Osvitanova.com.ua

Анастасія Киреєва-Кислинська – фундаторка освітньої екосистеми «Спільношкола» для дітей від 3 до 17 років, авторка книжки «Діти, батьки, школа – метаморфози». Ми зустрілись з Анастасією поговорити про різні навколоосвітні теми: виховання самостійності в дітей, розкриття потенціалу і профорієнтація на базі школи тощо. У цій публікації йдеться про те, як з початком повномасштабної війни в батьків змінилися критерії пошуку школи.

Вартість і локація: незмінна база

«Вартість і локація – це базові критерії», – пояснює Анастасія Кислинська. У той час як нові родини обирають школи ближче до дому, давні учні/-иці продовжують їздити з віддалених районів, адже довіряють школі.

Для родин, які хочуть поміняти школу, важливими також є безпекові моменти – комфортне та безпечне укриття, в якому продовжується навчання і під час повітряної тривоги, та наявність генератора, що стало невіддільними вимогами до критерію «локація».

 

Для нових родин у Спільношколі проводять зустрічі-знайомства, які заміняють формат дня відкритих дверей. «Мета таких зустрічей – синхронізувати ціннісні й змістовні орієнтири школи та родин», – додає фундаторка. Протягом двох годин ми обговорюємо ключові питання: очікування батьків, правила школи, особливості підходів.

Цінності школи та ставлення до дитини – третій найважливіший критерій

Одним із головних критеріїв для батьків стало ставлення до дитини як до особистості. «Зараз батьків цікавить, чи ставляться до дітей у школі з гідністю й повагою. Цей критерій виходить на перший план навіть для тих, хто раніше мало звертав на це увагу», – ділиться Анастасія. Батьки, які виїхали за кордон, познайомилися з іншим ставленням до дитини в школі та іншими принципами комунікації. Цей досвід суттєво змінив їхні очікування від школи.

 

У минулому багато хто з батьків мирився з авторитарними підходами, але зараз навіть ті, хто не виїжджав з України, не готові толерувати ставлення до дітей як до об’єктів. Війна, три роки кризових ситуацій і втома зробили батьків більш чутливими й критичними до навчальних підходів.
 

«Якщо раніше батьки вважали, що «стерпиться-злюбиться», то тепер вони не готові миритися із ситуаціями, які не відповідають їхнім очікуванням. Це частина загального процесу зростання суб’єктності/агентності/дієвості) українців/-ок. І тих, хто виїжджав за кордон, і тих хто не виїжджав за межі України», – пояснює Анастасія. Не готові терпіти ні батьки, ні діти.
 

Суспільство переживає хвилю змін. Люди дедалі більше відчувають відповідальність за свої рішення, і це впливає на вибір школи. Батьки шукають освітні заклади, які резонують із їхніми новими цінностями й підходами до виховання.

Психологічний комфорт і нетолерантність до булінгу

З попереднього критерію витікає ще один – нетолерантність до булінгу. Коли батьки шукають школу, вони не завжди «прагнуть кращого для дитини», інколи вони від чогось «тікають», і йдеться в тому числі про булінг. Враховуючи турбулентність останніх трьох років, батькам дуже важливий психологічний комфорт дітей хоча б у школі, в якій вони проводять більшу частину дня.

 

«Нехай такі базові речі, як вміння спілкуватися, працювати в команді, проявляти ініціативу, організовувати себе, критично мислити, саморефлексувати і не впадати в “жертву”, опанує [дитина] вже зараз в школі» – наводить цитату однієї з мам на зустрічі-знайомстві Анастасія.

Відсутність телефона в доступі під час навчання

Цей критерій батьки не озвучують, але зітхають із полегшенням, коли дізнаються про це правило. Учні та учениці «Спільношколи» під час навчання не використовують телефони, залишаючи їх у спеціальних місцях – стоянках. Телефони тих, кому зовсім важко дається існування без них, зберігаються в боксі під замком.

Іноземні мови на максимумі

З початком повномасштабної війни багато родин усвідомили важливість знання іноземних мов, зокрема англійської. Батьки хочуть, аби діти мали більше занять мовою, готувалися до екзаменів і могли використовувати її в реальних ситуаціях. Але дуже рідко завзятість батьків щодо вивчення другої-третьої іноземних мов поділяється дітьми.

«Ми робимо все, щоб наші учні не просто вивчали англійську, а активно нею користувалися. Для цього працюють speaking clubs, залучаємо англомовних гостей, організовуємо інтерактивні заняття. Під запит батьків влаштовуємо індивідуальні заняття», – пояснює Анастасія, як в школі відреагували на цей запит.

{{read_more|Читайте також| 6351, 6762}}

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: