Osvitanova.com.ua

Нещодавно  почула від однієї молодої мами: «Не дай Боже в цій школі буде радянський підхід!»

Це змусило мене замислитися над тим, яку роль грає особистість вчителя у навчанні.

Системи навчання бувають різні, вони постійно змінюються, а на дитину має вплив вчитель з його власним розвитком, цінностями, рівнем культури та освіти.

Чи були у радянській школі талановиті Вчителі, які залишили в дитячих серцях яскравий слід? Так, звісно.  Чи є неосвічені байдужі вчителі в сучасній Україні? Так, є. Значить, рішення не в системі й підходах, а в особистості вчителя, і в тому, наскільки  вона резонує з особистістю учня. Універсальних вчителів не буває. Тих, які підходять усім, або які можуть навчити будь-кого. Вчитель – не робот, який викладає матеріал.

Все, що передає учням, вчитель пропускає через призму власної душі, досвід та переконання. Ця енергія або підносить свідомість дитини, або руйнує її. Система навчання може бути добре продуманою та спрямованою на розвиток, але  якщо особистість вчителя недорозвинута, користі від неї не буде. Так саме і недосконалу систему вчитель-професіонал може перетворити на суперуспішну.

Система навчання без  свободи самореалізації вчителя перетворюється на в'язницю зі строгим режимом. За нескінченними протоколами та інструкціями не видно дитячої душі, а часто і здорового глузду.

Як ставити парти в класі – щоб було  функціонально, чи так, щоб тільки не походити на радянську школу.

Як викладати матеріал – щоб було ефективно, чи так, щоб не «напружувати».

Яким повинен бути вчитель – зручним чи унікальним?

Джерело фото Depositphotos

{{read_more|Читайте також| 5154, 6303}}

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: