Якщо сказати трьома словами основну ідею нашого освітнього процесу, це – Навчання без навчання.
Парадоксально, але в традиційній школі зараз головною перепоною навчання є саме процес навчання.
Процес за жорсткою схемою зараз не може бути ефективним в принципі!
За будь-якою схемою! Тому що всі схеми, плани та програми в світі, який швидко змінюється, миттєво застарівають та стають жорсткими.
Яка альтернатива?
Вчителі, які приходять до дітей без плану, хоча й з купою «домашніх заготовок».
Вони знають, що готова сприйняти дитина на даному етапі, і готові дати їй це все. Причому в будь-який момент. Причому в декількох різних варіантах.
Вчителі постійно:
- формують та поповнюють спектр занять для дітей,
- формують та коригують плани дня/тижня/чверті/року,
- виявляють актуальний стан та інтереси дітей,
- організують заняття, що відповідають стану та інтересам дітей,
- коригують інд.плани дітей.
Інструментарій
- Індивідуальні освітні траєкторії
- Творчість
- Спілкування
- Гра
- Проектна діяльність
Як відбувається процес
Кожного дня дітей в класі очікують вчителі (по одному вчителю на 5-8 дітей).
У них заготовлений для дітей перелік занять (з запасом).
Як складеться день, залежить як від того, що приготували вчителі, так і від того, в якому стані зібрались діти.
Все!
P.S. Звичайно, беруться до уваги заняття, які ведуть запрошені викладачі. Наприклад, шахи, англійська, музика/вокал та інші.
Базові заняття
Для дітей 6-10 років:
- спортивні та інші рухливі ігри
- творчість
- інтелектуальні та емоційні ігри
- читання
- спілкування
- каліграфія
- шахи
- виїзди в місто та на природу
- театр
Для дітей 10-12 років додається:
- письмо, як продовження каліграфії
- розширення спілкування, командні ігри
- дослідницькі кейс-орієнтовані та творчі проекти
- соціальні та бізнесові проекти