«Українська література — це нудно?», «Шкільну програму з літератури потрібно повністю змінювати?» — чули не раз такі фрази, а чи й самі так вважаєте? Не будемо сперечатися, лише запропонуємо альтернативний варіант — коли вчителями, що працюють за звичайною програмою, вдається зацікавити учнів.
Алла Колбовська, вчителька літератури в альтернативних школах «КІТЕРРА» і «Соняшник», поділилася власним досвідом викладання, зокрема спільним з учнями 9-го класу експериментом зі «Словом о полку Ігоревім»:
«Давню літературу вивчати у школі важко, часто нецікаво. Річ у тім, що підліткам складно побачити актуальність проблем, порушених 1000 років тому. Проте ми з моїми учнями під час вивчення «Слова про похід Ігорів» спробували оживити персонажів. Уявіть, якби князь Ігор, його вірний кінь і не менш вірна дружина (військо), і власне дружина Ярославна, київський князь Святослав, вороги-половці, автор загадкового твору — якби усі вони жили у наш час і вели сторінки в інстаґрамі. Як би це виглядало?
Мої креативні учні створили літературні меми, вони тегали та фоловили новостворені сторінки, спілкувались між собою як персонажі книги.
Часто на шкільну програму з літератури (особливо української) нарікають, що вона нудна і неактуальна. На мою думку, програма справді недосконала. Але класика — це вічне, це зв‘язок між поколіннями. Тому важливо показати учням, що антураж, одяг, тло змінюються, а проблеми, порушені у книгах, — ні.
Я не ставлю собі за мету, щоб школярі знали усі сюжети, образи та символи. Моя мета як вчителя літератури — щоб вони полюбили книги».