Коли Артуру Дмитришину було 17 років, він написав своє перше резюме і відгукнувся на вакансію Project Manager в ІТ-компанії SoftServe. Того разу в нього, звісно, нічого не вийшло. Однак, рівно через 4 роки, 1 листопада, в нього був перший робочий день на цій посаді в SoftServe. Про те, що він зробив для того, щоб стати проджект-менеджером та успішно втілити свою ціль в життя, а також про процес світчингу в межах компанії, він розповідає в цій статті.
Коли мені було 17, я лише закінчив школу, і в мене не було чіткого розуміння, чим саме я хочу займатись в житті. Я був звичайним підлітком, який любив гуляти з друзями й тусити, а навчання в останніх класах школи вже відійшло на другий план. Але, крім того, я був активним учасником НСОУ Пласт, там організовував різні події та створював багацько цікавих проєктів. Словом, я був середньостатистичним підлітком, який багато хотів від цього життя, але не знав, з чого почати і як конкретно цього досягнути.
Я вирішив взяти gap year, аби трохи розібратися в собі й зрозуміти, чим хочу займатись в житті. В цей період хтось підштовхнув мене до думки, що ті речі, які я робив в підлітковому віці, пов’язані з проєктним менеджментом. Сильно повіривши в себе, я створив перше резюме і надіслав його в SoftServe, одну з найбільших IT-компаній України. Тоді я абсолютно нічого не розумів про сферу цієї діяльності й не мав жодного розуміння, як все працює. Звісно, я як проджект-менеджер без досвіду, отримав відмову. І ця відмова ще більше мене надихнула до того, щоб колись таки отримати цю посаду і почати працювати в SoftServe.
Після цього пройшло вже декілька років. Я встиг попрацювати на різних позиціях, які віддалено нагадували проєктний менеджмент. Зрештою, одного разу я знову зайшов на сайт SoftServe і побачив там вакансію Functional Coordinator. Це, звісно, не була омріяна робота, але я розумів, що якщо мене візьмуть на цю позицію, то потім буде значно легше перейти на посаду Project Manager.
Перш ніж ініціювати процес світчингу в SoftServe, я вирішив розібратись, хто взагалі такий PM і які його обов’язки, що треба знати і як опанувати навички проєктного менеджменту. А ще я проаналізував описи вакансій і виокремив основні вимоги до кандидатів на позицію Project Coordinator/Project Manager.
З основного — в більшості вакансій найчастіше згадуються наступні вимоги:
Досвід в проєктному менеджменті Англійська Upper-Intermediate Пройдені курси з проєктного менеджменту Розуміння, як працює ІТ-індустріяЗ першим пунктом я свідомо розумів, що в мене 0 шансів. Оскільки робочого досвіду проєктного менеджменту в мене не було, то потрібно було просто сісти й вивчити теорію.
Почав з англійської. На момент, коли мене брали в компанію, мій рівень англійської був Intermediate, тому моїм першим кроком було записатись на індивідуальні заняття з викладачем. Часу було обмаль, лише один рік, а за цей час треба підняти рівень англійської на цілий рівень — завдання реальне, але складне. Саме тому вирішив, що індивідуальні заняття будуть кориснішими в моїй ситуації.
Далі курси — тут теж все просто. Я знав, що директор нашого PMO Денис Прилуцький має власні курси з проєктного менеджменту, і чув багато позитивних відгуків про них, тож запланував собі їх пройти. Маленький спойлер: не пошкодував, дуже крутий досвід!
Курси мені сподобались зокрема тому, що Денис не розповідав багато про конкретні інструменти, а радше фокусувався на правильному майндсеті менеджера, ключових цілях в роботі та тому, як їх досягати. І це дало гарний початок в моєму навчанні проєктному менеджменту і розумінню, що варто вивчати далі. Проте я прекрасно розумів, що однієї теоретичної бази недостатньо.
«Вишенька на торті», яка мені допомогла все скласти в одне ціле — це менторство з проджект-менеджменту. Я розумів, що знання, які я отримав з курсів — це круто, але було б добре їх спробувати на наближених умовах до реальних, і саме тому я вирішив знайти ментора всередині нашої компанії.
Мені знайшли дуже крутого ментора Senior Project Manager, і ми почали з ним займатись. Спершу ми разом чітко визначили теми, які будемо проходити. І наша співпраця будувалась наступним чином: ми визначали тему на наступне заняття, і моїм завданням було підготуватись до цієї теми. Я проходив курси, читав статті, дивився відео. Під час зустрічі з ментором я ставив цікаві та важливі для себе запитання. Найкрутішими в менторстві були теоретичні завдання. Мій ментор пропонував мені приклади різних ситуацій — а я мав їх вирішити. Наприклад, «Що робити, коли до тебе людина приходить з Hunting Case?», або «Клієнт до тебе приходить за день до закінчення спринту і хоче змінити вимоги — що будеш робити?».
Саме такі ситуативні задачки допомагали мені розвинути навички проєктного менеджера і розуміти, як діяти в тій чи іншій ситуації. Наше менторство тривало майже 4 місяці, протягом яких ми регулярно раз на тиждень зідзвонювались.
Саме робота з ментором допомогла мені максимально наблизитись до щоденних завдань PM-а, подумати, як їх вирішити, отримати цінний зворотній зв’язок і далі працювати, покращуючи свої знання та навички проджект менеджера. Цінно мати людину поруч, яка зацікавлена у твоєму зростанні й допомагає тобі всім можливим.
Зрозумілий процес світчингу в компаніїВажливим пунктом, який допоміг зрозуміти, як стати проджект-менеджером та втілити цей план в життя, є те, що наша компанія сприяє розвитку працівників й має процеси для реалізації їхнього потенціалу.
Так, я відчував повну підтримку від моєї менеджерки на попередній позиції. Вона всіляко мене підтримувала і навіть радила різні навчальні матеріали. Також була тотальна підтримка від ментора, який зі мною займався і допомагав різними способами.
Окрім того, у компанії є Talent Success Lead — окрема команда, яка напряму допомагає тобі досягнути кар’єрних висот. Саме Talent Success Lead допомагала з пошуками проєктів і старалась знайти для мене саме той, який підійде до моїх навичок та знань. Жодних ускладнень чи бюрократичних штук зсередини компанії я не помітив, і вважаю, що це прекрасно.
По закінченню менторства, я розумів, що вже повністю готовий до того, щоб спробувати себе в ролі проєктного менеджера, і запустив формальний процес світчингу.
З чого він складався?
Розмова з моєю менеджеркою про те, що я готовий переходити на нову позицію Розмова з Talent Success Lead, яка була відповідальна за пошук вакансій для мене Інтерв’ю (загалом було 5 інтерв’ю на різні проєкти) Складання Caliper Test Проходження Gap AnalysisУ кінцевому результаті в мене було два проєкти, які були готові мене брати до себе, і я навіть зміг вибрати той, який мені найбільше подобався.
Вільний доступ до курсів на UdemyВважаю, що перевага нашої компанії — вільний доступ до курсів Udemy. Бо саме з них я отримував важливу теоретичну інформацію про проєктний менеджмент, інструменти та техніки для щоденної роботи керівника.
В додаток до курсу Дениса Прилуцького, ось ще декілька курсів Udemy, з яких я виніс багато корисного для себе:
Master Agile Estimation: Top Techniques for Scrum & Kanban The Manager's Guide to Effective One on One Meetings Introduction to Agile : Scrum and Kanban Learn Risk Management: Risk Planning in Agile and Scrum SDLC Overview - Software Development Life Cycle Мій досвід на попередній посадіПосада Community Coordinator, яку я обіймав перед тим, як стати PM, дала мені необхідне розуміння ІТ-індустрії. Моїм головним обов’язком було організовувати різні онлайн-події для програмістів, і я часто потрапляв на цікаві лекції, які допомагали мені розібратись в технологіях. Окрім того, я постійно читав різні матеріали про те, як влаштоване ІТ, як тут працюють проєкти, які компанії існують тощо.
Також мій попередній досвід в компанії допоміг зрозуміти різні внутрішні процеси: до кого в потрібний момент потрібно звернутись, куди який запит писати, хто з чим може допомогти. Це все було б значно важче, якби я одразу прийшов на позицію PM-а.
На момент написання цієї статті я майже рік працюю на новій посаді та виконую обов’язки проджект-менеджера. Спершу це здавалося чимось нереальним і дуже складним, але поступово я зі всім розібрався, звик до нових обов’язків і знайшов свій природний стиль менеджменту.
Зараз я є менеджером в двох командах, в яких є 10 людей. Наш клієнт з HealthCare домену, і я дуже тішусь цьому, бо круто робити свою роботу і розуміти, що вона має глобально позитивний вплив на життя інших.
Ми працюємо в форматі Dedicated Team, і в мої обов’язки входить:
Щоденна робота з командою: це узгодження цілей, розподіл обов’язків, планування роботи, допомога команді в досягненні цих цілей. Організація всіх необхідних умов для успішної роботи команди. Розвиток людей: довготермінові карʼєрні плани, стратегії розвитку, PDP. Постійна співпраця з клієнтом. Управління і полегшення комунікації між всіма сторонами. Управління ризиками й можливостями. Інша операційна робота — повірте, її також вистачає!Попри те, що це Dedicated Team, проєктний менеджер зі сторони SoftServe має розуміти технічні деталі того, над чим працює команда, брати участь в командних обговореннях і допомагати розв’язувати різні проблеми та блокери. Це все, звісно, теж входить в мої обов’язки.
І підсумовуючи цю статтю, хочу дати маленьку пораду для тих, хто планує стати Project Manager — не бійтесь. Не бійтесь просити про допомогу. Не бійтесь помилятись. Не бійтесь виглядати безглуздо. Не бійтесь визнати, що ви нічого не знаєте. Не бійтесь вчитись і працювати. Доведеться багато чого нового дізнатися, але цей шлях дуже цікавий і 100% того вартує!
Дякую за те, що прочитали цю статтю, бережіть себе і, звісно, keep going!
{{read_more|Читайте також| 6739, 6742}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram