Меню
Вхід і реєстрація
Засновниця сервісу добору освітніх закладів School Navіgator Ірина Єцкало провела вебінар з досвідченою ейчаркою та рекрутеркою в освіті Анною Зайцевою про те, хто такий ментор саме в освітньому контексті і які потрібні особисті якості й навички, щоб стати ментором класу, а Освіта Нова записала головні тези.
За словами пані Анни, її вибір професії рекрутерки в освітній сфері обґрунтовується особистою історією. Донька вчительки з дитинства знає, чим і як живуть вчителі. Тому це місія пані Анни – у такий спосіб впливати на освіту, змінювати її на краще: хорошим школам підшукувати хороших вчителів, а хорошим вчителям знаходити школи, де вони могли б найкраще розкритися. До речі, пані Анна проводить кар'єрні консультації, і якщо це для вас актуально, то звертайтесь.
До School Navigator звернулась директорка приватної школи з запитом знайти ментора класу. І ця подія і стала причиною провести вебінар, щоб з’ясувати, чи всі освітяни мають спільне розуміння цієї посади.
Історія менторства починається ще з Давньої Греції: коли Одіссей вирушив на Троянську війну, то опікуном його сина і довіреною особою по всіх питаннях став чоловік на ім'я Ментор. Ця легенда лягла в основу твору французького письменника Франсуа Фенелона «Пригоди Телемаха», який вийшов у 1699 році. Саме завдяки цьому роману ім’я Ментора стало відоме широким колам. Його почали використовувати як синонім до слів «учитель», «порадник», «наставник», «консультант». Приблизно те ж саме нам розкаже словник: у ментора є три основні ролі – вихователь, керівник, наставник.
Менторінг використовується в різних сферах, бізнесі зокрема. Багато хто з відомих бізнесменів згадують, що досягли успіху завдяки тим, хто вчасно дав пораду, щось підказав чи підтримав. До прикладу, в книжці Наполеона Хілла «Думай та багатій» також згадується пошук наставників і група підтримки як одна зі сходинок до успіху.
Ментор в бізнесі чи в будь-якій іншій сфері – це людина, яка пройшла певний професійний шлях і здобула досвід та експертизу, яка вже зробила помилки і знайшла їх рішення, яка знає, де знаходяться підводні камені і де потрібно підстелити соломки. В освіті це може бути вчитель-методист, до якого звернувся молодий вчитель чи вчителька, які роблять перші кроки в професії педагога. Не без того – новачок буде вчитися на своїх помилках, але краще обійтися без деяких, заручившись підтримкою ментора.
Молодий фахівець сам знаходить собі ментора, людину досвідчену і з експертизою, домовляється з нею про консультації, і це справа добровільна з двосторонньою відповідальністю.
Наставник же – справа за призначенням. В корпоративній сфері є така практика, коли новачку призначається на 11-й день роботи наставник. Тобто новому співробітнику дається 10 днів на адаптаційний період: ввійти в курс справ, ознайомитись з кодексом поведінки в компанії, писаними та неписаними правилами, особливостями посади тощо.
А далі наставник намагається впродовж 21 дня спровокувати новачка на всі помилки, яких він може припуститися в своїй роботі. Тобто завдання наставника – «підвести до прірви і не дати зробити останній крок», тобто показати, як можна запобігти найрозповсюдженішим помилкам.
Це і є головна відмінність: наставником стають добровільно-примусово, ментором за власним бажанням при запиті.
Ментор в освітньому контексті – це людина, яка працює з класом і має перелік обов’язків в контексті педагогічної посади, яка має час і натхнення брати активну участь в менторінгу. Зазвичай не викладає нічого і є по суті класним керівником.
Наставником може бути вчитель-предметник, який супроводжує дітей, захоплених його предметом, в глибшому опануванні. Наставник складає для учня індивідуальну траєкторію розвитку і досягнення певної мети. Наставник насамперед людина з конкретною експертизою і досвідом і яка має бажання ділитися своїми знаннями і висновками.
Ментор в початковій школі – людина. яка має побачити потенціал дитини і її здібності, поставити до відома батьків, як їм розвивати дитину, ґрунтуючись на її сильних сторонах, дає підказки, як підсилювати сильні сторони дитини і як краще розвивати дитину, щоб це було ефективно.
За словами пані Анни, якби вона була ментором, то допомагала б вчителям виявляти здібності в дітей і розкривати їх потенціал і потім би допомагала складати й освітню траєкторію, і професійну.
Як зрозуміти, чи ви готові стати ментором класу? Ось кілька рис характеру, які потрібні ментору на своїй посаді.
Насамперед ментору потрібні такі вміння і навички:
Цікавий факт: копіїїзм разом з аналітично-критичним мисленням дорівнює креативності. Той, хто вміє дослідити норми, правила і вимоги і додати щось нове, той зможе зробити щось креативне.
А ось тут ви вже можете подивитися на детальні очікування та обов’язки людини на вакансію «Ментор класу»:
Що доведеться робити:
Пані Анна наголосила, що не треба оминати вакансію, якщо у вас немає збігу на 100 відсотків з очікуваннями від кандидата, головне, щоб вона вам відгукувалась. А в школах та інших закладах вже давно працює система навчання і вас можуть необхідного навчить. Якщо є сумніви, щодо подальшого кар’єрного розвитку, пані Анна готова вас проконсультувати. Запит на консультацію можете надсилати в Telegram.
Якщо ви пошуку роботи в галузі освіти або якраз набираєте персонал в освітній заклад, приєднуйтесь до телеграм-каналу SN робота у сфері освіти.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram