Osvitanova.com.ua

Деякий час назад я спілкувалася з Владиславою Бандуркою, засновницею ліцею Educator і була вражена тим, що діти в школі крім академічних занять мають ще 20 годин на рік присвятити соціальним проєктам. Владислава готує дітей до життя, а їм досвід волонтерської чи соціальної роботи буде, як то кажуть, на часі при влаштуванні на роботу в міжнародну компанію чи вступу до закордонного вузу. Ось як Владислава пояснює своє рішення:

Культура волонтерства поширена у всьому цивілізованому світі. І дуже приємно, що в останні роки вона стрімко розвивається в Україні. В Educator ми підтримуємо цей тренд і я бачу, що волонтерство має не лише важливу соціальну місію, а й велику користь для дітей, адже здобуті в школі знання набувають цінності при застосуванні під час проєктної діяльності. Учні отримують досвід реалізації власних проєктів, роблять перші кроки до досягнення життєвих цілей тощо. Соціальні проєкти – це чудова можливість бачити реальне життя й розвивати справжні людські цінності (гуманність, толерантність, повагу до інших, доброту). Коли ти бачиш реальні проблеми і вчишся розв'язувати їх своїми силами, то вже не зможеш робити в майбутньому вигляд, що соціальних проблем не існує.

І от один з таких проєктів після обговорення в шкільному парламенті став відомим громадськості. Учні провели опитування жителів району Осокорки і з'ясували, що головна проблема, яка турбує жителів масиву – це нестача зелених зон, і розробили проєкт тематичного скверу за адресою Бажана, 10 – Чавдар, 1, де існує наповнений сміттям рів з вже трирічним статусом скверу. Підлітки захотіли довести собі і дорослим, що все можливо. Наразі йде голосування за проєкт в Громадському бюджеті Київа. Для перемоги не вистачає  7864 голосів небайдужих киян.

Проєкт «Безмежність» передбачає укладку тротуарної плитки, створення клумб з квітами і газонів, висадку вічнозелених дерев, а також встановлення лав, урн та арт-об'єкту. А назву йому таку дали, тому що безмежність має для кожного свій прояв – для когось це про безмежність в навчанні, свободі, вдосконаленні, а для когось про безмежність почуттів, підтримки і дій. Якщо він реалізується, то підліткам буде де зустрічатися, матусям гуляти з візочками, а людям похилого віку спілкуватися.

Я запитала в керівника парламенту ліцею Миколи Гошовського, які він бачить зміни в учнях, що працюють над соціальними проєктами. За його словами, підлітки дорослішають, оскільки в них зміщується фокус уваги зі своїх прав на свої обов'язки:

«Найбільш помітною зміною є те, що учасники починають розуміти свою відповідальність перед суспільством, що живе поруч. Вони розкривають свої здібності і таланти, пробують щось для себе нове. До прикладу, коли треба було провести соціологічне опитування, більшість засумнівалася, як це вони будуть підходити до незнайомців і спілкуватися. Але під час опитування деяким так сподобався цей процес, що вони просили подовжити виділений на спілкування з мешканцями час».

Під час обговорення учасники шкільного парламенту вирішили сконцентруватися на питаннях екології, зокрема озелененні. Після розгляду різних варіантів – вертикального озеленення, висадки дерев біля шосе, висадження трави тощо, зупинилися через голосування на створенні скверу. Ось як про це згадує 9-класниця Ніколь Кміта: «Я давно хотіла змінити своє місто на краще. Хоч створити сквер спершу звучало нереально, після планування, консультацій з експертами та складання кошторису, перспектива стала виглядати реальнішою. Зараз проєкт знаходиться на етапі голосування. Кожен раз, коли я буваю на місці майбутнього скверу, я уявляю, як він буде виглядати. Хоча зараз і важко повірити, що на на цій занедбаній ділянці колись буде охайний сквер, яким ми зможемо пишатися, бо ми змогли втілити наші ідеї в життя»

 

Зустріч учасників проєкту з представниками Зеленбуду і видалення сміття з ділянки

Що дала участь у цьому проєкті дітям? Насамперед, впевненість в своїх діях. Віталіна, учениця 9-го класу, підкреслила, що хоча дорослі і надавали підтримку, все ж працювали вони на засадах самостійності, і що вона пишається пройденим шляхом і відчуває впевненість у майбутньому успіху. Однокласниця Віталіни – Маша, поділилася зі мною, що вірить в те, що в них вийде реалізувати свою задумку в життя, і що має неперевершене відчуття, що може дійсно щось змінювати.

Підтримайте підлітків, будь ласка, проголосувавши за їх проект https://gb.kyivcity.gov.ua/projects/16/1284.

Поширити у соц. мережах: