Меню
Вхід і реєстрація
Часто трапляється так, що саме батькам доводиться роз'яснювати першачку основи математики. Щоб завдання усвідомлювалися, як розвага, а не тягар, слід почати пояснювати рахунок не так, як у школі. Крок за кроком демонструвати все на прикладах із життя. Якщо якийсь момент дитина не розуміє (не запам'ятовує), то поекспериментуйте і поясніть на іншому прикладі. Ми виділили декілька простих, але дієвих методів для освоєння рахунку до 20.
Передусім згадайте рахунок в межах 10. Якщо в дитини добре виходить, це її мотивує. Зацікавлюємо прикладом:
Цікаво, чи вийде в тебе самостійно розписати схожу задачу: "Ми приготували 10 шоколадних кексів. 3 вже з'їли. Скільки залишилося?"
Задачі повинні бути простими й зрозумілими, з використанням предметів повсякденного життя; з питаннями, що починаються зі "скільки" та "на скільки".
"У тебе 6 олівців, у твоєї подруги – 3. На скільки олівців у тебе більше?" (3)
"Тобі 7 років, Сашко на три роки старший за тебе. Скільки йому років?" (10)
"На тополі ростуть 2 груші й 4 банани. Скільки фруктів росте на тополі?" (0, оскільки фрукти не ростуть на тополі)
Останній приклад – чудова перевірка на логічне мислення. Він створить позитивний момент, який завжди подобається дітям.
Рахунок по рисках
Використовуємо ті матеріали, що є вдома, наприклад, сірники або вушні палички. Потім переходимо до рисочок на папері. Цей спосіб достатньо простий, майже як рахунок по пальцях.
Завдання озвучуємо таким чином: "Друже, нам треба до 6 додати 7. Спочатку намалюй 6 рисочок потім додай ще 7. Скільки всього рисок? Шість, сім, вісім... тринадцять. Отже, відповідь – 13”.
Щоб навчити школяра рахувати іншим способом, вам знадобляться 2 звичайні лінійки з поділками до 10 см і 20 см. На них можна легко відкладати пальцями необхідні кроки в різні боки й наочно спостерігати результат. Наприклад, запропонуйте дитині розв’язати приклад 8+4. Нехай вона знайде на лінійці першу цифру, а потім пальчиком йде покроково вправо (поясніть, що в разі додавання йдемо вперед). Зробити потрібно чотири кроки. Яка цифра вийшла? Правильно – 12. Таким же чином вчимо дитину віднімати (пояснюємо, що йдемо пальчиком у зворотній бік).
Після того як малеча пальчиком порахувала на лінійці, необхідно повторити приклад усно. На вивчення й закріплення результатів може піти близько тижня. Важливо поступово зводити до мінімуму експерименти з лінійкою та збільшувати кількість розрахунків “про себе”.
На аркуші паперу (щоб дитина краще розуміла склад числа) пишемо й озвучуємо:
1) 7 + 8 = 7 + 3 + 5 = 10 + 5 = 15
2) 12 - 6 = 10 + 2 - 6 = 4 + 2 = 6
У мобільному додатку Erudito ви знайдете інтерактивні тести, за допомогою яких дитина краще зрозуміє десятки й одиниці та перевірить свої знання.
Практика в магазині
Спробуйте піти з дитиною до магазину, щоб купити щось одне (банан, вода, ручка, льодяник, морозиво) на виділену суму грошей. Перед цим домовтеся, що покупець – саме дитина, а ви лише спостерігаєте зі сторони. Малеча має обрати товар, а ви запитайте: чи вистачить грошей, щоб купити річ (чи потрібно більше / менше). Слід пояснити, що продавець повинен дати здачу, якщо сума сплачених коштів перевищує ціну (підрахувати можна за допомогою віднімання). Через деякий час один товар збільшити до 2, 3...
Тож вивчити рахунок у межах 20 просто на прикладі повсякденних ситуацій. Лише потрібні бажання та підтримка батьків.
Теги: 3 клас , 4 клас , занимательная математика , математика , математика онлайн , математичне мислення , счет