Якщо сказати трьома словами основну ідею нашого освітнього процесу, це – Навчання без навчання.
Парадоксально, але в традиційній школі зараз головною перепоною навчання є саме процес навчання.
Процес за жорсткою схемою зараз не може бути ефективним в принципі!
За будь-якою схемою! Тому що всі схеми, плани та програми в світі, який швидко змінюється, миттєво застарівають та стають жорсткими.
Яка альтернатива?
Вчителі, які приходять до дітей без плану, хоча й з купою «домашніх заготовок».
Вони знають, що готова сприйняти дитина на даному етапі, і готові дати їй це все. Причому в будь-який момент. Причому в декількох різних варіантах.
Вчителі постійно:
формують та поповнюють спектр занять для дітей,
формують та коригують плани дня/тижня/чверті/року,
виявляють актуальний стан та інтереси дітей,
організують заняття, що відповідають стану та інтересам дітей,
коригують інд.плани дітей.
Інструментарій
Індивідуальні освітні траєкторії
Творчість
Спілкування
Гра
Проектна діяльність
Як відбувається процес
Кожного дня дітей в класі очікують вчителі (по одному вчителю на 5-8 дітей).
У них заготовлений для дітей перелік занять (з запасом).
Як складеться день, залежить як від того, що приготували вчителі, так і від того, в якому стані зібрались діти.
Все!
P.S. Звичайно, беруться до уваги заняття, які ведуть запрошені викладачі. Наприклад, шахи, англійська, музика/вокал та інші.