У соцмережу, де заведено танцювати, кривлятися та придурюватися, увірвалися навчальні відео. Настільки стрімко, що хештег #LearnOnTikTok назбирав вже понад 30 млрд переглядів. Максим Сундалов, співзасновник та керівник онлайн-школи англійської мови EnglishDom, поділився своїими міркуваннями з liga.life щодо того, як скористатися популярністю цієї мережі в навчальних цілях.
Будьмо відвертими: важко знайти підлітка, який не сидить у TikTok. Та й дорослі підтягуються. Цей застосунок завантажили вже 2 млрд разів. При тому, що населення Землі — десь 7,5 млрд. Тож зараз це найперспективніша соцмережа світу.
Незважаючи на це, імідж у TikTok так собі. Це місце, де підлітки прокрастинують замість корисних справ, флексять, співають та використовують кумедні маски.
Його модератори блокують контент про ЛГБТ, платформа збирає персональні дані користувачів, а президент США Дональд Трамп взагалі пропонував заборонити соцмережу. Вважають, що TikTok спалює час, і з серйозним контентом до нього – зась.
Утім, підлітки самі продемонстрували: зависаючи у 15-секундних відео, вони готові не тільки дуркувати, а й вчитися.
Минулого року такий тренд з подивом помітили менеджери соцмережі: хештег #LearnOnTikTok несподівано зібрав 7 млрд переглядів.
У компанії зрозуміли: треба цю всю справу очолити. Навіть вирішили вкластися фінансово.
Якщо молодь хоче вчитися у TikTok, мусимо хапати цю нагоду за хвіст. Це майданчик, якому вони довіряють. Більш того — молоді люди кожен день власноруч підказують нам формат зручної взаємодії з ними.
Ще 10 років тому, коли ми створювали онлайн-школу, розуміли: світ потребує нових підходів до освіти. Люди давно готові вчитися в онлайні, використовувати цифрові підручники замість паперових, додатки до смартфонів — замість словника, а спілкуватися з вчителями — через відеодзвінок.
До того ж, це вписується у концепцію «кліпового мислення», про яке говорять усі довкола. Важко сконцентруватися на 300-сторінковому підручнику? Ось тобі 15-секундне відео, а ось ще одне, і ще. Сподобалось? Зайди на освітню платформу і переглянь відео подовше. Чим не вихід із ситуації?
Читай також Як навчати покоління, яке не може зосередитись
Зараз хештег #LearnOnTikTok має вже понад 31 млрд переглядів. У російськомовного аналога — #займисьсаморазвитием — 225 млн. Бізнеси, сервіси та освітні ентузіасти, які ціляться на дітей та підлітків, експериментують з новим форматом контенту. І вагонами збирають лайки.
Весною ми також увірвалися у TikTok з освітнім контентом, зібрали 200 000 переглядів на одному відео і навіть не здивувались. Зрозуміли: навіть з ТіkТок може бути зиск, якщо використовувати його з розумом.
Тож що постити, щоб надихнути молодь на навчання? Контент має бути на межі: і корисним, і розважальним.
Приміром, американський популяризатор науки, комік та телеведучий Білл Най у своїх відео створює «повітряну пушку» з пластикової пляшки та намагається загасити свічку через маску.
Він зібрав вже майже 20 млн переглядів, опублікувавши лише 9 відео.
Підліткова лікарка-сексолог з Сіетла Тессі Коммерс розігрує сценки з батьками та за 5 секунд розповідає, чи можна завагітніти у басейні.
Математикиня з Лондона вчить розв’язувати рівняння та оригінально рахувати в стовпчик.
Стоматологиня Dr. Mackie з Детройта доводить: навіть про зуби можна розповісти у TikTok так, щоб збирати сотні тисяч коментарів.
А адвокатка з Каліфорнії зібрала вже 6 млн переглядів своїми відео на тему юриспруденції.
А ось українська вчителька географії Алла Євтушенко через свій TikTok готує підлітків до ЗНО. Її відео про найвищі гірські вершини зібрало 161 000 переглядів та 16 000 лайків.
Більш того — підлітки та студенти самі створюють освітні відео.
Наприклад, 20-річний Данила Гайдамаха (він же Чорнобровий) читає вірші Симоненка і Стуса, та порівнює походження українських та російських слів. Зібрав вже 2,6 млн лайків. А львів'янка Софія Гункало зображує Мазепу та пропонує підписникам обрати, як він мав діяти у 1708 році.
Нашим рекордсменом став ролик-челендж: блогер називає слово і дає три секунди на переклад. Він рахує: "один, два, три" та говорить правильну відповідь.
Відео про англійські слова, які можна перекласти неправильно, зібрало вже 103 000 переглядів. Записали, які смайли використовують американці — отримали 172 000 переглядів та сотні коментарів.
TikTok сам по собі занурює підлітків у англомовне середовище. Він надихає їх вчити english: бо ж хочеться розуміти, з чого сміються однолітки у сусідньому профілі. А завдання освітян якраз і є мотивувати.
Тому: бачите, що дитина «залипла» в TikTok — не поспішайте відбирати гаджет. Можливо, вона вчиться відрізняти британський акцент від американського чи розширює свій словниковий запас.
Джерело фото pexels
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram