Меню
Вхід і реєстрація
Студенти називають це лицемірством. Старшокурсниця Північно-Східного університету (Бостон, штат Массачусетс, США) вимагала повернути плату за навчання. Але викладачі стверджують, що генеративні інструменти ШІ роблять їх кращими у своїй роботі, пише nytimes.
У лютому Елла Степлтон, тоді старшокурсниця Північно-Східного університету, переглядала конспекти лекцій зі свого курсу організаційної поведінки, коли помітила щось дивне. Чи це був запит до ChatGPT від її професора?
Посеред документа, який її професор з бізнесу створив для уроку про моделі лідерства, була інструкція для ChatGPT «розширити всі сфери. Бути більш детальним і конкретним». За нею йшов список позитивних і негативних рис лідерства, кожна з прозаїчним визначенням і прикладом у вигляді марковаого списку.
Степлтон написала однокласниці.
«Ти бачила конспекти, які він виклав в Canvas?» – написала вона, посилаючись на університетську програмну платформу для розміщення навчальних матеріалів. – Він створив їх за допомогою ChatGPT».
«Боже мій, припини», – відповіла однокласниця. – Що за маячня?»
Степлтон вирішила провести власне розслідування. Вона переглянула презентації свого професора і виявила інші характерні ознаки ШІ: спотворений текст, фотографії офісних працівників з зайвими частинами тіла та грубі орфографічні помилки.
Вона була незадоволена. Враховуючи вартість і репутацію школи, вона очікувала освіти вищого рівня. Цей курс був обов'язковим для її бізнес-спеціалізації; його програма забороняла «академічно недоброчесну діяльність», включаючи несанкціоноване використання штучного інтелекту чи чат-ботів.
«Він каже нам не використовувати це, а потім сам це використовує», – сказала вона.
Степлтон подала офіційну скаргу до бізнес-школи Північно-Східного університету на викладача, посилаючись на використання ШІ, а також інші проблеми, які у неї були з його стилем викладання, і попросила відшкодування плати за навчання для цього класу. Як чверть від загального рахунку за семестр, це становило б понад 8000 доларів.
Коли ChatGPT був випущений наприкінці 2022 року, він викликав паніку на всіх рівнях освіти, оскільки зробив списування неймовірно легким. Студенти, яких просили написати есе з історії чи літературний аналіз, могли доручити це інструменту за лічені секунди. Деякі школи заборонили його, інші розгорнули сервіси виявлення ШІ, попри занепокоєння щодо їхньої точності.
Але як же все змінилося. Тепер студенти скаржаться на сайтах як Rate My Professors на надмірну залежність своїх викладачів від ШІ і ретельно вивчають навчальні матеріали на предмет слів, які ChatGPT схильний надмірно використовувати, як-от crucial (вирішальний) і delve (заглиблюватися). Окрім звинувачень у лицемірстві, вони наводять фінансовий аргумент: вони платять, часто досить багато, щоб їх навчала людина, а не алгоритм, до якого вони теж могли б звернутися безкоштовно.
Зі свого боку, професори сказали, що використовували чат-боти ШІ як інструмент для забезпечення кращої освіти. Викладачі, з якими зустрілася The New York Times, сказали, що чат-боти економили час, допомагали їм з надмірним навантаженням і служили автоматизованими помічниками викладача.
У національному опитуванні понад 1800 викладачів вищої освіти минулого року (18%) зазначили себе як частих користувачів генеративних інструментів ШІ; у повторному опитуванні цього року цей відсоток майже подвоївся, згідно з Tyton Partners, консалтинговою групою, яка проводила дослідження. Індустрія ШІ хоче допомогти і отримати прибуток: стартапи OpenAI і Anthropic нещодавно створили корпоративні версії своїх чат-ботів, призначені для університетів.
Генеративний ШІ явно залишиться назавжди, але університети борються, щоб встигнути за зміною норм. Тепер професори є тими, хто на кривій навчання, і, як учитель студентки Степлтон, пробираються через підводні камені технології та зневагу своїх студентів.
Минулої осені Марі, 22 роки, написала тристорінкове есе для онлайн-курсу антропології в Університеті Південного Нью-Гемпшира. Вона шукала свою оцінку на онлайн-платформі школи і була рада отримати відмінну оцінку. Але в розділі для коментарів її професор випадково опублікував діалог з ChatGPT. Він включав рубрику оцінювання, яку професор попросив чат-бота використовувати, і запит на «дійсно хороший відгук» для Марі.
«На мою думку професорка навіть не прочитала нічого з того, що я написала», сказала Марі, яка попросила не використовувати її справжнє ім'я і попросила не розкривати особу її професора. Вона могла зрозуміти спокусу використовувати ШІ. Робота в школі була «третьою роботою» для багатьох її викладачів, які могли мати сотні студентів, сказала Марі, і вона не хотіла збентежити свого вчителя.
З усім тим, Марі відчувала себе скривдженою і конфронтувала зі своїм професором під час зустрічі в Zoom. Професорка сказала Марі, що вона дійсно читала есе своїх студентів, але використовувала ChatGPT як помічника, що заклад дозволяв.
Роберт МакОслан, віце-президент з ШІ в Південному Нью-Гемпширі, сказав, що школа вірила «у силу ШІ трансформувати освіту» і що існували інструкції як для викладачів, так і для студентів, які мали «посилити, а не замінити людську творчість і контроль знань. Правила для викладачів забороняють використовувати інструменти, такі як ChatGPT і Grammarly, «замість автентичного, людиноцентричного зворотного зв’язку».
«Викладачі не мають використовувати ШІ з тим, щоб він виконував роботу замість них, – сказав доктор МакОслан. – Натомість ШІ можна розглядати як інструмент для покращення процесів».
Після того як Марі помітила, що ще один професор використав ChatGPT, щоб дати їй зворотний зв'язок, Марі перевелася до іншого університету.
Пол Шовлін, професор англійської мови в Університеті Огайо в Афінах, Огайо, сказав, що може зрозуміти її розчарування. «Не великий фанат цього, – сказав доктор Шовлін після того, як йому розповіли про досвід Марі. Доктор Шовлін також є науковим співробітником з ШІ, чия роль включає розробку правильних способів включення ШІ в навчання.
«Цінність, яку ми додаємо як викладачі, це саме зворотний зв’язок, який ми даємо студентам», сказав він.
Доктор Шовлін є прихильником залучення ШІ в навчання, але не просто для того, щоб полегшити життя викладача. Студенти повинні навчитися відповідально використовувати технологію і «розвивати в собі етичний компас з ШІ», зауважив він. Тому що вони майже напевно будуть використовувати його на робочому місці і якщо будуть неправильно використовувати, то будуть звільнені.
Доктор Шовлін навів приклад. У 2023 році адміністрація Університету Вандербільта відреагувала на масове вбивство в іншому університеті, надіславши студентам електронний лист, що закликав до згуртованості. Повідомлення, яке описувало просування «культури турботи» шляхом «побудови міцних стосунків один з одним», містило речення в кінці, яке розкрило, що для його написання був використаний ChatGPT. Після того як студенти розкритикували залучення ШІ до висловлення співчуття, кілька офіційних осіб змушені були оголосити про свою відставку.
Не всі ситуації такі однозначні. Доктор Шовлін сказав, що складно встановлювати правила, тому що розумне використання ШІ може варіюватися залежно від предмета і мети.
The Times зв’язалася з десятками професорів, які використовують ШІ. Вони повідомили, що використовували ChatGPT для створення завдань, вікторин, написання зворотного зв’язку тощо. І що перевіряли результати ШІ на предмет помилок та «галюцинацій» як фахівці.
Серед них не було консенсусу щодо того, що було прийнятним. Деякі визнали використання ChatGPT для допомоги в оцінюванні робіт студентів; інші засудили цю практику. Деякі підкреслювали важливість прозорості у спілкуванні зі студентами щодо залучення ШІ для оцінювання чи підготовці завдань, тоді як інші не вважали це за потрібне.
Більшість, однак, вважала, що досвід Степлтон у Північно-Східному університеті — був цілком нормальним. Такою була і думка доктора Шовліна, він порівняв цю ситуацію з давньою практикою використання контенту, такого як плани уроків і тематичні дослідження, від сторонніх видавців.
Сказати, що професор є «монстром» через використання ШІ для генерації слайдів для презентації «для мене смішно», зауважив він.
Шингірай Крістофер Кварамба, професор бізнесу в Університеті Співдружності Вірджинії, описав ChatGPT як партнера, який економить час. Плани уроків, розробка яких раніше займала дні, тепер займають години, сказав він. Він використовує його, наприклад, для генерації наборів даних для вигаданих мережевих магазинів, які студенти використовують у вправі для розуміння різних статистичних концепцій.
«Я бачу це як епоху калькулятора на стероїдах», сказав доктор Кварамба і підкреслив, що завдяки ШІ має більше часу для консультацій зі студентами.
Інші професори, як Девід Малан з Гарварду, сказали, що використання ШІ означало, що менше студентів стали звертатися по консультації. Доктор Малан, професор комп’ютерних наук, інтегрував спеціальний чат-бот ШІ в популярний курс з основ комп’ютерного програмування. Сотні його студентів можуть ним скористатися для перевірки їхніх завдань з кодування.
Доктор Малан налаштував чат-бот так, щоб той пропонував лише поради, а не виконував завдання за студентів. Більшість із 500 студентів, опитаних у 2023 році, в перший рік його використання, сказали, що вважають його корисним.
Замість того щоб витрачати час на «елементарні питання», він і його асистенти віддають перевагу взаємодії зі студентами під час хакатонів.
Кеті Пірс, професор комунікацій в Університеті Вашингтона, розробила спеціальний чат-бот ШІ, якого навчала на попередніх завданнях, які вона оцінювала. Тепер він може давати студентам зворотний зв’язок по їхнім письмовим роботам, що відповідає її власному підходу, в будь-який час. Це було корисно для студентів, які соромляться просити про допомогу, зазначила вона
Після подачі своєї скарги в Північно-Східному університеті Степлтон мала кілька зустрічей з представниками адміністрації бізнес-школи. На її запит повернути гроші, університет відповів відмовою.
Рік Арровуд, її професор, шкодував про ситуацію. Доктор Арровуд, який є позаштатним професором і викладає майже два десятиліття, сказав, що завантажив свої матеріали до ChatGPT, Perplexity та Gamma, щоб «дати їм свіжий погляд». На перший погляд, конспекти та презентації після обробки ШІ мали чудовий вигляд.
Він виклав матеріали онлайн для перегляду студентами, але підкреслив, що не використовував їх на заняттях, тому що віддає перевагу дискусійно-орієнтованим зустрічам зі студентами. Він зрозумів, що матеріали були недосконалими, лише коли офіційні особи школи поставили йому про них питання.
Він зробив висновок, що професори повинні підходити до ШІ з більшою обережністю і повідомляти студентам, коли і як вони його використовували. Північно-Східний університет офіційно заявив після цього кейсу, що університет дозволяє використовувати ШІ своїм викладачам для покращення всіх аспектів навчального процесу, але вимагає зазначати факт його використання.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Теги: ШІ