Прийом «Малюнок на скелі» допоможе розвивати у школярів увагу, асоціативне мислення і креативність, а також стане ефективним інструментом для активізації уваги та перевірки знань учнів на будь-якому етапі уроку. Подробиці від наурок.
Пригадайте найцікавіший урок у вашому житті. Пройшло стільки років, а ви і досі його пам'ятаєте, чи не так? Що було під час того уроку? Звісно не конспектування підручника і не перевірочна робота! А сам вчитель, напевно, надзвичайно захоплювався своїм предметом та натхненно проводив уроки.
Упевнені, що і ви, обравши професію вчителя, також працюєте з натхненням та постійно застосовуєте нові формати викладання на уроках.
Цього разу ми пропонуємо ігровий прийом із використанням піктограм. Із його допомогою можна активізувати увагу учнів та налаштувати їх на продуктивну роботу, а також перевірити рівень засвоєних знань з теми вивчення.
Піктограма (від лат. pictus — мальований і грец. γράμμα — письмовий знак, риска, лінія) – умовний малюнок із зображенням будь-яких дій, явищ, предметів тощо. Піктограми беруть початок із давніх часів, коли вони використовувалися для передавання будь-яких відомостей. Саме спосіб піктограм ліг в основу формування писемності.
Однак така форма передачі інформації має як переваги, так і недоліки.
Переваги: щоб зрозуміти сенс зашифрованої інформації, не обов'язково володіти мовою адресата, адже символи, які застосовуються – переважно універсальні; Недоліки: немає гарантій, що «лист» буде «прочитаний» правильно. Тому, створюючи відповідну піктограму, її варто малювати інформативно і наочно, але водночас схематично.Запропонуйте школярам подумки перенестися на декілька тисячоліть тому й уявити, що вони живуть у той період, коли писемність ще не винайшли, однак їхнє плем'я досягло неабияких успіхів у дослідженні певної науки. Тож головне завдання членів «племені» – передати свої знання нащадкам. Зважаючи на те, що писемності за легендою ще нема, доведеться використовувати власноруч намальовані асоціативні піктограми.
Отже, «Малюнок на скелі» – ігровий прийом, який дозволяє структурувати інформацію, виокремити необхідні відомості та зробити акценти на певних характеристиках чи властивостях за допомогою схематичних зображень.
Головна умова – ілюстрація має бути гранично стислою, при цьому наочною.
Такий прийом можна використовувати на будь-якому етапі уроку: як на початку теми (для актуалізації знань), так і наприкінці (з метою перевірки засвоєного матеріалу). Також він може бути чудовим інструментом для активізації уваги школярів під час вивчення нового матеріалу.
Приклади зашифровок географічних термінів
Пропонуємо декілька ідей використання прийому.
«Мозковий штурм»: на початку уроку для актуалізації знань, запропонуйте учням створити піктограми-зашифровки власноруч. Квест: більшості дітей і дорослих дуже подобаються квести – інтерактивні ігри з певною сюжетною лінією, ceнс якої полягає у поетапному вирішенні різних головоломок і логічних завдань. Тож принцип наскельного малюнка можна використати при створенні одного із завдань. Творче завдання: наприкінці вивчення теми запропонуйте учням створити власні схематичні малюнки. Командне змагання: наприкінці вивчення теми перевірку рівня знань школярів можна провести не лише за допомогою контрольної чи самостійної робіт. Запропонуйте учням командне змагання з декількома етапами, один з яких – завдання розгадати напередодні підготовлені вчителем коди або створити власні.Підбиваючи підсумки після роботи із використанням прийому «Наскельний малюнок», варто зазначити, що такий прийом допомагає навчити школярів звертати увагу на деталі та розвинути творче мислення. При цьому кожен учень навчається не тільки створювати відповідні асоціації до понять і термінів з предмета вивчення, але й опановує навички аргументації власного бачення.
{{read_more|Читайте також| 2018, 4723}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram