Osvitanova.com.ua

Штучний інтелект виводить взаємодію з технологіями на новий рівень: замість загальних чат-ботів компанії впроваджують спеціалізованих ШІ-асистентів. Вони здатні вирішувати конкретні завдання, підвищуючи ефективність бізнесу. Як світові гіганти використовують ці інновації? Forbes.ua пропонує пʼять цікавих прикладів від української ІТ-компанії SoftServe.

У майбутньому кожна взаємодія людини із цифровим світом відбуватиметься через певний тип ШІ-асистента, казав на початку 2024-го провідний науковець із ШІ в Meta Ян Лекун. «Ми постійно спілкуватимемося з ШІ-асистентами», – цитує його Financial Times.

ШІ-асистенти, на відміну від чат-ботів на кшталт ChatGPT, заточені під конкретні завдання. Вони допомагають створювати навчальні плани для учнів, обирати одяг в онлайн-магазині чи обслуговувати відвідувачів конференцій, розповідає головна науковиця з даних в IT-компанії SoftServe Наталія Поляковська. Етап хайпу довкола генеративного ШІ вже пройдено, зазначає вона.

Ось добірка ШІ-асистентів, які замовляли у 2024 році у SoftServe, найбільшої ІТ-компанії в Україні за виторгом:

Асистент з навчання

Освітній ШІ-асистент допомагає вчителям формувати розклад і складати навчальні плани для учнів. Ним користується близько 40 000 людей. Розробка інтегрована в освітню систему AYO, що об’єднує 52 школи навчального округу Мескіт в американському штаті Техас.

Всередині навчального асистента – ШІ-модель від Google Cloud і близько десятка адаптованих рішень. «Одне з них допомагає вчителю створити персоналізований план уроків, враховуючи потреби та інтереси кожної дитини, – каже Поляковська. – Інше підбирає дитині рекомендації літератури, культурних і спортивних заходів».

Для персоналізації асистент опрацьовує всі матеріали учня – від написаних есе до оцінок і коментарів учителів, говорить Поляковська. Розробка SoftServe скоротила час учителя на планування занять з 5–10 годин до майже нуля.

Шопінг-асистент

Для п’яти фешн-брендів SoftServe розробив ШІ-асистента для персоналізованого підбору товарів та онлайн-примірки одягу й аксесуарів. Асистент працює у вигляді чат-бота на вебсайтах магазинів.

Продукт для кожного з клієнтів розробляли від трьох місяців до року. Завдання шопінг-асистента – збільшити витрати онлайн-продажів. «Він, наприклад, може підбирати взуття для походів у гори або допоможе приміряти одяг, підбирати кольори чи бренди на основі вподобань клієнта», – каже Поляковська.

Віртуальний консьєрж

SoftServe розробив близько 20 ШІ-консьєржів, цифрових аватарів, які спілкуються з відвідувачами з екранів комп’ютерів на стендах конференцій, готелів, виставок, музеїв, галерей та освітніх закладів у режимі реального часу. Консьєржі використовувалися на заходах Gartner, Hannover Messe та Executive Summit.

Один із клієнтів, виробник комп’ютерної техніки, використовував консьєржа на міжнародних виставках для залучення відвідувачів і демонстрації технологічних можливостей компанії. З цією самою метою для клієнта з ОАЕ SoftServe розробив консьєржа у вигляді жінки арабської зовнішності, одягненої відповідно до мусульманської культури.

Завдяки цифровому аватару можливість відповідати на кілька запитань від відвідувачів заходів одночасно зросла на 68%, наводить цифри Поляковська.

Асистент із відеомоніторингу

Для американської нафтової компанії, чию назву SoftServe не розголошує через NDA, IT-компанія розробила асистента для відеомоніторингу. Він відстежує потенційно небезпечні ситуації на виробництві та попереджає про них. Систему натренували на інформації та зображеннях із відеоспостереження для виявлення таких ситуацій. Для аналізу відео асистент використовує ШІ-технології Gemini, Claude та GPT-4.

ШІ-асистент на виробництві

Industrial Assistant відповідає на запитання працівників виробництва про обслуговування обладнання і прогнозує можливі поломки. Останнє відбувається завдяки взаємодії цифрової копії виробництва та кількох ШІ-агентів.

SoftServe розробив продукт на замовлення німецької компанії, що виготовляє шини та електроніку. «Це одна з найпопулярніших розробок для великих бізнесів із виробництвом і логістикою», – каже Поляковська.

Завдання – створити асистента, що збирає всю інформацію компанії, зокрема IoT-дані від обладнання та плани виробництва. «Мета – підвищити ефективність обладнання на 10%, зменшити дефекти на 56%, скоротити час на онбординг працівників на 50% і пришвидшити пошук інформації на 83%», – розповідає Поляковська. Industrial Assistant використовують до 2000 осіб.

{{read_more|Читайте також| 6378, 6021}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: