує представників різних класів, є зростання мотивації дітей до навчання, формування в них об’єктивної самооцінки, навичок ефективної комунікації та соціальної компетентності.

Такий підхід можна  розглядати як спосіб стимулювання здобувачів освіти до навчання, під час якого вони відчувають себе успішними та цінними учасниками процесу.

Разом із заняттями для учнів можна організовувати факультативні зустрічі для батьків і педагогів: онлайн-тренінги, онлайн-практикуми, онлайн-вечірки в освітніх онлайн-кав’ярнях. Це також суттєво впливає на покращення стосунків, хай і «дистанційних».

Та пам’ятаймо, без діалогу не вийде партнерської взаємодії, оскільки освітня практика потребує вміння домовлятись і створювати простір для реалізації інтересів усіх сторін трикутника «педагоги ‒ діти ‒ батьки».    

Нині кожен заклад має право обирати найзручнішу для себе модель побудови партнерства. Ефективний формат співпраці найчастіше і є запорукою успіху великої загальної справи. А чи під силу досягнути його в умовах онлайн-школи, зрозуміє лише той, хто стане частиною справжньої партнерської онлайн-спільноти. 

{{read_more|Читайте також| 5996, 5807}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

 

Поширити у соц. мережах: