Меню
Вхід і реєстрація
Сучасна школа потребує нових форм взаємодії з учнями. Математика вже не може бути лише «набором формул і алгоритмів» – вона має стати простором для розвитку співпраці, критичного мислення, самоорганізації та навчання через дію.
Одним з інноваційних підходів, що допомагає реалізувати це, є EdScrum – освітня адаптація Scrum, популярної гнучкої методології з ІТ. У попередній статті «Вчителю-інноватору: як EdScrum трансформує навчання» я розповідала про основи цього підходу і як ми його адаптували та навчальні курси, які проводились. Тепер хочу зупинитися на практичних прикладах інтеграції EdScrum саме на уроках математики. А ви можете «приміряти» на свої предмети та курси.
EdScrum – це спосіб організувати навчання так, щоб учні:
EdScrum-підхід дає можливість перемикнути наше мислення в іншу парадигму дій і опанувати головні завдання керівника і вчителя – надихати команду та учнів, сприяти діяльності і надавати ефективний зворотний зв’язок.
Таким чином, урок математики стає живим і інтерактивним, вчитель має нову роль, а кожен учень відчуває свою значущість.
Це дуже загальний підхід, бо команда – це жива система і тому корисно зануритись в більш дієву адаптацію з дошкою «EdScrum board of seccess».
Використовуючи EdScrum-підхід, вчитель переходить від ролі «контролера знань» до ролі фасилітатора інноваційного мислення і наставника. Це означає:
вміти створювати відкриті запитання;
дозволяти учням шукати різні рішення;
будувати навчання як спільну подорож, а не «змагання з підручником».
У своїй презентації «Нові форми взаємодії з учнями на уроках математики. EdScrum–підхід» я показую, що саме інноваційне мислення вчителя стає ключем до зміни уроку: від пояснення до діалогу, від завдань до проєктів, від оцінювання до рефлексії.
Приклад компетентнісного завдання (зі збірника «Формування предметних компетентностей. Математика. Збірник К-задач. 6 клас» під ред. Н. А. Тарасенкової)
Задача:
«Для приготування фруктового салату потрібно 0,5 кг яблук, 0,3 кг груш і 0,2 кг бананів. У магазині яблука коштують 24 грн/кг, груші – 30 грн/кг, а банани – 40 грн/кг. Скільки коштуватиме салат?»
Спринт-запитання для команди:
Складіть умову і обчисліть вартість салату в реальному часі.
Ролі (більш про відповідальність на кому):
Рефлексія:
Додатковий рівень:
Учні самі розширюють задачу – наприклад, рахують вартість салату для різної кількості людей або відкривають нові математичні поняття (відношення, пропорції).
Таким чином, звичайне завдання перетворюється на командний проєкт із виходом у життєві навички.
Це формат командної роботи, де учні вирушають у «подорож» математичними темами.
Ця практика поєднує математику, творчість і командність – саме те, що потрібно сучасному уроку і сучасному світу.
Труднощі: обмеження програмою і часом, відсутність досвіду у вчителя і неготовність зняти ці обмеження, щоб дати час народженню з хаосу нового і цінного, що потребує якісної рефлексії на різних етапах реалізації. Але без простору для експерименту нові практики не народжуються.
Саме тому я запрошую здобути досвід на «зовнішньому», цікавому і корисному курсі »Математика і гроші. Фінансова країна майбутнього: створюємо світ, у якому хочеться жити». І після проживання через дії і запуск інноваційного мислення з цим курсом інші процеси навчальних предметів легко будуть запускатись через призму цього досвіду.
І для підтримки вчителів ми створюємо EdScrumMathLab – лабораторію, де можна навчитися фасилітувати інноваційні практики на уроках математики. В її межах стартує підготовка менторів-фасилітаторів в EdScrum-підході курсу: «Математика і гроші. Фінансова країна майбутнього: створюємо світ, у якому хочеться жити».
Це шанс для вчителів і науковців побачити математику як ключ до майбутнього, а для батьків - зрозуміти, як сучасна школа може розвивати дітей не лише у знаннях, а й у життєвих навичках.
Отже, EdScrum – це не лише методика. Це довіра до учнів, партнерство і віра в їхню здатність навчатися самостійно й разом. Саме так формується нова школа, де математика стає тренуванням для життя.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Теги: EdCoachSchool , EdScrum , Вчитель інноватор , коучинг , математика , ментор , фасилітація