Меню
Вхід і реєстрація
Становлення інтегрованого навчання в Україні має декілька етапів і на сьогодні без перебільшення спостерігається важливий період його розвитку. Вчителі проводять інтегровані уроки з математики та фізики, літератури та історії, ведуть інтегровані курси, створюють цікаві наукові проєкти в STEM-лабораторіях. Проте більшість батьків не знає, що таке інтегроване навчання, а вчителі не завжди досконало володіють інструментами з проведення інтегрованих уроків.
В цій статті обговоримо, в чому полягають плюси та мінуси інтегрованого навчання.
Інтегроване навчання посідає важливе місце у сучасній системі освіти, включно початкову школу та дошкільний вік. Поєднання різних галузей знань в освітньому процесі сприяє природному, гармонійному розвитку особистості, адже педагог на інтегрованих уроках демонструє важливість кожного з навчальних предметів. І математика, і фізика, і географія, і історія дають корисні та цінні знання, які діти в дорослому віці зможуть використати в своєму житті.
Розглянемо переваги інтеграції в освіті більш детально як для учнів, так і для освітнього процесу.
Для учнів:
Для освітнього процесу:
Звісно інтегроване навчання як система має певні недоліки, які передусім пов’язані з пошуком необхідних навчальних матеріалів, наявністю необхідної техніки.
Організація інтегрованого навчання має певні недоліки, серед яких слід виділити наступні:
Окрім цього у вчителів можливі проблеми з повним інтегруванням змісту теми по навчальних дисциплінах. Мета вчителя під час інтегрованого уроку, щоб жодна з дисциплін не відходила на другий план, тому складання конспекту уроку вимагає часу, як і вивчення додаткового матеріалу.
З огляду на вищезазначене, інтеграція в освіті – це не просто модна тенденція, а необхідність у часи, коли зміни відбуваються щодня та вимагають швидкої адаптації до них. Успішна людина повинна мати не тільки знання, а й уміння мислити системно, розв'язувати комплексні проблеми. Традиційний «фрагментарний» підхід, коли кожен предмет вивчається окремо, часто не дає можливості побачити цілісну картину та розвинути ці важливі навички.
Інтегроване навчання, навпаки, об’єднує предмети в єдину систему, де знання взаємодоповнюють одне одного. Вони перестають бути абстрактними, а стають живим інструментом для творчості, дослідження, пізнання та саморозвитку людини.
Саме завдяки інтеграції освіта переходить від простого засвоєння фактів до формування компетентностей, необхідних для досягнення цілей в сучасному світі.
Інтеграція – це не лише педагогічний метод, а освітня філософія, що виховує гармонійно розвинену особистість, яка володіє потрібними знаннями та навичками.
Учитель в інтегрованому навчанні виступає не просто джерелом інформації, а наставником і координатором, який допомагає дитині побачити зв’язок між знаннями, навколишнім світом і власним досвідом, демонструючи важливість кожного освітнього компонента.
Авторка Катерина Таран
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Теги: інтегроване навчання , освіта в Україні