Osvitanova.com.ua

Запитаймо себе, чому ми робимо те, що робимо зараз. Наприклад, ви читаєте цю статтю, і ви точно знаєте, чому вирішили це зробити, тоді як я не знаю, чому ви прийняли це рішення. Таке сприйняття світу може стати проблемою у деяких ситуаціях.

Уявіть, що після довгого робочого дня ви їдете додому на таксі. Ви знаєте звичайний маршрут і його вартість. Однак водій обирає довший маршрут, підвищуючи вартість. Ви занадто втомлені, щоб сперечатися, тому платите і оцінюєте поїздку три зірки в додатку, оскільки вона була довшою, ніж потрібно. Пізніше друг розповідає вам про великий затор, який виник на вашому звичайному маршруті. Ви усвідомлюєте, що ви застрягли б там і витратили б ще більше часу та грошей. Вам шкода тризіркового рейтингу, але ви не можете його змінити, тому почуваєтеся погано.

Цей приклад ілюструє проблему з комунікацією та сприйняттям своїх знань та потенційних проблем, які можуть виникнути з цього. Олександр Паламарчук,  C++ Lead в SoftServe ділиться своїми висновками.

Поспішити – людей насмішити

У вас може виникнути логічне питання: «Як це пов'язано з моєю роботою?». Перейдімо до робочого середовища, де ми виконуємо завдання, спілкуємося з колегами та проводимо чверть нашого дорослого життя.

Я працюю на лідерських ролях у розробці програмного забезпечення понад 5 років та багато разів бачив, що інженери-програмісти, особливо на початку своєї кар'єри, часто наголошують на кількості виконаних завдань, оминаючи якість та презентацію своєї роботи.

Наприклад, якщо ви завершите завдання за 3 дні замість запланованих 2,5 дні і почнете нове завдання, тоді як попереднє проходить перевірку, це може подовжити ваш робочий тиждень через довші строки перевірок, що веде до позанормової роботи.

Це трапляється через те, що інженери часто нехтують самоперевіркою на шляху до наступного завдання. Після завершення завдання варто переглянути свій код, перевірити небажані зміни та переконатися, що виконано unit і мануальне тестування. Наостанок, надайте чіткий опис змін або залиште коментарі, якщо не працюєте з кодом.

Виконання цих кроків може зайняти додаткові години на початковому етапі (але все ще в межах часу, передбаченого для завдання), але це заощадить більше часу надалі. Самоперегляд зменшує помилки, unit і мануальне тестування гарантує, що ваш код не порушить логіку або не введе нових помилок. Чіткий опис сприяє зрозумінню при рецензуванні або перегляді історії репозиторію.

Долати межі

Інженеру завжди слід контролювати бажання миттєвої ейфорії, яка приходить, якщо ваш код працює. Це часто призводить до понаднормової роботи, притуплює спрагу та голод і змушує працювати без перерв, руйнуючи ваше фізичне та психічне здоров'я. Перерва часто призводить до швидше знайденого рішення, тому вона займає навіть менше часу, ніж заплановано.

На жаль, відсутність контролю часу часто велика проблема, особливо для новачків. Таким чином, за ними треба наглядати, щоб вони не перепрацьовували і допомагати, коли це необхідно, інакше це пряма дорога до вигорання.

Іншим випадком понаднормової роботи є те, що часто керівництво не знає про цей фактор, і тому навантаження обчислюється неправильно, що призводить до ще більшого овертайму. Це, знову ж таки, проблема, про яку потрібно вказати якнайшвидше.

Якщо ви не можете завершити завдання вчасно, обговоріть це. Колеги можуть запропонувати рішення, або завдання може бути переоцінене. Дискусія завжди приносить користь – навіть досвідчені інженери можуть пропустити деталі, які порушать весь алгоритм.

Допомагати іншим = допомагати собі

Потрібно навчитись, як просити про допомогу або ідею, коли у вас виникають труднощі з важким завданням, оскільки використання колективного розуму команди допомагає генерувати ідеї та покращує загальну продуктивність.

Відповідати на прохання про допомогу часто складніше, ніж перебувати в ролі того, хто просить. Допомагати може здаватися витратою часу, але якщо ви володієте темою, навіть невелике повідомлення може вирішити складне завдання. Крім того, якщо ви часто активні та допомагаєте, ви можете бути впевнені, що це видно всім і залишає приємне враження. Коли прийде час, і всі будуть писати відгуки про членів команди, ви можете бути впевнені, що всі ваші чесноти згадають.

Саморозвиток

Крім щоденних завдань, важливо працювати над професійним та особистим зростанням. Навчання через виконання завдань корисне, це може здаватися безстресовим, навіть ідеальним, але робота стає рутинною, без викликів та перестає приносити задоволення.

Наша психіка потребує викликів або мети, щоб уникнути почуття порожнечі чи втрати мотивації, що може призвести до вигорання. Якщо ваша робота цього не забезпечує, вам слід спробувати заповнити цю прогалину самостійно.

Читання нової книги чи вивчення нової області може здатися неефективним, особливо якщо ви впоралися з поточними робочими завданнями, але це може бути корисним пізніше. 

Особисті якості

Багато людей акцентують на твердих навичках (набутих через навчання, таких як програмування), проте вони часто обминають м'які навички. М'які навички — це особисті риси, такі як комунікація, позитивність, емпатія, лідерство та адаптивність. На відміну від твердих навичок, м'які навички не можна виміряти або перевірити, лише сприймати.

Хоча м'які навички не є вимірюваними, їх можна розвивати залежно від особистості. Так само як ми вивчаємо правила поведінки за столом з дитинства, ми адаптуємося до нових робочих середовищ. На щастя, сучасне ІТ-середовище ідеально підходить для розвитку емпатії та міжособистісних навичок.

Однією з найкращих м'яких навичок, на якій варто зосередитися є комунікація. Представляти свої досягнення в роботі та вашу цінність для команди є критичною необхідністю, коли ви досягли певного рівня. На вищих кар'єрних рівнях людей оцінюють більше за їхні м'які навички, вважаючи, що гарні тверді навички розуміються за замовчуванням.

Ділитися знаннями

Протягом своєї професійної кар'єри ви вирішуєте сотні проблем і долаєте багато труднощів. Це може здатися легким і очевидним, коли ви знайшли рішення. Проте велика кількість людей, можливо, також намагається розв’язати цю проблему. Ось де може знадобитися ваше знання.

Діліться своїм досвідом, і ви допоможете не лише іншим людям зекономити свій час, але й допоможете собі, поліпшуючи свій особистий бренд в масштабах вашої команди, компанії або навіть всього світу. Це може призвести до розвитку вашої кар'єри, мотивації і того, як вас бачать в професійному світі.

Стати видимим

Тепер повернімось до прикладу, який був описаний на початку цієї статті, і розберемо, чому непорозуміння взагалі виникають. Однією з основних причин є відсутність інформації, що, своєю чергою, виникає внаслідок відсутності комунікації та презентації ваших досягнень у роботі.

Зазвичай, ми робимо висновки, базуючись на наших знаннях і суб'єктивних уявленнях про характер людини. Якщо дві людини мають рівні навички та вплив, але одна більш особисто приваблива, ми частіше віддаємо перевагу їй під час фідбек-сесій або розгляду підвищення зарплати.

На щастя, ми можемо змінити інформацію, яку інші мають про нас, наш вплив і досягнення, щоб ефективно змінити суб'єктивні упередження, які інші мають щодо нас. Ось де ми приходимо до причини того, що важливо пам'ятати все, про що ми раніше говорили.

Для ефективного висвітлення вашої роботи акцентуйте на якості вашого проєкту. З правильним ставленням ви можете стати топ виконавцем та отримати повагу від товаришів по команді та керівництва.

Участь в корпоративних заходах та допомога у неробочих завданнях поліпшить ваш особистий і професійний образ. Це підвищить вашу видимість та підніме ваш імідж. Крім того, завжди демонструйте самовдосконалення. Звертайтеся до останніх книг, статей або відео під час розв’язання проблем. Це показує компетентність і вказує на ресурси для інших. Випробуйте методики, вивчені на курсах, і це може підкреслити вдосконалення м'яких навичок та надихнути інших.

Презентація кар'єрних досягнень

Одна з основних речей, яку багато людей пропускають у своїй роботі — це презентація. Періодично слід нагадувати про свої досягнення, і найкращий спосіб зробити це, на мою думку — це створити гарний звіт раз на пів року про все, що ви зробили і в чому брали участь. Звіт повинен включати:

Загальний перелік виконаних завдань; Результати самовдосконалення та росту; Вплив на ріст і успіх команди; Вплив на спільноту компанії; Плани на наступний період; Побудова списку виконаних завдань.

З урахуванням порад, описаних раніше, таких як написання чітких пояснень, створення добре структурованого списку виконаних завдань повинне бути легкою справою.

Просто зберіть всі назви пул-запитів в список, вилучте непотрібні елементи, оновіть назви для ясності та категоризуйте їх. Якщо ви не використовуєте пул-запити, додайте всі надіслані електронні листи чи закриті тікети до списку.

Що ще?

Після додавання завдань до звіту, покращте його досягненнями особистого росту. Включіть поліпшення робочих навичок, недавно вивчені мови чи галузі, прочитані книги, пройдені курси та інші особисті навички або сертифікати.

Після завершення списку вашого розвитку, підкресліть вплив на вашу команду. Нагадайте про випадки, коли ви допомагали іншим, перегляньте чати команди та знайдіть проблеми, які ви вирішували, і складіть їх в список для звіту. Якщо ви були ментором, особливо якщо ваші підопічні показали зростання, згадайте і про це.

Далі обговоріть свій вплив на спільноту. Згадайте всі заходи, на які ви ходили або на яких виступали. Якщо ви були інтерв'юером, оцінювачем, експертом чи лідером, включіть результати цих ролей.

Як доповнення до звіту, опишіть свої плани на наступний період. Включіть курси, які ви хочете пройти, технології, які хочете вивчити, книги, які хочете прочитати, м'які навички, які хочете розвинути та будь-які сертифікати, які ви прагнете отримати.

Тепер звіт готовий, і ви можете відправити його як електронний лист своєму менеджеру. Краса цього звіту полягає в тому, що він служить конкретним підтвердженням того, що ви робили все це час, вашого впливу і чому ви заслуговуєте на підвищення. Крім того, цей звіт може бути відправлений вище за ланцюгом відповідальності, так що шанси на затвердження вашого можливого підвищення збільшаться. Виконавши цю частину роботи для свого менеджера, ви дійсно допоможете йому в цьому.

Ідеальний список для ідеального робочого дня

Для більш організованого процесу створіть окремий простір для щоденного або тижневого документування інформації з завдань, пул-запитів, чатів та електронних листів. Це легко складається в структурований звіт.

Цей список повинен починатися з завершених щоденних завдань. Запис кількох рядків про ваші щоденні або тижневі досягнення легше, ніж пригадування роботи на рік. Коли контекст свіжий, це найкращий час записати ключові нотатки.

Не забувайте документувати свій позитивний внесок у проєкт, команду та компанію. Чи то успішний реліз, зростання працівника, якого ви менторите, виступ на корпоративному заході чи завершення курсу, чи сертифікату — відзначте це в категоріях впливу та досягнень.

Як побічний ефект, процес частого документування вашої роботи, розмислення про витягнення основних ідей та досягнень, ненавмисно служить сеансом саморефлексії, який зміцнює ваші організаційні навички. Крім того, це може сприяти генерації інновативних ідей, написанню статей чи навіть книг, коли ви робите це за звичкою.

Особистий бренд

Ви можете сумніватися, чи вся ця праця варта того. Здається, це може бути занадто багато, і ви можете думати, що просто виконання щоденних завдань достатньо. Однак в спадному ринку з ризиком втрати роботи бути непідготовленим — найгірше. Тут і виникає цінність особистого бренду.

Особистий бренд охоплює ваші навички, досвід, характер і експертизу в професійних та особистих сферах. Багато пунктів, згаданих у цій статті, є важливими для його розвитку. Однією з ключових переваг є відстеження ринкових тенденцій. Зберігаючи тверді навички і поліпшуючи м'які навички, ви краще підготовлені до пошуку роботи або підвищення в посаді.

Покращуючи свій особистий бренд, ви стаєте більш видимими в команді, спільноті, компанії та навіть у всьому світі. Вас запрошуватимуть брати участь у різних заходах та зустрічах, щоб представити свої знання та навички перед багатьма людьми, отримуючи таким чином можливості та нові шляхи професійного зростання.

{{read_more|Читайте також| 6741, 6739}}

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: