Osvitanova.com.ua

Причини:

дитина вчиться жити у новому світі; адаптується до безводного простору; учиться дихати, перетравлювати їжу, ковтати; пристосовується до температур; адаптується робота та взаємодія усіх органів.

Ознаки:

слабкий зір та слух; тривалий час сну; невиражені емоції; численні рефлекси.

Що робити?

Підтримувати постійний тілесний та емоційний контакт; бажано грудне вигодовування; швидко реагувати на плач дитини; проявляти багато ласки та любові.

Причини:

бажання активно вивчати навколишній світ; усвідомлення власної самостійності; потреба отримувати більше свободи; невідповідність дитячих «хочу» та «можу»; вивчення меж дозволенного.

Ознаки:

неслухняність за потреби більшої уваги; бажання робити все самостійно; гостріша реакція на зауваження; примхливість.

Що робити?

Проявляти терпіння; уміти перемикати увагу дитини; підтримувати ініціативу у вивченні довкілля; проявляти батьківську винахідливість; розумно визначати межі та заборони.

Причини:

усвідомлення власного «Я»; бажання бути незалежним від батьків; відмова від звичної моделі стосунків із батьками; прагнення робити все самостійно.

Ознаки:

негативізм; упертість; неслухняність; істерики; протести.

Що робити?

Уникати гіперопіки та диктаторської поведінки; бути послідовними; заохочувати самостійність; шукати компроміси; акцентувати увагу на гарних учинках дитини.

Причини:

перехід зі світу дітей у світ дорослих; ігрова діяльність переходить у навчальну; усвідомлення нової ролі учня; поява більш соціального життя; формування гарної думки про себе.

Ознаки:

негативізм; зарозумілість; неадекватна самооцінка; конфліктність; розширення власних прав.

Що робити?

Приймати «дорослість» дитини; зміцнювати віру дитину у власні сили; подавати приклад позитивного сприйняття реальності; підтримувати емоційний контакт; надати дитині чіткі обов’язки.

Причини:

гормональна перебудова організму; швидкий ріст та фізичний розвиток; усвідомлення статевої належності та власної сексуальності; пошук себе; потреба самоствердитися.

Ознаки:

підвищена збудливість; нестриманість; агресивна поведінка; байдужість; швидка зміна настрою.

Що робити?

Розмовляти з дитиною як з дорослою, без нотаток та повчання; шукати баланс між свободою та контролем; не нав’язувати власної думки; підтримувати підлітка; ставитися із розумінням.
Поширити у соц. мережах: