Osvitanova.com.ua

Все частіше викладачі використовують формативне (формувальне, формуюче) оцінювання, оскільки цей підхід дозволяє оцінити не результат, а процес навчання і зробити перехід до компетентісного навчання. Інструменти формативного оцінювання варто застосовувати зокрема наприкінці уроку, аби вчитель зрозумів, як діти засвоїли матеріал і в кого які прогалини. Далі детальніше про цифрові іструменти формативного оцінювання.

1. Loop

Відмінність цього додатку від інших полягає в тому, що його мета – не просто перевірити, а супрводжувати навчальний процес. Наприкінці уроку вчитель може запропонувати зробити завдання в цій програмі і швидко відреагувати на відповіді окремих учнів.

2. Google Форми

Через цей інструмент вчитель може створити різного типу завдання навіть із додаванням зображень та відео з YouTube і подивитись відповіді в загальній електронній таблиці.

3. Socrative

Онлайн-сервіс для створення і проведення тестувань в навчальних закладах на заняттях. Реєстрація для учнів не потрібна, достатньо ввести код, наданий викладачем. За допомогою опитування в режимі реального часу викладачі та студенти можуть візуалізувати дані для прийняття рішень щодо майбутнього навчання.

4. Mentimeter 

Інструмент має безліч можливостей для створення інтерактивного контенту. Підходить до використанння як на уроках, так і на семінарах, мастер-класах та воркшопах.

Читай також 6 креативних ідей для самооцінювання на уроці

5. Plicker

Зручний застосунок для швидкої оцінки знань учнів прямо на уроці. Телефон потрібен лише вчителю. Для учнів вчитель робить роздруківки, які потім сканує і виводить результати.

6. Flipgrid

За допомогою цього додатку ви можете оцінити учнів  за допомогою відео, попросивши їх створити короткі резюме формату 3-2-1  – 3 речі, які я пам’ятаю, 2 питання, які я маю, і одна річ, яка мені здалася цікавою тощо. Flipgrid – це простий спосіб створювати та ділитися відео.

7. IXL

Адаптивна навчальна платформа для вчителів, які створюють навчальні ігри для своїх учнів. Найбільше підходить для англійської та математики.

8. Kahoot

Ігрова платформа дозволяє створювати, відтворювати та ділитися навчальними іграми за лічені хвилини. Для входу учням непотрібна реєстрація, лише код.

9. Google Class

За допомогою цього інструменту викладачі можуть швидко створювати й упорядковувати завдання, надавати результати перевірок і легко спілкуватися зі своїми студентами. Викладачі можуть створювати й збирати завдання в режимі онлайн, переглядати, хто вже виконав завдання, а хто – ні, а також надавати результати перевірок у реальному часі кожному учню.

Читай також Додатки і платформи для змішаного та дистанційного навчання

10. VoiceThread

VoiceThread дозволяє викладачам та студентам обговорювати документи, презентації, зображення, аудіофайли та відео, використовуючи численні методи. Студенти можуть додавати аудіо-, текстові чи відеовідповіді для медіацентричного оцінювання.

11. Padlet

Онлайн-дошка, яку можна використовувати для надання учням більшої автономії і самостійності, наприклад, у справі перевірки домашнього завдання. На дошці учні можуть публікувати примітки, посилання, відео тощо. 

12. Dotstorming

Простір для групового мозкового штурму та прийняття рішень у реальному часі. На початку створюєте дошку, запрошуєте учасників, додаєте ідеї і голосуєте.

13. EdPuzzle

Безкоштовний сервіс для створення відеофрагментів з текстовими примітками до них, питаннями чи завданнями. Можна брати відо з таких джерел, як YouTube, Vimeo, KhanAcademy, TED-Ed, LearnZillio та інших. На основі одного відео можна створити інтерактивну вікторину з відкритими запитаннями чи кількома відповідями на вибір.   

Читай також 12 інтерактивних онлайн-дошок для дистанційного навчання та спільної роботи

14. GoFormative

Інструмент підходить для перевірки знань та їх актуалізації. Надає вчителю можливість створювати опитування і перевіряти знання в режимі реального часу. 

15. Pear Deck

Слугує для створення інтерактивних презентацій, слайди яких містять зображення, текст і відеоконтент. Цей інструмент дозволяє вчителю під час активної сесії взаємодіяти з аудиторією, створюючи завдання по ходу демонстрації презентації. До роботи з презентацією учасники приєднуються через акаунти Google.

Читайте також 20 інтерактивних методів викладання

n. Підняті руки

Хоч це і не цифровий інструмент, все ж (не) підняті руки чи Лайк/Діслайк рукою – швидкий інструмент «вимірювання» настрою класу. Так наприклад, лайк рукою від тих, хто все зрозумів, лайк вбік від тих, хто зрозумів, але не все, і діслайк від тих, хто нічого не зрозумів, швидко дають вчителю розуміння, як учні засвоїли матеріал. 

Джерело фото Unsplash

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: