Більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти. Потрібні для цього рішення прописано у Постанові Кабінету Міністрів України про внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку прийняли сьогодні, 9 серпня.
«Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися у колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання», - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Відтепер створити інклюзивний клас стане легше. Так, керівник загальноосвітнього навчального закладу може організувати клас з інклюзивним навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.
Вирішити питання з матеріально-технічною базою допоможе освітня субвенція, яка виділяється на кожну дитину. Цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту у розмірі 209млн грн Уряд вперше заклав у бюджет 2017 року. При цьому відповідальними за створення умов для навчання дитини з особливими освітніми потребами є місцеві органи влади, які мусять покрити усі необхідні витрати, щоб підготувати школу до відкриття інклюзивного класу.
Передбачається, що кожній дитині з особливими потребами у школі розроблятимуть індивідуальний план розвитку. Розклад уроків для таких дітей складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності тощо. До розробки програми планують залучати не тільки фахівців, але й батьків чи законних представників дитини.
Окрім цього, серед дітей, які мають змогу навчатися в інклюзивному класі, будуть і діти з дислексією.
Також для забезпечення освітніх та соціальних потреб дитини тепер зможуть залучати соціальних працівників, батьків чи осіб, уповноважених ними. Раніше ж для допомоги дитині з особливими потребами у школі був присутній лише асистент вчителя.
Нагадуємо, що раніше Міністр освіти і науки України запевнила, що «інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною»