Поради, що допоможуть організувати роботу педагога з будь-яким навантаженням. Навіть у гарячу пору ви знайдете час на все!
Скоріше за все вам знайома прикра ситуація, коли учні докоряють в тому, що ви не принесли перевірену контрольну, хоч і обіцяли. Ви знаєте, чому так трапилось, але школярі погано розуміють, наскільки велике у вас навантаження. Інколи здається, що тільки вчитель вчителя й зрозуміє.
Аби вистачало часу на ефективну роботу, відпочинок, хатні справи, спілкування з родиною й на 5 хвилиночок в тиші з філіжанкою кави, потрібно вміло керувати власним часом. Це мистецтво, і воно має назву – тайм-менеджмент.
Тайм-менеджмент – це низка методик, використання яких спрямоване на підвищення працездатності, ефективності виконання поточних та запланованих задач. Простіше кажучи, це вміння розумно керувати власним часом.
Є думка, що важливо організувати робочі процеси саме на час перебування у школі. Проте для вчителя є два ключові періоди: викладання та підготовка до уроків. Часто педагог відчуває себе канатоходцем, який балансує над прірвою нескінченних задач. Це вірний шлях до стресу та вигорання. Розумне управління часом допоможе вам:
позбутися стресу; відчути задоволення від роботи; підвищити продуктивність власну та класу; знайти час на пошуки та втілення нових цікавих освітніх методів.Цей пункт вимагає великої сили волі. Вам потрібно організувати власний робочий простір, думки та робочі матеріали. Наприклад, ви можете зробити помітки у кабінеті, підписавши коробки, шафи. Така робота допоможе прибрати та позбутися зайвих речей, які створюють хаос. Визначайте ваші справи за пріоритетністю, у цьому вам допоможе метод Ейзенхауера, про який ми писали у контексті прокрастинації.
Кожен учитель знає, що гарно підготований урок можна використати і з іншим класом, чи навіть наступного року. Зберігайте плани в електронному вигляді, аби наступного року витратити мінімум часу для їх підготовки. Боїтесь, що випадково видалите матеріали? Зберігайте їх на хмарних сервісах. Рекомендуємо також використовувати спеціальні додатки та інтернет-ресурси, які урізноманітнять урок і зменшать кількість паперової роботи.
Попросіть поради у колеги, зверніться за допомогою у соціальні мережі. Ви здивуєтесь, наскільки багато вчителів ладні допомогти просто так, бо їм не важко, бо вони розуміють. Сьогодні допомогли ви, а завтра допоможуть вам. Лишень, будь ласка, не витрачайте даремно час на гортання стрічки новин. Під час підготовки це недоречно.
Рекомендуємо також використовувати матеріали з нашої Бібліотеки, які вже додали ваші колеги. А якщо ви поділитесь своїми надбаннями, інші вчителі матимуть чудову нагоду подякувати вам.
Вчителі також потребують відпочинку. Робіть паузу між напруженими годинами. Не перевіряйте зошити на перерві, відпочиньте. Два перевірених зошитки погоди не зіграють.
Ви знаєте, скільки «добровільної» роботи вам пропонують щотижня. Навчіться відмовляти, якщо у вас дійсно немає часу. Можливо, наступного разу вас і не попросять, а значить, часу на важливі справи у вас буде більше.
Пориньте в одну, визначте час (наприклад, півгодини), який можна витратити на неї. Коли сплине час, можете відволікатись. Звісно, говорити з кимось і перевіряти зошити – заманливо. Та чи допоможе це роботі?
Ви знаєте, скільки часу у вас забирають спроби довести справу до досконалості. Перегляньте свої принципи, на жаль, ви фактично єдина людина, яка помітить, наскільки досконалим вийшов новий урок.
Це загальні поняття, про які ви чули, але так рідко втілюєте в життя. Якщо ви шукаєте більш конкретних порад, що допоможуть оволодіти мистецтвом тайм-менеджменту, завітайте на наш вебінар Тайм-менеджмент та ресурси для підвищення ефективності роботи педагога, що відбудеться 13 червня о 18.00. Тетяна Бондар знову поділиться теоретичними та практичними знаннями з цього питання, а також розкаже про цікаві онлайн-ресурси, що допоможуть організуватися в роботі.