Osvitanova.com.ua

Під час карантину світ переконався в тому, що без дистанційної та онлайн-освіти сучасне навчання здається неможливим. Прогресивні країни після оголошення пандемії одразу перейшли до онлайну. Зарубіжні школи більш пристосовані до змін, вчителі та учні звикли до змішаного навчання. Але для України перехід шкільної освіти до онлайну видався неабияким викликом. Багато шкіл були не пристосовані до дистанційного навчання. Більше того, на ринку онлайн-освіти в Україні виявилося досить мало платформ, які допомогли б учасникам навчального процесу вивчати предмети за шкільною програмою в режимі онлайн. 

Давайте подивимся, яким чином пандемія вплинула на навчання; як школи світу перейшли на дистанційку; як відреагували українські школи на зміни у навчанні під час карантину та що чекає на українську освіту в майбутньому.

Пандемія вплинула на систему освіти в усьому світі, що призвело до масового закриття шкіл і вузів. Станом на 20 березня 2020 року уряди в 135 країнах оголосили або здійснили закриття шкіл, в тому числі 124 країни закрили школи по всій країні і 11 країн закрили школи тільки в деяких регіонах. Закриття шкіл по всій країні торкнулося понад 1,254 мільярд учнів у всьому світі (72,9% учнів в світі).

Джерело: COVID-19 school closures base: File:BlankMap-World.svg

Процес припинення навчання в школах не оминув й Україну. 11 березня по всій країні влада офіційно оголосила карантин та закрила навчальні заклади. В більшості розвинених країнах світу існують спеціальні державні організації, які регулюють процес дистанційного і онлайн навчання. Але що робити вчителям та учням, які опинилися в такій ситуації, в нашій країні?

За даними досліджень комп'ютерної грамотності вчителів, проведених в 2018-2019 роках, впевнено працювали в онлайн-середовищі тільки 12-14% педагогів. Лише половина вчителів погоджувалися з тим, що вони мають хоча б елементарні знання з комп'ютерної грамотності. А решта... І ось з таким «багажем» українським школам довелося переходити на дистанційне навчання.

Після оголошення карантину школи почали шукати допоміжні платформи для організації дистанційного онлайн-навчання. Однією з таких платформ є інтерактивна платформа для вивчення математики GIOS. Розуміючи розгубленість вчителів та батьків, діти яких перестали відвідувати навчальні заклади, команда GIOS прийняла рішення надати безкоштовний доступ до платформи всім бажаючим школам країни під час карантину. Інтерфейс платформи зручний для організації дистанційки – вчителі розробляють навчальний план, обирають необхідну для вивчення тему на платформі, надають дітям. Учні, в свою чергу, переглядають відеоуроки, виконують цікаві інтерактивні завдання, отримують бали. Вчитель переглядає статистику тем, які проходять учні та отримані ними бали на дашборді. Система здійснює оцінювання самостійно, що значно полегшує роботу вчителя. 

Перехід до дистанційної освіти познайомив багато вчителів із новим світом онлайн-навчання. Під час карантину попит на онлайн-освіту збільшився в багато разів, про що свідчить кількість користувачів, які приєдналися до GIOS. Наразі з платформою співпрацюють близько 2000 шкіл по всій України, це в 20 разів більше, ніж статистика до карантину. Якщо прийняти 2000 шкіл за 100%, то бачимо, що більшість з них (75%) приєдналися до платформи саме під час карантину.

Проаналізувавши попит на онлайн-курси платформи GIOS можна сказати, що найбільше долають труднощі в переході до дистанційки школи в таких регіонах України: Київська область (268 шкіл підключені до GIOS), Полтавська (138), Херсонська (141), Дніпропетровська (148), Львівська (159), Донецька (127).

Вчителі в регіонах України підключаються до онлайн-платформи нерівномірно. Аналізуючи цю тенденцію, бачимо, що процес переходу від традиційної освіти до онлайн-освіти або змішаного навчання дуже повільний. На це впливає ряд факторів:

У вчителів і учнів не завжди є гаджети чи підключення до Інтернету. Учні та вчителі не вмотивовані переходити на навчання онлайн самостійно. Низька ІКТ (інформаційно-комунікаційні технології) грамотність вчителів чи учнів. Ускладнений контроль учнівських досягнень під час дистанційного навчання. Відсутність інформування учителями батьків про особливості дистанційного навчання або ж небажання батьків забезпечити відповідні умови для продктивної організації дистанційного навчання 

Але саме вимушений перехід до дистанційки змусив вчителів звернутися до онлайн-навчання. Сьогодні на платформі викладають близько 3000 вчителів, безкоштовний доступ до матеріалів отримали 100 000 учнів і 32 000 дітей навчаються на платформі. 

 

Незважаючи на фактори, які гальмують процес впровадження онлайн-навчання в школи, вчителі приєднуються до платформи GIOS та заводять учнів, стимулюючи їх навчатися в новому форматі.

Карантин завершиться, а зміни в освіті, які відбулися саме під час вимушеного переходу до дистанційного навчання залишаться. Змішане навчання стає все більш популярним. А більшість шкіл розпочнуть використовувати технологію змішаного навчання в новому навчальному році.

Переваги змішаного навчання над суто онлайн-навчанням в тому, що вчитель завжди може допомогти, виявити прогалини, пояснити те, що не вдалося зрозуміти, відстежити динаміку і направити учня в потрібному напрямі.

Змішане навчання дає можливість зробити процес навчання більш індивідуалізованим чи особистісно орієнтованим, оскільки дає учням змогу здобувати знання у власному темпі, в зручний час і комфортному місці.

Ми в GIOS прагнемо надати можливість усім спробувати переваги змішаного навчання. Онлайн-уроки з математики містять в собі цікаву теорію та прикладні гейміфіковані завдання, вирішуючи які учні отримують бали. Платформа здійснює оцінювання самостійно, а результати відображаються у вчителя в особистому кабінеті, що значно спрощує роль вчителя в навчальному процесі, але не зменшує. GIOS пропонує спеціальну акцію для шкіл.

Онлайн-платформа для вивчення математики GIOS допомагає не тільки вивчити математику, але полюбити її та отримати приємні враження! Про це свідчать відгуки, які залишають наші улюблені користувачі.

Яким чином використовувати GIOS для впровадження змішаного навчання розповідає Дарина Васильєва – методист та координатор платформи, у відеоролику нижче.

Після завершення карантину, головне – не втратити мотивацію та жагу до навчання! Платформа GIOS запускає онлайн-табір для учнів, мета якого – закріпити, повторити та узагальнити знання з математики, підготувати дитину до нового навчального року та весело, цікаво і з користю провести час разом в невеликих міні-групах разом з іншими учнями та вчителем-наставником.

Поширити у соц. мережах: