Учні люблять фотографувати та фотографуватися, власне, як і всі інші. Використайте цю їх пристрасть для згуртування класу та облаштування кабінету. Фотографії будуть корисними у класі, який щойно зібрано, проте не менш потрібні вони будуть в кабінеті, де навчається уже давно згуртований колектив.
Мистецтво фотографії стане у пригоді і вчителю, який зацікавлений у тісній співпраці зі школярами. Використайте цей досвід ваших колег, які активно залучають фото для роботи з учнями та для прикрашання кабінету.
Прикрашання дверей кабінету може стати вашою постійною традицією. До кожного свята можете підбирати нові фото та робити тематичні колажі. Прикрашайте двері фотографіями, на яких видно щирі емоції, протягом року додавайте нові світлини, це зблизить дітей.
Подаруйте учням відчуття дому, аби весь день вони почували себе більш комфортно. Ми вже писали про поділ простору у кабінеті на різні зони. Кожен учень може принести з дому світлину, де він буде з кимось близьким. Хай навіть це буде фото улюбленого кота чи хом’яка! Такий хід нагадуватиме про цінність життя поза межами школи.
Варіант: Чому б у зоні відпочинку не зробити куточок «сімейного» фото класу? У межах школи клас – це родина. Нехай світлини нагадують їм про хороші моменти проведені разом.
Розмір такого пазлу залежатиме від кількості дітей у класі. Довірте кожному із них прикрасити свій власний пазлик фотографією, малюнком, цитатою, цікавинкою. Це своєрідне панно, що покаже, наскільки клас є прекрасним у єдності.
Попросіть дітей зробити фото з книгами у тих місцях, де вони більше за все люблять читати. Під ковдрою з ліхтариком? Будь-ласка! На підвіконні? Теж добре. Читання викликають страждання – хай учень покаже це на фото, може вийти смішна світлина. Розмістіть усі фото на стіні чи стенді у тому місці кабінету, де у вас буде прийнято читати.
Вкрай важлива робота, яка допоможе кожній дитині усвідомити свою цінність та підвищити самооцінку. Тут можуть бути фото ваших переможців у різних заходах. Але ми б рекомендували запровадити власну систему оцінки переможців. Покажіть дітям їх кращі сторони:
Марійка – найдобріша, бо… Оксанка – творча, бо… Василько – найбільш організований…Список нескінченний. Кожну дитину є за що похвалити. Стіна з фото та «титулами» буде тримати школярів у тонусі і вони завжди матимуть привід пишатися собою.
Діти люблять веселощі, гру. Влаштуйте для них фотосесію з мінімальною кількістю реквізитів. Можете зробити з кольорового паперу та картону маски-смайлики на дерев’яних паличках, хай навіть і з морозива. Це можуть зробити і діти, прикрасивши свою маску так, як їм забажається. І хай це будуть фото на телефон, учням буде весело все це робити. Не хочете витрачати кошти на папір та картон? Використайте спеціальні програми монтажу, де можна відтворити смайлики. Діти можуть самостійно обрати той смайлик, який відповідає їх емоціям.
Ви щойно прийшли працювати у клас? Перший, п’ятий – не так важливо, вам потрібно знайомитися з дітьми. Попросіть їх зробити картки, які будуть схожі на сторінку у соціальних мережах: зліва фото, поряд – ім’я, дата народження, хобі, захоплення, уподобання. Якщо дітки вже вміють читати, вони зможуть познайомитись зі своїми однокласниками.
Важливо, щоб діти добре засвоїли шкільну програму. Потрібно знати правила, формули… Все потрібно! Але за таким навантаженням часто забувається головне – навчити дітей бути вдячними за те, що для них робиться. Ми, дорослі, розуміємо, що подяка важлива для побудови плідної комунікації. Та діти часто не вміють дякувати, не знають, що це потрібно робити, не розуміють, наскільки важливо чути просте «Дякую».
Фото допоможе навчити. Нагадайте учням, що школа тримається не на них, і навіть не на вчителях. Точніше, не тільки на вчителях, а й на багатьох інших працівниках: технічний персонал, який забезпечує чистоту приміщень, кухарі, які готують смачні обіди та печуть булочки, завгоспи, які слідкують, аби всі меблі в кабінеті були цілими, бібліотекарі, які роблять все для того, аби кожна дитина була з книжкою на уроці та інші. Зробіть фото цих людей, розкажіть, наскільки вони важливі, і нагадайте, аби при нагоді їм подякували.
Запровадьте загальношкільний конкурс креативного класу. Хай діти зберуться і подумають, яке їх спільне фото може перемогти у цьому конкурсі. Дайте їм можливість творчого самовираження!