Як заохотити дітей до читання, а батьків — до благодійності? Рецепти від фундації Дарини Жолдак та видавництва Книголав.
100.000 НОВИХ КНИЖОК – ДІТЯМ
Так називається проект від «Фундації Дарини Жолдак», запроваджений разом з партнерами «Нова пошта» та видавництвом «Книголав». Акція стартувала у листопаді та діятиме до кінця грудня 2017 року. Мета – зібрати кошти на книжки для сільських бібліотек. Перша частина акції вже діє: бібліотеки, що зареєструвалися, займаються з дітьми за Практикумом «Як приборкати Книжкозавра».
Долучитися може кожен, придбавши у будь-якому відділенні «Нова Пошта» акційну наліпку, яка коштує всього 5 гривень. Зібрані кошти і підуть на закупівлю літератури від найкращих українських видавництв для сільських бібліотек.
Facebook-сторінка «Фундації Дарини Жолдак»
Ось як коментує акцію «100.000 нових книжок – дітям» Світлана Павелецька, Партнер видавництва Книголав та PR-директор 1+1 Медіа: «В Україні майже не читають, і я впевнена — це справжня катастрофа. Взагалі, якщо дитина ніде, крім школи, не зіштовхується зі справжньою, а не формальною повагою до читання — читача з неї не вийде. Ми знаємо, як зробити так, щоб маленькі читачі самі хотіли брати книжку в руки. І ми мріємо, щоб наш проект дав батькам можливість знайомити своїх дітей із дійсно цікавою та актуальною україномовною літературою».
Впевнені, що татам буде цікаво перевірити себе на креативність разом із дитиною. Тому пропонуємо вам кілька вправ на приборкання Книжкозавра (на вік дітей 8-9 та 10-12 років).
Вік дітей 8-9 років:
АНАГРАМИ (Вправа для 2—4 класу).
Завдання: Потрібно утворити нові слова із запропонованих. Для цього необхідно поміняти літери місцями.
Наприклад: Село — Осел, Ватра —Трава, Бузок — Зубок.
Слова для анаграми:.
Кіно –
Літо –
Марш –
Мета –
Маяк –
Осел –
Лісок –
Курча –
Ямка –
Село –
Сокіл –
Ручка –
Старий –
Кіт –
Марка –
Дошка –
Рис –
Нора –
Наголос –
Спина –
ЩО В КАПЕЛЮСІ?
Завдання:
Діти виймають із капелюха (чи коробки) різні предмети (наприклад, перо, олівець, іграшку, машинку, перстень тощо).
Потрібно написати всі можливі характеристики обраного предмета (наприклад, про перо: гостре, гусяче, зелене, чорно-біле, довге, велике, мокре, нове, смішне, ніжне, чуже…).
Потім — усі «неможливі» характеристики (наприклад, про перо: сумне, жахливе, зубасте, віртуальне).
Як варіант продовження вправи: придумати історію однієї з «неможливих» характеристик (наприклад, як перо стало зубастим, як олівець проштрикнув хмару, як перстень перетворився на дракона).
ВПРАВА НА ПАЛІНДРОМИ
Завдання: Існують слова, які можна однаково читати з обох боків (наприклад, «зараз», «вирив»). Їх називають словами-раками, або паліндромами. Знайди їх у тексті. Зверни увагу — паліндромами можуть бути як окремі слова (наприклад, «шалаш», «кок»), так і цілі речення (наприклад, «Сіно ніс»).
КІТ У КЕДАХ
Дід Пилип відчинив двері. Кіт утік. Нявкнув і крикнув: «А мене нема!».
Де тепер шукати того кота? Він ще ж хитрий — випив склянку молока,
взяв у діда сині кеди, вишив на них герб і прапор. Вимив личко.
Ще й чуба відростив, знай собі не кіт. Козак з казок!
Дід примружив ліве око і майнув за втікачем. Він — гнів. Біг далеко. До вод.
Дорога на город. Коло лісу баба Алла хвалилася: «Я несу гусеня!». Яна й Аня цікавились: «Де помити мопед?». А пані Елеонора мала власний корабель.
І була пані на палубі. Бачте, у всіх добра багато. А у діда був лиш кіт,
та і той утік. Ще й у синіх кедах…
ЗНАЙДИ У СЛОВАХ ЧИСЛА І ЗРОБИ ВПРАВУ
Наприклад: відвар + електрик = 5
Смородина + електрик + гетри + відвага + цитрина + вісім + відвар + транзистор
+ стрибун + підвал + родина + історія +годинник + зовсім + листок + актриса +
листопад + місток + меншість + столиця + тризуб + гострий + трибуна + сорока+
стриножити + сестрички + стриж =
ВІДВАГА
(історія + листопад + місток + столиця) – (передусім + смородина + електрик +
гетри + відвага + цитрина + відвар + транзистор + стрибун + родина +
годинник + зовсім + листок + актриса + меншість + тризуб + гострий +
трибуна +сорока+стриножити+сестрички+стриж) =
Вік дітей 10-12 років:
ПРОДАЙ ЖИРАФА
Завдання: прочитай оголошення. Встав у пропущені місця такі прикметники, щоби текст вийшов смішний або страшний.
Продається____________________жираф. У нього ______________________
голова, ___________________________тулуб і ____________________ноги.
Їсть лише __________________ листя з __________________ дерев.
Характер має _________________, ______________ і __________________.
Як бачите, він може стати вашим______________ другом.