«У наші часи такого не було», — говорять бабусі на лавочках під вашим під’їздом. І, почасти, вони праві. Адже кожне покоління має свої особливості та робить чималий внесок у розвиток суспільства. Люди, народженні в період 1996-2000 років, що виросли з гаджетом у руках, починають скрізь диктувати свої вимоги. Не оминуло покоління Z і ринок праці, який вони вже сьогодні переформатовують під себе. Ми зібрали риси, які відрізняють нове покоління працівників від інших, і дізналися, що в майбутньому можна від них чекати.
Покоління Z більше за інших прагне отримувати за свою працю гідну грошову винагороду. Вони не готові працювати заради досвіду чи за ідею, головне для них – матеріальна складова. До того ж, вчорашні випускники знають собі ціну і прагнуть заробляти не менше досвідчених міленіалів.
Останні дослідження показали, що випускники ВНЗ прагнуть заробляти до тисячі доларів. Не менш важливим для покоління Z є соціальний пакет, тому вони шукають великі компанії з хорошою репутацією, які можуть їм запропонувати усе і відразу.
Робота з 9 до 18 більше не приваблює молодь. Покоління Z прагне жити у гармонії з самим собою і зберегти баланс між роботою та особистим життям. Тому їм важливо не знаходитися в офісі постійно, вони хочуть мати можливість відлучитися, коли буде потреба, деколи працювати віддалено чи не поспішати в офіс на певний час. Для покоління Z у пріоритеті гнучкий графік і відсутність тотального контролю від керівництва, що дозволить виконувати поставленні завдання тоді, коли вони цього хочуть.
Покоління Z потребує комфорту у всьому. Вони хочуть працювати у комфортному офісі. Дорога до роботи для них не повинна займати багато часу, а перебування в офісі не повинно викликати депресійні настрої. Крім зовнішнього комфорту, для «зетів» важливий комфорт внутрішній. Їм необхідний психологічний затишок, де колеги — друзі, а керівник — немов старший брат. Вони не затримуються в компанії, де начальник не поважає своїх підлеглих, створює нездорову атмосферу в колективі і де раз за разом звільняються працівники. Це все порушує їх зону комфорту і вони цього терпіти не мають наміру.
Для нового покоління досить важливим є розвиток. Робота не просто повинна приносити їм непогані гроші, а й допомагати їх особистості ставати кращою. Вони прагнуть, щоб їх брали на роботу без досвіду і довіряли серйозні завдання, що допоможуть проявити себе з нової сторони. Поколінню Z не менш важливим є і професійний розвиток. Тому вони не будуть затримуватися на посаді, що не передбачає кар’єрного зростання.
Окрім вимог до умов роботи, покоління Z, яке не знає життя без технологій, має критерії стосовно сфер діяльності. Так, згідно з опитуваннями, випускники ВНЗ та студенти найбільше хочуть працювати в ІТ, адже переконанні, що з часом зникне необхідність у працівниках, а все буде автоматизовано. Також молодь надає перевагу аудиторським і консалтинговим компаніям, але вони обов’язково повинні бути великими, а ще краще – міжнародними. Не цураються «зети» і торгівлі, але більше хочуть мати справу з товарами щоденних потреб. Найменше вони хочуть працювати у банківській сфері і вважають, що з математичними операціями набагато краще в майбутньому впорається комп’ютер.
Покоління Z не боїться звільнятися, якщо їм щось не подобається, і шукати нову роботу. До того ж, вони намагатимуться створити роботу своєї мрії, а не шукати рядові посади. Тому ринок праці з масовим приходом на нього «зетів» чекають нові тренди, під які потрібно буде підлаштовуватися всім. Роботодавці, щоб зацікавити вмотивовану молодь, муситимуть створювати відповідні умови, а попереднім поколінням потрібно буде намагатися перевершити покоління Z, щоб не втратити те, що напрацьовувалося роками.