Меню
Вхід і реєстрація
У середньому на перегляд однієї заявки від претендента HR-фахівець витрачає 7 секунд. Такі дані приводить Джеймс Рід, директор рекрутингової компанії REED. Як за таких умов привернути увагу рекрутера? Консультант із підбору персоналу Хасан Чугарі висловив таку думку:
«Ви маєте сказати, ви шампунь, що знімає свербіж шкіри голови й позбавляє від лупи, або шампунь, що відновлює пошкоджене волосся й робить його шовковистим. Розкажіть роботодавцю, як ви задовольните його ділові потреби».
Якщо хочете додатково розповісти про навички та досвід, додайте до резюме супровідний лист. Це короткий документ — зазвичай не більше ніж одна сторінка. Текст презентує претендента та доповнює дані. Аргументуйте, чому ви відповідаєте вимогам конкретної вакансії. Подальші роз’яснення від sendpulse.
Супровідний лист до резюме — це опис професійного досвіду, що відповідає вимогам посади. Також у тексті можна пояснити певні нюанси: наприклад, чому ви залишили попередню роботу.
Якщо в компанії немає активних вакансій, але ви хочете там працювати, відправте рекрутеру резюме, доповнивши його листом зацікавленості. Презентуйте себе як фахівця та перерахуйте причини, чому вас потрібно взяти в команду. Можливо, HR додасть ваші дані до бази кандидатів.
Якщо у вас є унікальні навички, надішліть ціннісну пропозицію — перелік досягнень та особливих знань, які стануть в пригоді роботодавцю. Скажімо, якщо ви не просто працювали організатором івентів, а підготували конференцію, де виступив президент міжнародної компанії, це привід скласти ціннісну пропозицію.
Між цими документами є різниця:
Простими словами: якщо ви закінчили курси, доповнюйте резюме мотиваційним листом. Якщо вже маєте досвід та унікальні навички — супровідним.
Так, маркетолог-початківець написав мотиваційний лист, акцентувавши на своїх знаннях та мотивації.
Цінність супровідного листа залежить від запитів роботодавця та посади. Наприклад, якщо ви шукаєте роботу касиром у супермаркеті, достатньо подати резюме. Крім випадків, коли:
Здебільшого документ необхідний претендентам на посади фахівців та керівників. Також це є актуальним для вакансій, на які претендує багато кандидатів. Чому не можна просто надіслати резюме? Причин кілька.
За інформацією рекрутингової платформи Work.ua, переважно HR-фахівці спочатку читають супровідний лист, і лише після — резюме. Якщо лаконічна презентація переконлива та нешаблонна, шанси кандидата на успіх зростають.
Привернути увагу можна, трохи відійшовши від офіційного стилю оповіді. Наприклад, претендентка на посаду редактора у листі нижче використала кілька професіоналізмів, наголошуючи, що знає мову цільової аудиторії блогу.
Супровідний лист — це список аргументів для роботодавця, чому потрібно вибрати саме вас. Ви описуєте досвід, особисті цінності та кваліфікацію, відповідаєте на потенційні питання, розповідаєте про причини подати резюме саме на цю вакансію. У кількох абзацах показуєте себе не тільки як людину з досвідом, а як цінного, вмотивованого фахівця.
Резюме — це лаконічний перелік компетенцій, інформація про досвід роботи та досягнення. Це важливий документ, але він не створює необхідної емоційної реакції. Для цього й потрібен супровідний лист. У ньому ви можете:
Якщо ви змінюєте рід діяльності або переїхали до іншого міста, вам потрібно аргументувати це рішення перед потенційним роботодавцем. Супровідний лист допомагає це зробити.
Роботодавці все частіше шукають додаткову інформацію щодо кандидатів в інтернеті. Тому власний сайт-візитка підвищить ваші шанси на отримання бажаної роботи. Сервіс SendPulse пропонує простий та зручний конструктор, за допомогою якого можна створити інформативний лендінг навіть без знань у програмуванні або дизайні. Вибирайте підхожий шаблон, додайте інформацію про себе та контакти, відстежуйте статистику. Посилання на сайт можна додати в супровідний лист.
Що писати в супровідному листі, щоб привернути увагу рекрутера та підвищити шанси на перегляд резюме? Даємо кілька рекомендацій.
Створіть загальний шаблон листа, але змінюйте його структуру під кожну вакансію. Звертайтеся до конкретної людини — рекрутера або керівника. Описуйте переваги, які є актуальними для конкретного запиту роботодавця. Наприклад, якщо компанія шукає менеджера з досвідом продажів у Європі, і він у вас є, розкажіть саме про це.
Гарний супровідний лист — короткий. Постарайтеся створити хороше враження та довести, що ви найкращий кандидат на посаду, помістивши текст у 2–3 абзаци. Уважно прочитайте написане. Переконайтеся, що у тексті немає граматичних та інших помилок.
Рекрутери щодня працюють із сотнями чи навіть тисячами заявок, тому вони оптимізують час під час вибору кандидатів. Наприклад, читають лише перше речення в мотиваційному листі. Якщо воно нудне чи шаблонне — швидше за все, документ далі розглядати не будуть. Тому зробіть вступну частину нестандартною та привабливою. Водночас зберігайте діловий стиль.
Надайте лише об’єктивну інформацію про себе та свої навички. Досвідчений рекрутер швидко виявить перебільшення. А якщо ні — правда розкриється дуже швидко. Якщо ви претендуєте на вакансію, але якихось навичок не вистачає, визнайте це й розкажіть, як компенсуєте нестачу: наприклад, пройдете курси або переймете досвід колег.
Елементи, яких не повинно бути в мотиваційному листі:
Разом створимо шаблон супровідного листа. Розкажемо, яка структура є найбільш привабливою і як її легко персоналізувати під конкретну вакансію. Ось що потрібно зробити:
Розглянемо кожний пункт докладніше. Для цього умовно розділимо текст листа на три частини: вступ, основну та завершальну частину.
Привітайтеся. Дізнайтеся ім’я рекрутера. Якщо не вдалося, зверніться до керівника компанії. Наприклад: «Шановна Анастасіє», «Доброго дня, Дмитре». Якщо подаєте резюме на посаду у великій компанії або корпорації, краще вкажіть ім’я та по батькові адресата. Не вдалося? Напишіть «Шановний HR-менеджер [назва компанії]!»
У вступному абзаці після привітання відрекомендуйтеся, вкажіть вакансію та розкажіть, чим можете бути цінними:
Наприклад: «Мене звати Владислав, і я з великим зацікавленням подаю заявку на вакансію менеджера з продажу. З огляду на мій 5-річний успішний досвід продажів в інтернет-магазині «Виделка», я впевнений, що можу бути корисним вашій команді».
Розкажіть, чому ви ідеально підходите на посаду. Згадайте про попередній досвід та напишіть, чим цікава ця вакансія. Крім того:
Наприклад: «З 2021 року я керував відділом мерчандайзингу супермаркету. За цей час я розробив нову стратегію розміщення товарів, оптимізував управління інвентаризацією, організував навчання персоналу, ініціював впровадження цифрової системи керування мерчандайзингом.
У результаті продажі за основними категоріями зросли на 25 %, кількість втрат знизилася на 30 %. Налагоджено централізовану систему генерації планограм та контролю за їх реалізацією.
Я бачу, що у вашому супермаркеті є потенціал для оптимізації поличного простору та викладення товарів, що покращить досвід покупців та підвищить продажі. Я готовий застосувати досвід та знання для досягнення цих цілей. З нетерпінням чекаю на можливість обговорити, як я можу бути корисним вашому супермаркету».
Важливо зберігати баланс: ви можете похвалити роботодавця, але без фальшу. Те саме стосується і самореклами: не перестарайтеся. Якщо це можливо, наведіть конкретні показники, які підтверджують ваш професіоналізм.
Як писати основну частину супровідного листа, якщо немає релевантного досвіду? Наголошуйте на знаннях, мотивації, активності.
Наприклад: «Мій диплом магістра економіки забезпечив широкий спектр знань у галузі зовнішньоекономічної торгівлі харчовими продуктами. Крім того, я працювала асистентом на кафедрі економіки та стала співавтором наукової роботи професора Іванова А. А. «Шляхи збільшення ефективності малого бізнесу в умовах цифрової економіки».
Завдяки цьому я здобула цінний досвід у дослідницькій роботі, а також покращила навички аналізу даних та складання звітів. Я зацікавлена у вивченні теми цифрової трансформації бізнесу та впевнена, що мої знання можуть бути корисними для вашої компанії.
Готовність до навчання і прагнення розвитку допоможуть мені успішно освоїти нову галузь діяльності. Я готова докласти зусилля, щоб здобути нові навички та виконати поставлені завдання».
Правильний останній абзац — мотивація для рекрутера перейти до резюме. Підсумуйте одним реченням, чому ви — найкращий кандидат на вакансію, подякуйте HR-у й додайте заклик до дії. Наприкінці залиште номер телефону та email. Зробіть супровідний лист інтерактивним: вставте QR-коди на ваші профілі в соцмережах та месенджери.
Наприклад: «Я впевнений, що моя мотивація та професійні навички роблять мене ідеальним кандидатом на вакансію менеджера з продажу. Дякую вам за витрачений час. Розраховую на можливість особистої зустрічі для докладного обговорення моєї кандидатури.
Гарного дня!».
Як виокремитися з-поміж сотень інших? Є кілька рекомендацій:
Для початку — приклад супровідного листа, який не приверне увагу рекрутера:
Чому лист поганий:
Тепер розглянемо приклад супровідного листа, який дочитає до кінця більшість рекрутерів:
Приклад ефективного супровідного листа
Чому лист хороший:
Пам’ятайте, що супровідний лист — це ваш шанс справити перше враження на потенційного роботодавця. Приділіть час тому, щоб написати його уважно та грамотно, і він обов’язково допоможе вам виділитися серед інших кандидатів.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Теги: мотиваційний лист , супровідний лист